Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:00
Sinds voirge week is er bij geen enkele telefoon in huis een kiestoon hoorbaar, terwijl er niks veranderd is. Internet (getweaked modem) doet het nog wel gewoon.

Nou heb ik al geprobeerd om een telefoon rechtstreeks aan te sluiten voor de splitter maar dan hoor ik nog steeds geen kiestoon (komt dit omdat de interne kabeltjes niet op de juiste plek zitten voor telefoon verkeer of zou dit in principe moeten werken?).

Wat ik ook heb getest is met een kabel (die het in principe deed) een telefoon recht achter de splitter op de telefoon "uit" te zetten, ook geen kiestoon... (in dit geval dus zonder een gaar telefoon verdeel dingetje wat na de splitter de lijn over 3 telefoons verdeelde)

Zijn we gewoon afgesloten of zie ik iets over het hoofd??

telefoon abbo: kpn basic
internet: mxstream basic via planet

Strava

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 23:01
uh bel kpn :)
met je mobiel dan ofzo, of ga ff bij een kennis/buur/whatever langs ;)

[ Voor 74% gewijzigd door holoX op 03-03-2003 20:11 ]

• Prulleman
]-[Skinlab]-[ schreef op 03 March 2003 @ 20:11:
uh bel kpn :)
met je mobiel dan ofzo, of ga ff bij een kennis/buur/whatever langs ;)
Zat ook al in de planning, maar voor ik met mijn mobiel een uur in de wacht sta wilde ik het ff hier proberen... :)

Strava

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Afgesloten zul je niet zijn want dan zou je het KPN-orkest horen. :)
Waarschijnlijk heb je last van een oerhollandse telefoniestoring en daarvoor zul je de hulptroepen van de KPN in moeten schakelen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:25
heb je toevallig isdn? zoja dan kan je proberen om eerst alles te resetten (tel en homefox) wil bij ons ook wel een helpen

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Prulleman
dan ga ik maar es bellen denk ik....

\edit
hmm de klantenservice (0900-0244) is dicht weet iemand nog een ander nummer?? waar ik ze wel 's avonds kan lastigvallen ;)
M1lamb3r schreef op 03 March 2003 @ 20:17:
heb je toevallig isdn? zoja dan kan je proberen om eerst alles te resetten (tel en homefox) wil bij ons ook wel een helpen
Nope, gewoon analoog

[ Voor 110% gewijzigd door Prulleman op 03-03-2003 20:25 ]

Strava

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 18:54

SambalBij

We're all MAD here

Je telefoon aansluiten vóór de splitter zou zeker een kiestoon moeten geven (dan weet je dus ook of misschien je splitter gewoon stuk is)

Wat gebeurt er als je vanaf je mobiel je eigen nummer belt? Gaat ie gewoon over (met al niet het rinkelen van de telefoon(s) in huis) of gaat ie in gesprek of hoor je wat anders?

Rekening wel betaald?

Bel anders eens met 0800-0704 (Storingsdienst vaste net)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Prulleman
Operations schreef op 03 March 2003 @ 20:52:
Je telefoon aansluiten vóór de splitter zou zeker een kiestoon moeten geven (dan weet je dus ook of misschien je splitter gewoon stuk is)

Wat gebeurt er als je vanaf je mobiel je eigen nummer belt? Gaat ie gewoon over (met al niet het rinkelen van de telefoon(s) in huis) of gaat ie in gesprek of hoor je wat anders?

Rekening wel betaald?

Bel anders eens met 0800-0704 (Storingsdienst vaste net)
Als je hiernaartoe belt hoor je wel gewoon de normale tonen (als of ie gewoon over gaat, zonder rinkelen hier in huis "that is")

rekeningen gaat in principe automatisch en dat nummer is "niet in gebruik"

Strava

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 20:40
Prulleman schreef op 03 March 2003 @ 22:15:
en dat nummer is "niet in gebruik"
KPN heeft inderdaad wat zitten 'klooien' met hun 0800 nummers. Ik kwam er laatst ook achter dat een paar oude 'direct ingangen' verdwenen waren. Maar om voor een storing nou een 0900 nummer te gaan bellen (met je mobiel) werd mij toen echt te gek.

