[Mobo] 4 rode leds.

Pagina: 1
Acties:

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Ey,

Ik heb sinds vorige week woensdag een probleem met m'n computer. Namelijk dat ik helemaal geen beeld meer krijg als ik de comp aanzet. (Ik hoor hem ook de POST niet doen o.i.d de HDD spint wel up) Ik heb het volgende al geprobeerd :

- Alle insteekkaarten eruit behalve de videokaart.
- Andere videokaart geprobeerd.
- Alle IDE apparaten losgehaald (zowel voeding als IDE kabel)
- Andere CPU erin gedaan.
- Bios reset gedaan.

Daarna eens het D-Bracket die bij het mobo zat erbij geplaatst en die gaf 4 rode leds aan.

Volgens de handleiding was de oorzaak een kapotte CPU maar aangezien we ook een andere (werkende) CPU erin gedaan hebben is dat het probleem niet.

Het vage is dat hij het wel een paar keer deed maar dan in Windows crashte (geen fout gewoon vast)

Ik dus het moederbord terugbrengen naar Norrod waar ze hem zouden controleren. Vandaag teruggehaald en te horen gekregen dat hun het probleem niet geconstateerd hadden.. kortom het moederbord werkt gewoon.

In de search vond ik veel verschillende dingen maar heb helaas niet de juiste oplossing kunnen vinden ;(

Specs -> *klik*

Twitter

Verwijderd

Heb je al in de [url= Hangen en Opstartproblemen troubleshooter] FAQ[/url] gekeken?

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Dat is het eerste wat ik doe voordat ik een topic open..

Twitter

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
laat me raden: msi...

Verwijderd

Als ze 'm werkelijk getest hebben, dan zou ik is met een andere voeding gaan testen. Lijkt erop dat het bord wel voeding krijgt, maar misschien niet genoeg, of is je voeding gewoon rot.

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Moederbord Msi kt333
Ja dus.. maar volgens Norrod mankeert er niks aan het moederbord.

Twitter

Verwijderd

Ok just checkin..zag het namelijk niet in je openingspost staan ;)

Maar aangezien je aan paar keer kon booten (en vastliep in windows) lijkt het me dat je brak geheugen hebt B)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Voeding is het enige wat nog overblijft... of kortsluiting in je case

[edit]
Geheugen kan ook nog ja...

[ Voor 22% gewijzigd door Moartn op 03-03-2003 21:01 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 20:59:
Ok just checkin..zag het namelijk niet in je openingspost staan ;)

Maar aangezien je aan paar keer kon booten (en vastliep in windows) lijkt het me dat je brak geheugen hebt B)
Lijkt me sterk. Als het brak geheugen was dan hoorde ik wel een aantal piepjes en m'n D-Bracket gaf dan ook iets anders aan.
Als ze 'm werkelijk getest hebben, dan zou ik is met een andere voeding gaan testen. Lijkt erop dat het bord wel voeding krijgt, maar misschien niet genoeg, of is je voeding gewoon rot.
Voeding kan inderdaad.. ik zette de pc voor het eerst sinds tijden weer eens uit s'avonds. (Dit naar aanleiding van een 'iewat' hoge stroomrekening)
of kortsluiting in je case
Daar zeg je me wat.. zou het kunnen dat door m'n subwoofer (die pal naast m'n kast stond) iets los getrild is en achter m'n mobo beland is?

[ Voor 13% gewijzigd door Dennahz op 03-03-2003 21:04 ]

Twitter

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

als ik t zo lees heb je zat spullen in huis om t te testen en heb je ook alles getest behalve het geheugen en de voeding...

probeer die eens te vervangen en kijk wat er dan gebeurt..

post wel ff je bevindingen hiero...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

kortsluiting in de case?
Geheugen brak
en verder misschien je socket op een of andere manier defect (dus niet je cpu)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Je kunt ook ff je mobo uit je kast halen.
Leg je hem ff ergens neer, CPU/MEM/VGA erop, voeding aansluiten een aanzetten.

Start ie dan nog niet met meerdere cpu's, dan is of je geheugen niet goed, of je voeding/mobo.

Ik zou hem iig ff losmaken en los neerleggen om zo te testen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DoD Cerberus schreef op 03 March 2003 @ 21:04:
als ik t zo lees heb je zat spullen in huis om t te testen en heb je ook alles getest behalve het geheugen en de voeding...

probeer die eens te vervangen en kijk wat er dan gebeurt..

post wel ff je bevindingen hiero...
SandeR schreef op 03 March 2003 @ 21:13:
Je kunt ook ff je mobo uit je kast halen.
Leg je hem ff ergens neer, CPU/MEM/VGA erop, voeding aansluiten een aanzetten.

Start ie dan nog niet met meerdere cpu's, dan is of je geheugen niet goed, of je voeding/mobo.

Ik zou hem iig ff losmaken en los neerleggen om zo te testen.
Ander geheugen hoeft niet want met 4 rode leds komt die daar niet eens aan toe :(

[ Voor 32% gewijzigd door Glashelder op 03-03-2003 22:24 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:47

kimjansen

Nu ff niks...

dual-zip schreef op 03 March 2003 @ 22:23:
[...]

[...]

Ander geheugen hoeft niet want met 4 rode leds komt die daar niet eens aan toe :(
Het wil niet zeggen dat het geheugen pas van invloed is na de POST, ook voordat hij POST of BOOT or whatever, dus als je hem aanzet, kan defect geheugen vreemde gevolgen hebben... Veelal is zoiets inderdaad voeding/mem/kortsluiting...

Speed kills, but beauty lives forever...

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Zonet de pc weer ff in elkaar gezet en alles werkt gewoon weer prima :) Zou echt niet weten wat het geweest is. Ik vermoed zelf een verdwaald schroefje die door de trillingen van m'n subwoofer achter het mobo geschoten is. Anders zou ik er echt geen verklaring voor hebben :{

Twitter

Pagina: 1