instellingen laptop voor gprs 7650 via bluetooth

Pagina: 1
Acties:

• mezza
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik heb me helemaal lam gezocht met de search. maar telkens wordt mijn vraag net niet beantwoord. dus liever niet doorverwijzen naar de lopende topics over vodafone live of de 7650 :)

wat ik heb:
- 7650 met Vodafone Live!

wat al gelukt is:
- laptop via bleutooth laten inbellen met ingebouwde modem over gsm
- irc/msn en poppen.

wat ik graag wil:
- laptop via bleutooth laten internetten over gprs (vlive) van de 7650

welke instellingen moet in daarvoor hebben op m'n laptop? specifiek voor 7650 met vlive. Ik had door de search al wel wat gelezen over Ericson en Motorola telefoontjes maar daar kon ik niet zo veel mee.

Geef mij nog een joint zei de goudvis, misschien word ik haai

• mezza
op de engelse site staat wel uitgelegd hoe het moet maar dat werk niet hier:

www.vodafone.co.uk
dan "get more from your mobile"
dan "Internet on the move"

als ik inbel met *99# gaat alles goed totdat er na "Registering your computer on the network" Error 734 komt.

is het uberhaubt al iemand gelukt? of is het gewoon alleen nog een optie dat wordt afgeschermd en alleen voor zakelijke (wirelessweb?) gebruikers beschikbaar is?

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er zijn wat verschilletjes tussen het britse netwerk en het netwerk hier. Bijvoorbeeld dat je in GB een wappagina kunt openen, die automatisch een sms'je naar je telefoon stuurt, zonder dat je daar toestemming voor moet geven (wat dan ook automatisch weer geld kost). Niet echt een relevant voorbeeld, maar ik bedoel te zeggen dat niet alles op dezelfde manier werkt daar.

• mezza
Het volgende heb ik kunnen vinden, mischien al achterhaald, ik heb in ieder geval nog geen succes. Maar blijkbaar is er geen markt voor want echt veel reacties krijg ik er niet op..

WirelessWeb
Algemene gegevens voor Wireless Web

APN: web.vodafone.nl
Username: libertel
Password: libertel

Verbindingsinstellingen voor Wireless Web (laptop/PDA)

Inbelnummer voor GPRS terminals (incl. Ericsson): *99#
Inbelnummer voor Siemens telefoons: *99***1#
AT commando (opdracht aan een modem of een modem in een toestel) voor APN selectie:
AT+CGDCONT=1,"IP","web.vodafone.nl"

Alternatief inbelnummer alleen voor Ericsson telefoons:
*98*CID-nr#
(CID nr. is het nummer dat aan een data-account is gegeven door het Ericsson toestel)
DNS: Server toegewezen (automatisch)
IP-adres : Server toegewezen (automatisch)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je Vodafone al geprobeerd te bellen? Ik weet iig dat GPRS nog niet echt is ingeburgerd... Helaas ook niet bij de gemiddelde helpdeskmedewerker... Ook bij KPN is het doorgaans dramatisch om dit soort dingen aan de praat te krijgen... Overigens is die initialisatiestring van de modem wel overmatig belangrijk... Alleen waar, en of, je dat bij een 7650 modem emulatie zo in kunt stellen?

• mezza
al geprobeerd ja. De mensen bij vodafone weten niet eens wat firmware is :D. Ik vind het best appart dat niet meer mensen hiermee bezig zijn geweest. misschien zijn al die mensen op dit moment toevallig aan chillen in de kroeg, dat kan ook. Maar er word zoveel gepraat op dit forum over vodafone live de 7650 en over Gprs, dat je zou kunnen verwachten dat mensen dit weten.

wie wil er nou niet met z'n laptopje overal middels gprs een beetje irc/msnen ofzo, kost niets aan kb's.

maar ik puzzel/klus vrolijk verder....

• wizzz999
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04-2025
Iemand al iets verder met vodafone en de GX10?

Ik krijg het maar niet aan de praat, hij maakt verwbinding, maar bij: registrering computer on the network komt error 718????

Iemand die wel zijn laptop icm vodafone/gx10 kan gebruiken?
Pagina: 1