Misschien dat de website (naja, website...) van KPN wat van die nummers kan ophoesten?

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

0800-0407 is nog steeds het storingsnummer hoor. Althans, volgens KPN's eigen telefoonnummerpagina wel :)

• Storingsdienst Vaste Telefonie
0800-0407 Voor het melden van storingen van uw telefoonaansluitingen van KPN Telecom.

edit:

Ik zie nu dat ik gisteren 0800-0704 ipv 0407 postte.... :)

[ Voor 44% gewijzigd door SambalBij op 04-03-2003 11:55 ]

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:09

fcs

Dit klinkt als een storing de wijkcentrale. (klant specefiek, dus niet "iedereen" heeft hier last van)

een of andere kpn gast heeft waarschijnlijk (per ongeluk???) de kabeltjes in de centrale voor de telefonie los getrokken (zijn verschillende kabels, de dsl en telefonie).

Dus toch maar ff belen, anders wordt het dus niet verholpen....

• Prulleman
Operations schreef op 04 March 2003 @ 09:25:
0800-0407 is nog steeds het storingsnummer hoor. Althans, volgens KPN's eigen telefoonnummerpagina wel :)

• Storingsdienst Vaste Telefonie
0800-0407 Voor het melden van storingen van uw telefoonaansluitingen van KPN Telecom.
Maar dan moet je niet eerst 0800-0704 zeggen ;) :P

Strava

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Prulleman schreef op 04 maart 2003 @ 11:54:
[...]

Maar dan moet je niet eerst 0800-0704 zeggen ;) :P
O-)

Zie de edit :) :z

• Prulleman
Maar in mijn quote blijft ie gewoon staan :P

net gebelt en blabla als er een monteur gestuurd wordt en het blijkt toch bij u te zitten enzo zijn de kosten voor u blabla

maar ze zouden de centrale checken :)

Strava

Verwijderd

Prulleman schreef op 04 March 2003 @ 12:05:
Maar in mijn quote blijft ie gewoon staan :P

net gebelt en blabla als er een monteur gestuurd wordt en het blijkt toch bij u te zitten enzo zijn de kosten voor u blabla

maar ze zouden de centrale checken :)
54 euro voorrijkosten, 10 euro per 10 min. arbeidsloon...........

Verwijderd

Telefoontoestel overleden? aangezien je niks veranderd hebt... leen anders die van je buren even om het te proberen!
succes!

• Prulleman
alle drie de toestellen doen het ineens niet meer.... lijkt me wel een beetje sterk..

Strava

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb hier iemand met hetzelfde probleem.

KPN ISDN telefonie en BBned internet.

Had het internet nog geen week werkend, deed de telefoon het opeens niet meer.
Het Lampje op de ISDN kastje brandt niet meer, ook als je de hoofdaansluiting er direct op aansluit.

Na met KPN gebeld te hebben, heeft een monteur de voicemail ingesproken met als antwoord dat het gedeeldte dat over BBned gaat de kiestoon tegenhoudt, en we dus bij de provider moeten wezen.

Provider zegt dat dat onzin is, dus wordt je heen en weer gestuurd.

Wat ik wel weet is dat de weken daarvoor de persoon een hele negatieve beoordeling heeft gegeven wat betreft de service van KPN. Er is toen teruggebeld door hun, waarna hij wat meer toelichting gaf op de klacht.

En nu opeens geen telefoon meer?
Ik liep eerder te denken aan klantje pesten door de KPN.

Weet iemand of het mogelijk is of BBned je telefoonlijn geblokkeerd krijgt?
Dacht namelijk dat BBned via KPN internet levert maar dat de telefoonlijn via BBned loopt?

