Toon posts:

XML opdracht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op dit moment met een xml dilemma. Het zou gaan om de implementatie van een bookings engine waarmee de eigen layout behouden kan blijven en naar eigen wens de pagina's kunnen worden ingedeeld.

Kan iemand me vertellen hoeveelt tijd het kost om je in XML te verdiepen, is dit lastig en wat zijn eventuele goede informatiebronnen. Ik zou de opdracht ook door een derde kunnen laten uitvoeren maar ben toch benieuwd naar jullie reacties. Heeft iemand ook ervaring met de implemantie van xml?

Verwijderd

ik heb het zelf in een half dagje geleerd, gewoon een beetje op internet rondhangen, en dan gelijk die dtd's erbij...

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
dat hangt wel een beetje af van je huidige kennis. Vele mensen vinden XML erg eenvoudig. Op gebied van HTML generatie (bookings engine?) bestaat er XSLT die jouw XML-Data (wat dat ook moge wezen) naar verschillende 'layouts' kan veranderen in verschillende computer-talen (kun je programmeren, scripten?) ik denk dat je gewoon effe moet zeggen wat je kan op gebied van computers... er zijn op het web hopen 'XML voor newbies' tutorials (googlen).

een tijd terug moest ik uitleggen wat XML was aan een vriend die niet veel afwist van computers en dat duurde lang omdat ie dacht dat het iets veel ingewikkelder was. XML is namelijk in feite gewoon een standaard van een computer-document, op zich 'Doet' het niets.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik zou je willen aanraden eens een beetje door http://www.w3schools.com heen te bladeren :) Als je een beetje feeling hebt voor talen, is XML een koekie.

Maar ik denk dat jouw systeem an sich weinig met XML (als taal) te maken heeft. D'r komt namelijk veel meer bij kijken, dan alleen maar "xml kunnen". Met XML ben je er nog niet :) Heb je daar al over nagedacht?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 23:02
Zoals hobbit_be al zegt: wat valt voor jou onder de noemer XML ? Enkel XML documenten maken, begrijpen? Of zit daar voor jou ook XPath, XSL/XSLT, .... onder?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Die tweakers tracker geeft ook XML output, maar een consument wil die ouput niet zien omdat het er natuurlijk niet uitziet. Is het ook mogelijk goed uitziende pagina's met XML te maken (zeg maar als normale HTML pagina's)?

Verwijderd

Het probleem zal hem niet liggen bij XML. Eerder de transformatie van het XML bestand. Je zult je moeten verdiepen in XSL/XSLT of de transformatie laten doen door een programmeertaal als je dit liever hebt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 23:02
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 21:59:
Die tweakers tracker geeft ook XML output, maar een consument wil die ouput niet zien omdat het er natuurlijk niet uitziet. Is het ook mogelijk goed uitziende pagina's met XML te maken (zeg maar als normale HTML pagina's)?

Je moet eens een en ander gaan lezen over XSL(T).
Stel, je hebt een XML bestand met daarin de content, en een XSL bestand die beschrijft hoe die content ge-output moet worden (bv naar een HTML pagina). Dmv XSLT kan je dan die content (die in die xml-file zit) gaan 'transformeren' naar de output die je beschreven hebt in de XSL stylesheet.

Hmm.... vlugger leren typen :+

[ Voor 4% gewijzigd door whoami op 03-03-2003 22:04 ]

https://fgheysels.github.io/

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een handige tool is in iedergeval :

XML-Spy

Er is simpelweg geen betere, deze genereerd ook meteen documentatie, dtd of xml-schema bestanden. Daarnaast zit er een xslt editor bij.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info! Ik krijg straks alle info opgestuurd. Wat wordt precies bedoeld met een XML spec?

Wat wel duidelijk is dat het verder zal gaan dan XML alleen.
Pagina: 1