we hebben al tijden een mooi netwerkje draaien met een dual p3-450 linux debian 3.0 server en 12 celeron 800's met w2k. op de server draait exim als mailserver, samba etc.
nou blijkt er vraag te zijn naar een centrale agenda etc. die met thuis te synchoniseren is en ook naar de vele palmtopjes gedownload kan worden. nou weet ik dat dit mogelijk is als je een exchange (2000?) server hebt draaien, en op alle clients outlook hebt staan. dat laatste is al aanwezig, maar nou is mijn vraag: is het mogelijk om alleen een exchange-servertje neer te zetten voor de agenda's, terwijl de mail nog via Exim gaat?
ik weet dat er ook andere manieren zijn om agenda's centraal bij te houden, maar vaak hebben die niet:
a) een mogelijkheid om te synchroniseren met pc's thuis
b) een mogelijkheid om te synchroniseren met palmtopjes
c) een mogelijkheid om groepsagenda's bij te houden (dit is erg belangrijk!!)
ik heb een celeron 300-bakkie staan met 4 gieg en 256mb ram. het gaat om ongeveer 20-30 agenda's die bijgehouden moeten worden.
gaat dit werken?
nou blijkt er vraag te zijn naar een centrale agenda etc. die met thuis te synchoniseren is en ook naar de vele palmtopjes gedownload kan worden. nou weet ik dat dit mogelijk is als je een exchange (2000?) server hebt draaien, en op alle clients outlook hebt staan. dat laatste is al aanwezig, maar nou is mijn vraag: is het mogelijk om alleen een exchange-servertje neer te zetten voor de agenda's, terwijl de mail nog via Exim gaat?
ik weet dat er ook andere manieren zijn om agenda's centraal bij te houden, maar vaak hebben die niet:
a) een mogelijkheid om te synchroniseren met pc's thuis
b) een mogelijkheid om te synchroniseren met palmtopjes
c) een mogelijkheid om groepsagenda's bij te houden (dit is erg belangrijk!!)
ik heb een celeron 300-bakkie staan met 4 gieg en 256mb ram. het gaat om ongeveer 20-30 agenda's die bijgehouden moeten worden.
gaat dit werken?
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.