Vind het maar vaag allemaal. In ieder geval wordt er achteraan gegaan, en ik wil wel eens weten hoe het eigenlijk zit, maar ergens denk ik dat de fout eerder bij KPN ligt dan bij BBned.

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
XthinkZ schreef op 26 maart 2004 @ 11:41:

Na met KPN gebeld te hebben, heeft een monteur de voicemail ingesproken met als antwoord dat het gedeeldte dat over BBned gaat de kiestoon tegenhoudt, en we dus bij de provider moeten wezen.
Hoewel dat technisch een juiste analyze zou kunnen zijn, is het onzin. Je hebt een contract met de levering van telefonie met KPN, niet met je provider.

Om de kans dat BBned het verprutst heeft vs. de kans dat KPN het verprutst heeft wat beter in te kunnen schatten:
- over welke centrale gaat het?
- heeft telefonie en ADSL ooit tegelijk gewerkt

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Hoi jochemd,

De centrale is Haarlem/Heemstede en internet en ADSL heeft gewoon goed tegelijk gewerkt.
Na ongeveer een week was er opeens geen telefonie meer.

Wat betreft:
Hoewel dat technisch een juiste analyze zou kunnen zijn, is het onzin. Je hebt een contract met de levering van telefonie met KPN, niet met je provider.
Heb je helemaal gelijk, maar ja je zit natuurlijk wel bij de concurrent.

[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 26-03-2004 12:13 ]

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
XthinkZ schreef op 26 maart 2004 @ 12:09:
De centrale is Haarlem/Heemstede en internet en ADSL heeft gewoon goed tegelijk gewerkt.
Na ongeveer een week was er opeens geen telefonie meer.
Ik neig naar een KPN probleem want ik zie geen recent onderhoud aan die centrale door BBned.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

jochemd schreef op 26 maart 2004 @ 11:56:
[...]
het enige goede antwoord. Het gebeurt trouwens ook vaak zat andersom, dan zegt bbnet dat een adsl-storing aan kpn ligt en dat je daar maar heen moet bellen, dat is technisch soms correct, maar het is zeker niet zo dat je dan ZELF contact moet opnemen met de KPN, of in dit geval BBnet.
Het Lampje op de ISDN kastje brandt niet meer, ook als je de hoofdaansluiting er direct op aansluit.
Heb je helemaal gelijk, maar ja je zit natuurlijk wel bij de concurrent.
Neehoor, je zit gewoon bij KPN, je hebt telefonie van KPN, niet van BBnet. Dan moet kpn er ook voor zorgen dat het werkt! Er kan dan wel 300.000 keer adsl van versatel/babyXL/BBnet opzitten, dan nog moet de telefonie gewoon blijven werken.

Bel gewoon 0800 0407, kies telefoniestoringen en leg uit dat je telefoon het rechtstreeks op de buitenlijn het niet doet. Als ze over "het ligt aan bbnet" begint, vertel dan rustig dat kpn verantwoordelijk is voor de telefoonlijn en niet je adsl provider. Willen ze je niet helpen , dan moet je gewoon een klacht indienen via www.kpn.com, als je daar gewoon uitlegt hoe en wat, dan wordt je beter geholpen (niet snel, maar wel goed).

Overigens kan je er zeker van zijn dat KPN dit niet expres doet hoor. Jouw bellen en de monteurs en onderzoekskosten en het negatievere imago kosten VEEEL meer geld dan jij denkt, vrees ik. Klantjepesten is iets waar je op deze manier niet echt iets aan hebt :o

PS: Ik was toen dit topic gestart werd huisgenoot van Prulleman en uiteindelijk hebben we kpn gebeld en hebben we gezegd "laat maar een monteur komen, als het aan onze bedrading ligt, betalen wij, ligt het daar niet aan, dan fixen julie het". Bleek dat de telefoondraad in de wijkcentrale los hing en dat de adsl "bybpass" er nog wel in hing en daardoor "mat de lijn ok" ofzo.. Is iig dezelfde dag nog opgelost toen (goeie monteur dus :)).

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 26-03-2004 12:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1