[exch2000] Outlook Web Access. mail niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20
Ok.. ik heb een probleempje met Outlook Web Access onder Exchange 2k.

Als ik vanaf b.v.: school aanmeld op m'n OWA lukt het me wel om aan te melden, maar ik krijg geen email berichten te zien en mijn email folders zijn niet te benaderen.

als ik op m'n eigen werkstation lokaal aanmeld (dus niet via de server) kan ik ook wel aanmelden met OWA maar krijg ik ook geen email berichten te zien.

maar als ik me aanmeld op de server met m'n werkstation dan kan ik wel mijn emails lezen met OWA. maar dat heeft geen enkele zin, omdat ik OWA wil gebruiken wanneer ik op een andere lokatie bevindt.

een paar illustraties om dit te verduidelijken:

heb meer dan 10 emails in m'n Postvak IN maar ik krijg toch dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/owa1.jpg

en onder m'n folder list dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/owa2.jpg
ik kan op het plusje blijven drukken totdat ik een ons weeg. heeft helemaal geen nut.

nu m'n vraag:
waarom werkt OWA wel als ik me aanmeld op de server en niet als ik vanaf een andere computer op het internet benader. aanmelden lukt wel. alleen ik krijg niks te zien. Het adresboek werkt wel weer :?.

ik heb www.microsoft.com/exchange totaal afgezocht en kon niks vinden (misschien dat ik het over het hoofd gezien heb) en met google kwam ik ook tot niets uit. en ook de GOT search liep op niets uit.

ik ben ten einde raad. ik heb echt weer zo'n probleem die niemand weer eens heeft. |:(

i.a.w.: help?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

nIghtorius schreef op 03 maart 2003 @ 17:09:
ik ben ten einde raad. ik heb echt weer zo'n probleem die niemand weer eens heeft. |:(
i.a.w.: help?
Nee hoor, ik heb hetzelfde probleem als ik bij sommige klanten mijn exchange webmail wil bekijken. Heeft met hun type proxy te maken, die dit niet leuk vindt.
Ik val meestal maar terug op www.mail2web.com, maar is wel lastig, omdat ik niet bij mijn agenda kan.

Ook ik sta dus open voor suggesties.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20
Dus begrijp ik het goed:..

ipv de standaard web-poort 80 worden er ook andere poorten gebruikt :?.. maar wordt het niet wat lastiger omdat sommige proxies absoluut niets anders doorlaten dan HTTP-requests?

ik ga ff onderzoeken welke poorten vereist zijn voor OWA.. als ik wat gevonden heb. edit ik de message met de verkregen informatie.

[22:32 03/03/2003]: heb een interessante link gevonden op Microsoft.. klik hier

[ Voor 22% gewijzigd door nIghtorius op 03-03-2003 22:34 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

nIghtorius schreef op 03 March 2003 @ 22:27:
Dus begrijp ik het goed:..

ipv de standaard web-poort 80 worden er ook andere poorten gebruikt :?.
[/quote]

Dat hoor je mij niet zeggen. 80 is genoeg, alleen reageren sommige proxies raar op die OWA commando's denk ik.