Toon posts:

Brakke videokaart of spellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb een Point of view GF4 Ti 4200Xp (128mb, 3.3ns). Maar ik heb nu wat vreemde dingen. Het beeld ziet er niet zo strak meer uit in spellen. Het bibbert wat. Bijv. Als ik met mafia door een straat tour dan bibberen die huizen en zo een beetje. Ook heb ik dit bij andere mooie 3d spellen. Het ziet er gewoon niet zo strak uit. Dit heb ik bij lage en hoge resolutie's. En vooral bij hoeken van objecten zie ik de lijnen wat verspringen. Zou dit aan de spellen liggen of aan de videokaart of aan mijn uiterste preciesie (8> ?

Specs:

P4 1,7
512 sdram

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens andere refresh rates, die kan je makkelijk per resolutie instellen met de wat nieuwere detonator drivers van NVidia. Dat was iig bij mij het geval toen bij mij alles trilde.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Bij DirectX kan je ook nog wat instellingen veranderen mbv DxDiag (zit ergens bij instellingen of in je gewone menu).

Je videokaart zal het waarschijnlijk technisch niet zijn, waarschijnlijk gewoon een instelling die niet lekker zit.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Andere refreshrate's helpen niet. Ik heb trouwens 85 Hrtz. ingesteld staan. En bij DxDiag kun je direct3d, directdraw en AGPoppervlakteversnelling in en uitschakelen. Dat staat nu allemaal ingeschakeld. Maar deze instellingen maken volgens mij geen verschil.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Probeer eerst zelf dingen uit om het op te lossen. Pas bijvoorbeeld je AGP snelheid aan (2x/4x) of zet fastwrites uit. Andere drivers testen zou ook kunnen helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, topic is weer open (bedankt Pollewob :) ) . Ik zal even mijn probeersels vertellen, om verwarring te voorkomen:

-hertz aanpassen
-kleurendiepte aanpassen, andere resolutie's
-Vsync in en uitschakelen
-alles wat ik geOC'ed had weer terug geklokt
-AGP snelheid, fastwrite, apperture size verandert.
-Alle instellingen na gegaan in Dxdiag, en detonators menu.
-nieuwe MOBO drivers
-verschillende detonators
-OS reinstall
-geheugen op cas 3 gezet, stond op cas 2

Dit alles zonder resultaat :'(

Ohjaa, ik heb een 250 WATT Aopen (don't blame me) voeding. Idd wat aan de lage kant, maar heb nooit last van instabiliteit. En ik vraag me af of een PSU wel kan zorgen voor zulke kleine foutjes in spellen.

Nog wat specs de P4 (willamette) zit op een MSI 845 PRO2 geplakt. geheugen 133Mhz.

• Glenfiddich
  • Laatst online: 21:29
Maakt het ook uit of je OpenGL spellen speelt of Direct3D? of heb je het probleem bij beiden.

Catch a smile out there!

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik niet, ik heb eerlijk gezegd nog niet OpenGL gespeeld met deze videokaart. Ik zal eens een spel proberen. Weet je toevallig ook nog een OpenGL spel? SOF is wel OpenGL, zal ik die maar eens moeten proberen (als ik de cd nog kan vinden)

• Glenfiddich
  • Laatst online: 21:29
Quake3 is opengl, UT kan opengl (maar is standaard direct3d), halflife of counterstrike kunnen op opengl gezet worden, serious sam is geloof ik ook opengl.

Catch a smile out there!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Serious Sam nu geprobeerd, maar precies hetzelfde.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Anti-aliasing misschien?

ik zie dat je alle instellingen in detonater menu bent doorgelopen. Maar iig als dit bij mij aanstaat heb ik hetzelfde, zodra het uit is is er niets aan de hand :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niks uit.

Verwijderd

het kan aan je voeding liggen, maar ik denk het niet dat dat het probleem is. mischien moet je vid.kaart in een andere computer proppen en kijken of het daar ook zo is. dan kan er namelijk iets fout zijn aan de kaart.

Verwijderd

Probeer eens op een andere monitor??

misschien is die niet helemaal goed meer?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:11
250watt is toch heel erg weinig hoor..
je kaart trekt natuurlijk pas meer weg zodra je em goed gebruikt (games dus) en je CPU is ook best dorstig naar stroom.
ik zou toch eens ff kijken of je ergens een 300+ watt voeding vandaan kan plukken (350 of 400watt om echt zeker te zijn).

Bier, Whiskey en Metal!!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Lord_Mithril schreef op 05 maart 2003 @ 12:30:
250watt is toch heel erg weinig hoor..
je kaart trekt natuurlijk pas meer weg zodra je em goed gebruikt (games dus) en je CPU is ook best dorstig naar stroom.
ik zou toch eens ff kijken of je ergens een 300+ watt voeding vandaan kan plukken (350 of 400watt om echt zeker te zijn).
sure, format c: is de volgende oplossing voor jou of niet?

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb zelf maar een 235W voeding van A-Open op:

Athlon XP 1600+
Epox 8KTA3+
POV GF4 Ti.4200
384Mb PC133
3 harddisken (15Gb 7200rpm, 2x21Gb 5400rpm)

Geen enkel probleem met voeding, instabiliteit of bibberend beeld.

