B-Man schreef op 03 March 2003 @ 23:10:
De reden hiervoor is voornamelijk het vermijden van overhead en versnellen van mijn code. Is het zinvol om hier zelf een systeem(pje) voor te programmeren of te genereren?
Het ligt er denk ik aan hoe belangrijk het is. Je bent er opzicht wel even mee bezig om een simpel expressie systeem op te zetten (inclusief een typesysteem) als je er geen ervaring mee hebt. En verder genereer je alleen de parser, de rest zal je toch zelf moeten schrijven

Hoe werkt het systeem overigens? Ik geef een grammatica-bestand op als input en krijg als output een java class waarmee ik een omgeving kan creeeren, waarbinnen ik kan werken?
Bij ANTLR krijg je een generieke AST (Abstract Syntax Tree) terug en bij SableCC een specifieke, op basic van de grammatica (of een foutmelding als je een syntax fout hebt gemaakt). Je moet aan de hand van die boom je eigen AST gaan vullen. (Tenslotte moet je niet gaan werken in gegenereerde code en er verder ook niet aan vast zitten). Die AST is gewoon een hulpmiddel om je eigen AST te vullen. In je eigen AST zul je objecten tegenkomen zoals PlusOperator, IntegerOperand, AbsFunction.
Je kan het beste beginnen om je eigen AST op te zetten, later kan je dit wel versyntaxen.
[
Voor 14% gewijzigd door
Alarmnummer op 03-03-2003 23:27
]