internet weg als netwerk pc aan

Pagina: 1
Acties:

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:26
ik heb al wat gezocht bij google en got search, maar gebruik waarschijnlijk de verkeerde termen. het probleem is als volgt.

ik heb sinds kort een router (zie ook andere posts van mij). echter is er nu een probleem dat internet wegvalt als een pc aan of uit word gezet in het netwerk. kan iemand me een zetje in de goede richting geven? goede zoektermen got, of google. of wat sites. of zelf oplossing geven.

ik heb allemaal computers met windows XP pro, het is een etech router (blauw)
het lijkt erop dat het met de DHCP server van de router te maken heeft. maar ik mag van me moeder nu niet met internet knoeien, ze moet nl wat dinge doen, waarbij internet ni weg mag vallen. dhcp testen is ook lastig. want enige waar ik t uitvalle aan merk is msn, dat die zich afmeld. als ik gewoon internet merk ik het niet, wel als ik op t moment net een site wil bekijke... maar die doet t dan 4/5 sec later wel..

“An elephant is a mouse with an operating system”

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Het kan zijn dat 1 van de pc's niet goed geaard is en daardoor die router een oplazer geeft (die reset dan dus gewoon)

Verder zal het denk ik niet echt aan instellingen kunnen liggen

• Elephtera
het is bij elke pc. ze komen online, zoeken router, en dan valt op alle andere pc's heel ff internet uit.

Verwijderd

elephtera schreef op 03 March 2003 @ 18:15:
het is bij elke pc. ze komen online, zoeken router, en dan valt op alle andere pc's heel ff internet uit.
draai je dhcp op je router?

• Elephtera
net uitgezet, probleem blijft.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Koppel alle pc's af van de router
en doe ze er 1 voor 1 op, dan weet je zo welke pc problemen geeft.
Als ze allemaal problemen geven is misschien je router kapoet :?

Tweakers Discord

Pagina: 1