Ik zit met een groot probleem, Ik heb een tapedrive waar geen tapes meer uitkomen, zelfs niet als je de server herstart. Ik heb van mijn leverancier een nieuwe tapedrive gehad maar die heeft hetzelfde probleem. Waar kan dit aan liggen???
Dat doet onze NetWare-bak ook wel eens. Volgens mij blokkeert de SCSI-controller in ons geval de tape-eject, want ook na een reboot, waarbij de backup-software niet wordt geladen, zit hij nog steeds vast. Pas als ik de server helemaal uitzet (cold reboot) wordt de tape vrijgegeven.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
ja ik gebruik idd backup exec waar kan ik dan dat vinkje aan zetten of uitzetten? Maar Tachyon zei ik niet dat ik de server herstarte??? Dus een cold reboot geef?
De "server herstarten" is een ruim begrip. 
Meestal bedoelt men een warme reboot of via de resettoets. Echt uitzetten (met eventueel de power eraf) is in mijn ogen toch wat anders.
Onder NetWare is het restarten van de server weer wat anders trouwens: je restart dan het server-OS zonder de PC opnieuw te booten.
Maar we zijn aan het miereneuken....
Meestal bedoelt men een warme reboot of via de resettoets. Echt uitzetten (met eventueel de power eraf) is in mijn ogen toch wat anders.
Onder NetWare is het restarten van de server weer wat anders trouwens: je restart dan het server-OS zonder de PC opnieuw te booten.
Maar we zijn aan het miereneuken....
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Waar kan ik dat vinden??
Het is in Windows 2000 Advanced Server..... het is iig niet bij apparaatbeheer
Het is in Windows 2000 Advanced Server..... het is iig niet bij apparaatbeheer
Bij Device Management in Backup Exec kan ik compleet niets over zoiets vinden.
Ik gebruik trouwens Versie 8.6....
Ik gebruik trouwens Versie 8.6....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 13:29 ]
Open backup exec, ga naar Tabje devices onderin, kies bij all drives in je drive pool voor de desbetreffende tapestreamer en druk rechtermuisklnop in en kies eject.
Gaat het hier om een externe of een interne backupdrive, als deze extern is kan de knop aan en uit en ist voor de streamer ook genoeg koude start. Beste is boel helemaal uitgooien (server en streamer als ie extern is), dan weet je ook dat je scsi-bus goed is gereset.
Om watvoor server gaat het hier en watvoor streamer? DLT spul, SLR, DDS?
Gaat het hier om een externe of een interne backupdrive, als deze extern is kan de knop aan en uit en ist voor de streamer ook genoeg koude start. Beste is boel helemaal uitgooien (server en streamer als ie extern is), dan weet je ook dat je scsi-bus goed is gereset.
Om watvoor server gaat het hier en watvoor streamer? DLT spul, SLR, DDS?
TEAM_JOE_BAR
Het is een DDS 4 drive intern. De server is al een keer uit geweest voor dit heeft niet geholpen.
Dat eject heb ik trouwens ook al geprobeert......helpt niet, de job die Backup Exec heeft gemaakt voor het ejecten v/d tape is wel succesfull maar de tape is er niet uitgekomen
Dat eject heb ik trouwens ook al geprobeert......helpt niet, de job die Backup Exec heeft gemaakt voor het ejecten v/d tape is wel succesfull maar de tape is er niet uitgekomen
Hmm als ik dit zo hoor, dan moet er de andere filmware overheen. Er schijnt iets met een serie dds-4 streamers te zijn waardoor ie tapes vreet. Moet je op de HP site of van wie dat ding ook komt maar eens op zoek naar gaan want daar lijkt het wel op.
Laatst een HP dds-4 gehad bij een klant die ook tapes vrat. Nu weet ik niet of dat overeenkomt met wat hier gebeurd maar het lijkt wel verdomd veel op. Collega die het probleem in behandeling had is momenteel op vakantie dus kan ik het helaas niet voor je vragen.
Als de firmware niet helpt, moet je gewoon een advanced replacement aanvragen voor de streamer, en krijg je eerst een vervangende unit toegestuurd en daarna heb je 10 dagen de tijd om de oude in te leveren of je wordt gebilled.
Laatst een HP dds-4 gehad bij een klant die ook tapes vrat. Nu weet ik niet of dat overeenkomt met wat hier gebeurd maar het lijkt wel verdomd veel op. Collega die het probleem in behandeling had is momenteel op vakantie dus kan ik het helaas niet voor je vragen.
Als de firmware niet helpt, moet je gewoon een advanced replacement aanvragen voor de streamer, en krijg je eerst een vervangende unit toegestuurd en daarna heb je 10 dagen de tijd om de oude in te leveren of je wordt gebilled.
TEAM_JOE_BAR
Helaas kan ik geen gebruik maken van die advanced replacement door waar we het hebben ingekocht.
Die drives worden bij Dell servers gelevert wat voor type het precies is weet ik niet.
Die drives worden bij Dell servers gelevert wat voor type het precies is weet ik niet.
Is het dan geen idee om Dell aan te spreken (garantie)?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Nee het is helaas niet via Dell gegaan, en we hebben trouwens al die drive vervangen voor dezelfde problemen.. heeft dus niet geholpen.
Je moet de drive gewoon unlocken ! Binnen Backup Exec!!
Dit moet je in BE doen. Ga naar het tabblad device of zoiets. Klik daar recht op je drive.Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 21:53:
ga naar de drive, rechter muis , unlock ....