Ik gok er op dat je videokaart niet helemaal lekker meer is. Je hebt hem ge-OC'd gehad, het kan zijn dat er daardoor iets beschadigd is geraakt.

Of misschien dat het terugklokken niet gelukt is en hij nog steeds op een te hoge snelheid aangestuurd wordt zonder dat je het door hebt?

edit:

Mijn systeemspecs kloppen niet meer met mijn sig, dat weet ik, maar ik weet mijn password niet meer en heb nog geen zin gehad een nieuwe op te halen :+.

[ Voor 15% gewijzigd door RetepV op 05-03-2003 12:40 ]

Macbook Pro

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

dat ken ik van mijn oude Savage4 pro, die had het zelfde bij oc-en
(en vlak erna)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
m'n POV is niet beschadigd door het oc'en denk ik. Want zo extreem hoog had ik hem niet staan, omdat het toch niet uitmaakt met m'n CPU. Ik zal eens zien of ik een andere voeding kan regelen en ik probeer een andere videokaart in deze computer, en een andere monitor.
Mocht het niet helpen dan zou ik wel een brak exemplaar hebben.

Verwijderd

Weet je zeker dat je refesh rate ook blijft staan als je een 3d applicatie start? Probeer anders eens een programma als Multires om je refresh rate vast te houden.

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Bij mij loopt het ook niet helemaal lekker (PoV GF4 Ti4200 64MB), maar dit komt meer door mijn processor (1Ghz).

Weten jullie welk onderdeel het meeste van je processor eist. Dan kan ik die namelijk uitzetten. Misschien dat jullie dat weten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo daar ben ik weer. Ik heb een GF 2 Mx geprobeerd. Zelfde geval, alleen wat minder erg, omdat ik met een GF2 mx alles in low detail moet draaien. Maar het is dus niet de videokaart. Straks ga ik eens een andere monitor proberen.

AmpH, refresh rate blijft wel goed staan, dat kan ik nakijken met m'n monitor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 19:56:
'k Heb een Point of view GF4 Ti 4200Xp (128mb, 3.3ns). Maar ik heb nu wat vreemde dingen. Het beeld ziet er niet zo strak meer uit in spellen. Het bibbert wat. Bijv. Als ik met mafia door een straat tour dan bibberen die huizen en zo een beetje. Ook heb ik dit bij andere mooie 3d spellen. Het ziet er gewoon niet zo strak uit. Dit heb ik bij lage en hoge resolutie's. En vooral bij hoeken van objecten zie ik de lijnen wat verspringen. Zou dit aan de spellen liggen of aan de videokaart of aan mijn uiterste preciesie (8> ?

Specs:

P4 1,7
512 sdram
Is dat sdram geheugen niet te traag :?
Je kunt beter nieuw mobo kopen met ddr400 geheugen:)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt is idd. traag. De bottle neck van mijn pc. Het sdram werkt op 133 Mhz. Maar ik denk niet dat m'n probleem er door komt.

En mocht ik een ddr+mobo kopen dan komt er natuurlijk ook een XP bij. ;)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 18:18:
[...]

Is dat sdram geheugen niet te traag :?
Je kunt beter nieuw mobo kopen met ddr400 geheugen:)
Ja. da's een gouwe tip |:(
Om er daarna achter te komen dat niet de pc, maar de monitor gaar is.
Hij kan beter eerst het probleem traceren voordat ie er vet geld tegenaan gooit.
Dat zou ik iig doen. Ipv. elk onderdeel in je pc vervangen totdat je het probleem getackled heb (en een bijna nieuwe pc) gewoon stap voor stap uitzoeken WAAR de boosdoener zit. Heb je zelf niet de spullen ervoor, ga naar je neefje, buurman en/of desnoods naar de winkel voor meer info en/of controle.

Maarre, gewoon op de desktop is wel alles oke ? Want dan zou het bijna niet aan de monitor kunnen liggen. Dan denk ik eerder aan een IRq-conflict met bijv. je sound-kaart of een andere PCI kaart.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Vsync aan zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 10 March 2003 @ 00:53:
[...]

Maarre, gewoon op de desktop is wel alles oke ? Want dan zou het bijna niet aan de monitor kunnen liggen. Dan denk ik eerder aan een IRq-conflict met bijv. je sound-kaart of een andere PCI kaart.
Alles normaal op de desktop. Maar een tijdje geleden had ik wel trillende vensters in windows en desktop applicaties; het schaduw randje knipperde aan en uit. Toen heb ik WinXP opnieuw geinstalleerd en ik heb het sindsdien nog niet weer gehad.

Maar even over de IRQ's. Ik heb verder nog twee netwerkkaarten, player 5.1! live kaart, firewire kaart, inbelmodem (die kan er wel uit, heb toch kable) En nog een USB controller maar die zit niet in een PCI slot.

Edit: En vsync had'k al geprobeerd

Edit: Net weer te laat met editen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 10:27 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
voortaan eerst het topic lezen
Pagina: 1