Toon posts:

Belkosten registratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een server staan thuis en nu wou ik de telefoonkosten gaan bijhouden met deze server.

Ik heb al diverse programma's geprobeerd zoals:
- AnalogX Caller ID
- Impulse Phone Plus
- SoftCab Active phone server
- Modemlog?
maar die doen niet wat ik wil.

Wat ik wil is een programma dat bij houd naar wie ik bel via de telefoon, de duur van de gesprekken, tijd en datum wanneer gebeld is.

Ik gebruik een Tron DF33.6 externe modem waarbij de telefoon op de modem is aangesloten.
Op de server draait Windows2000.

Mij lijkt het logisch dat je dan zo via je modem bij zou kunnen houden naar wie je belt het probleem is alleen nog de software.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
heeft KPN ook niet zoiets ?

Verwijderd

pkouwer schreef op 04 maart 2003 @ 19:00:
heeft KPN ook niet zoiets ?
Dat tooltje van KPN houd alleen bij hoeveel er geinternet is (als ik de reclame goed heb begrepen), verder heeft het nog de beschikking over een limiet. Alleen wil de topicstarter bijhouden hoelang, wanneer, naar wie hij belt met zijn gewone huistelefoon. Zelf heb ik nog nooit van een dergelijk programma gehoord, wel zo'n isdn programma zodat je op je scherm te zien kreeg wie er belde.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
twas te proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk ook kijken bij de online rekening specificatie van de KPN maar daar staan veel afgeschermde (06)nummers tussen. En dat is toch een aardig deel van de totale kosten. En op de manier zoals ik het wil doen krijg ik ook die afgeschermde nummers te zien.

Nu ben ik ook een hardwarematige oplossing aan het maken die dit kan maar het is veel handiger om dat gewoon met die server te doen (meteen een goede reden om hem altijd aan te laten staan).

Ik heb ook iets gehoord dat als je ISDN hebt je de huiscentrale kan uitlezen maar helaas hebben wij een gewone analoge lijn dus dat is ook geen optie.

Maar kan een modem eigenlijk zien of de telefoon is opgenomen?
Als dat niet zo is heeft het ook weinig zin om verder te zoeken en dan kan ik beter die hardwarematige oplossing gaan gebruiken.

Verwijderd

In het hotel gebruiken wij pridis florin 3.5, dit doet alles wat jij zegt en dit gaat van de isdn centrale via een kabeltje naar de compoort... hiervoor moest je wel een aparte poort op je centrale hebben, misschien een idee

en als het al is opgelost, hoe heb je dit gedaan?
Pagina: 1