Toon posts:

[JAVA] .exe en Connector/J

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het probleem kort en duidelijk proberen uit te leggen. Ik heb een server en een client geschreven in java. De server roept af en toe een MySQL database aan. Ik maak dan ook gebruik van Connector/J (voorheen mmMySQL?). Dat gaat allemaal prima. Nu is het de bedoeling dat mijn server op een andere pc gaat draaien bij iemand, en dat gaat alleen als de server een executable is. Dat is mijn oude versie van de server ook en dat werkte prima. Maar nu zit ik met het probleem dat ik een java.lang.ClassNotFoundException: org/gjt/mm/mysql/Driver krijg als de database aangesproken wordt door de server. De MySQL driver staat in de .../jre/lib/ext directory als .jar file. Ook het uitpakken van de jar in dezelfde directory als de executable heeft geen zin. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kon er niets over vinden op google en al evenmin op dit forum. De executable van de server files is trouwens gemaakt met Microsoft SDK for Java 4.0

Verwijderd

Nu is het de bedoeling dat mijn server op een andere pc gaat draaien bij iemand, en dat gaat alleen als de server een executable is.
Kan je uitleggen waarom, kan niet zo snel iets verzinnen.
De MySQL driver staat in de .../jre/lib/ext directory als .jar file.
Weet je zeker dat het de goede JRE is?
Je kan de driver natuurlijk ook includen in je applicatie...

Verwijderd

Topicstarter
Bierdopje, ik weet niet waarom hij een executable wil. Ik denk dat class files niet te runnen zijn op een apache webserver?
Ik heb 4 jre directories, 1 van jdk 1.3, 1 van jre 1.3, 1 van jdk 1.4 en 1 van jre1.4. Ik weet niet hoe je directories include met dat SDK tooltje (jexegen).
Maar hoe laat je een java server dan draaien zonder dat je een irritant dos schermpje open hebt/houdt van "java Server"?

Verwijderd

> Ik denk dat class files niet te runnen zijn op een apache webserver?
???

Maar goed. Volgens mij is jexegen een tooltje dat java executables genereerd die alleen draaien op de microsoft java vm. Dus niet de SUN java VM. Dat verklaart dat hij de klassen niet vindt.
Ik kan ook niet aanraden om microsoft java spullen te gebruiken.

Om dat dosboxje niet te krijgen zou ik het als een Windows Service draaien.
Kijk maar eens naar het volgende tooltje:
http://wrapper.tanukisoftware.org/doc/english/index.html
Of type eens "java windows service" in google...

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik zal eens op zoek gaan :)