Toon posts:

RAID config overzetten van A7V333 > A7N8X lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Vanwege het overlijden van mijn mobo een Asus A7V333 Raid heb ik de nieuwe A7N8X Deluxe aangeschaft.
De enige vraag daarbij was of mijn raid stripe herkend zou worden door de Asus
S-ATA Dongles.
Nu is dit voor mij nog steeds vaag want hij ziet wel 2 maxtor 80 GB harde schijven in de raid utility van het A7N8X mobo maar hij boot daarna niet verder.

Nu is mijn vraag eigenlijk, moeten er in de raid utility nog handmatig instellingen gedaan worden of moet het zo zijn dat mijn raid stripe direct herkend word en verder moet booten???

Alvast bedankt,

ferrytale

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

volgens mij moet je hem ff op stripe zetten denk ik :?

maar of dit gaat werken :?
van een promise raid naar s-ata raid zou ik niet durven zeggen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
PMG > OM

Kijk eens in de OM FAQ mbt het overzetten van RAID configs. Dat werkt namelijk niet altijd..

Verder heb ik de titel ook even aangepast, is nu wel duidelijker zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat was dus ook mijn vraag misschien dat iemand er hier op dit forum al eens mee te maken hebt gehad.
Maar bedankt voor de tips in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen is er nou niemand die dit probleem al eerder heeft meegemaakt, ik kan het me bijna niet voorstellen dus ik hoop nog steeds op reacties van jullie kant.

Verwijderd

Dit zal nooit werken aangezien de A7N8X gebruik maakt van een Silicon Image Serial ATA controller, de A7V333 maakt gebruik van een Promise Fasttrack133 controller.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Precies wat ik wou zeggen, vaak als het van overgezet word van 2 raid controllers van hetzelfde merk dan gaat het nog wel lukken. Dit soort acties vaak niet. Zit niks op dan je RAID opnieuw te maken en windows opnieuw installeren.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Als de controller niet hetzelfde is zal dit overzetten niet lukken vrees ik.
degenen die raid willen om hun data te vrijwaren zouden altijd met een apparte pci raidcontroller moeten werken dan loop je dit risico niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Beste mensen is er nou niemand die dit probleem al eerder heeft meegemaakt, ik kan het me bijna niet voorstellen dus ik hoop nog steeds op reacties van jullie kant.
Het staat toch in de OM FAQ uitgelegd?

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.