[ Voor 70% gewijzigd door DeeJee op 04-03-2003 15:04 ]
Money for nothin' and your chicks for free
Kijk nog eens goed. Heb pas nog een server met 8.6 gehad. Klin eens recht op je pool ofzo. Klik anders de help eens aan en zoek op unlockVerwijderd schreef op 04 March 2003 @ 15:11:
Zoals ik al zei, in Backup Exec 8.6 kan ik bij het tabblad device daar niets over vinden.
Ik zal nog eens kijken (moet weer helemaal gaan inbellen enzo) maar ik heb vrijwel overal met de rechterknop op gedrukt...
En als je je services van BE allemaal stopt. En dan fysiek op je drive op open/close drukt. MOet ook werken.
Probeer je services eens te stoppen van BE en dan op open/close te drukken.Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 15:22:
Nee echt zeker weten niet, geen unlock te vinden. Zal toch een andere versie zijn?
Ik heb die services al een paar keer gestopt........niets aan gehad 
Heb jij trouwens ook vaak dat als je een job cancelt je ook de job service moet herstarten omdat ie anders gewoon door blijft gaan?
Heb jij trouwens ook vaak dat als je een job cancelt je ook de job service moet herstarten omdat ie anders gewoon door blijft gaan?
Nee heb ik nooit gehad. mmm raar verhaal.
Dus als je services gestopt zijn is de drive nogsteeds gelocked??? Branden er lampjes op de drive?
Dus als je services gestopt zijn is de drive nogsteeds gelocked??? Branden er lampjes op de drive?
Verwijderd
anders ff de drive aanzetten met de eject knop ingehouden. doet ie een FW eject.
zal trouwens een seagate drive zijn denk ik ( zwart met ribbels )
zal trouwens een seagate drive zijn denk ik ( zwart met ribbels )
Ja maar goed, wie zegt dat dat ding gelocked is? Of er lampjes branden, ik geloof dat er 1 lampje voortdurend blijft branden toen ik de laatste keer belde, en toen ik de keer daarvoor belde brande er weer geen lampje en gaf dat ding helemaal geen reactie.
Ja ik vind het ook raar van die services, ik heb bij best veel klanten.
Ja ik vind het ook raar van die services, ik heb bij best veel klanten.
Ik heb even bij ons op de server gekeken daar staat wel dat lock/unlock, alleen het verschil is dat het bij ons een robotic library is en bij die klant een stand alone drive.
Ik zou dan toch maar weer je hardware leverancier bellen.
Je hebt het probleem dus ook wanneer je je server herstart en tijdens de boot probeert de tape eruit te halen?
Je hebt het probleem dus ook wanneer je je server herstart en tijdens de boot probeert de tape eruit te halen?
Tijdens de boot is dat niet geprobeert zover ik weet.
En volgens mijn chef kan het absoluut niet aan de hardware liggen want er is al een unit vervangen en dat heeft ook al niet geholpen (hetzelfde probleem)
Zou een herinstallatie van Veritas nut hebben? Mij lijkt het persoonlijk niet maar aangezien de situatie en wat m'n chef zegt is dat bijna het enige wat ik kan doen.
En volgens mijn chef kan het absoluut niet aan de hardware liggen want er is al een unit vervangen en dat heeft ook al niet geholpen (hetzelfde probleem)
Zou een herinstallatie van Veritas nut hebben? Mij lijkt het persoonlijk niet maar aangezien de situatie en wat m'n chef zegt is dat bijna het enige wat ik kan doen.
Ik heb met m'n IBM server met Seagate relabeled DDS4 tapedrive ook problemen gehad, bandjes opvreten en heel veel schoonmaak requests geven. Belletje met helpdesk gaf al snel uitkomst: nieuwe firmware erover en hij doet t weer goed. Blijkt dat die firmware o.a. iets langer wacht met een bepaalde beweging bij het ejecten, waardoor de tapelint niet meer blijft haken. Misschien is het raadzaam eerst te kijken of er nieuwe firmware is voor die tapedrive. Een tapedrive vervangen wil niet zeggen dat de nieuwe wel de laatste firmware heeft.
Je zou het kunnen proberen natuurlijk. Zo gedaan.
Zijn je tapes wel lekker?
Zijn je tapes wel lekker?
firmware upgrade lijkt me ook wel een goed idee, ik zal even kijken of dat makkelijk gaat zo.
En die tape die er nu inzit word inderdaad aangegeven als een bad media, mara dat lijkt me geen reden waarom hij hem niet uitspuigt
En die tape die er nu inzit word inderdaad aangegeven als een bad media, mara dat lijkt me geen reden waarom hij hem niet uitspuigt
Kijk eens naar het volgende:
http://www.driverforum.com/tapebackup3/292.html
http://www.driverforum.com/tapebackup3/292.html
Sometimes the backup fails and I just can't eject the tape without restarting the server. This problem can be fixed by unchecking "eject when done" in the BackupExec
Suc6 Laat ff weten of het gelukt is.
Voor morgen een afspraak gemaakt bij de klant voor het updaten v/d firmware, ikzelf ben er morgen niet dus iemand anders doet het maar ik zal zeker posten hoe het is gegaan.
Beste mensen,
Zo te zien is het probleem opgelost, de tape kwam er uit nadat de SCSI kabel uit de drive was gehaalt en er een reboot was gegeven. Toen is de firmware geupdated en draaien de backups weer normaal, er moest alleen nog een cleaningtape in gegooit worden.
Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp
Zo te zien is het probleem opgelost, de tape kwam er uit nadat de SCSI kabel uit de drive was gehaalt en er een reboot was gegeven. Toen is de firmware geupdated en draaien de backups weer normaal, er moest alleen nog een cleaningtape in gegooit worden.
Gelukkig maarVerwijderd schreef op 07 March 2003 @ 12:05:
Beste mensen,
Pagina: 1