Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[USB] kabel-1 mtr te lang -> knippen?

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 21:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Beste tweakers,

KZit hier meet een usb verlengsnoer van 5 meter! Das niet handig, want als ik een apparaat eraan hang wat zich moet voeden DOOR DE USB kabel mag het TOTAAl
niet langer zijn dan 5 meter... bij mij ist nu dus "5mtr verleng"+1 mtr kabel aan de webcam...

Nu vroeg ik me af hoe die USB kabel van binnen is:

*Kan ik hem doormidden knippen 1 meter ertussenuit en vervolgens draad met
elkaar verbinden? ( vervolgens voldoende afscherming ;) )

*Kheb al welleens AUDIO snoer doorgeknipt en verbonden met elkaar...dit werkte perfect....is dit mogelijk met USB...m.b.v. een schaar, vlugge vinger, en een beetje geduld?

Kheb de SEARCH al gebruikt, maar daar kwam hierover niets uit...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

uhm........Why not , het zijn gewoon kabeltjes hoor.Maar volgens mij mag je best wat over de grens van 5 meter heen zitten hoor.(Of heb ik dit nu verkeerd ).Heb je problemen met die lengte?Als in slecht signaal ofzo?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 17:55 ]

Verwijderd

ja dat kan. Gewoon de vier draadjes doorknippen, stukje krimpkous eroverheen en vastsolderen. Zorg wel dat je de draadjes niet verwisseld en ze onderling isoleerd.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 21:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
OK....het geval is dus....als ik mijn scanner gebruik (zelf powered uiteraard) dan hoeft alleen vlot de data door 7 meter snoer....gaat perfect...maar het verlengsnoer is niet voor de scanner maar webcam :) en die wil niet werken dan..

daarom wil ik het snoer wat inkorten, !--->ik vroeg me alleen af of die snoertjes makkelijk aan elkaar te knopen zijn als je het eenmaal hebt doorgeknipt :)\
(is het gewoon koperdraad overigens....das makkelijk vast te maken :) )

Kwil niet dit snoer na 5 minuten te hebben al verpesten natuurlijk :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Tuurlijk kan dat: dat heet solderen.

Dit topic is gesloten.