dubbelpost mod-valkuil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Aangezien de meeste users hun prefs zo hebben staan dat ze slechts de posts zien die +1 of beter zijn, gebeurt er dus het volgende:
Gepost door Ignard maandag 3 maart 2003 - 14:31 - Score: 1 (Gemodereerd)
Ik vind zilver op de een of andere manier toch mooier. Maar als je perse een zwarte wilt hebben kun je hem wel in de US bestellen. Ik dacht trouwens dat de S45 ook nog niet zo lang op de markt was? De S45 is toch de opvolger van de de S40?
Deze reactie had aanvankelijk een 0 punten score te pakken
Gepost door Robthebest maandag 3 maart 2003 - 14:53 - Score: 0 (Dubbelpost)
Je kan hem toch ook gewoon in "amerika" bestellen
Terwijl deze zich mocht verheugen op een +1 score.

Na mijn toevoeging aan de eerste en schaaf van de tweede, kwam ik tot de schokkende ontdekking dat dit misschien niet helemaal eerlijk was.
Als Robthebest zijn prefs idd op +1 heeft staan , dan zou hij de ondergewaardeerde post van Ignard niet gelezen hebben, en dus zou zijn reactie geen dubbelpost zijn.

Ik kom hierdoor tot de conclusie dat dubbelposten vaak geen echte herhaling van wat er boven staat hoeft te zijn, dus ook geen dubbelpost score verdient.

Lastig te beoordelen dus,
wat is nu wijsheid in dergelijke situaties?

* botoo vind dat er bij twijfel geen negatieve score moet volgen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je hebt dus een keuzemogelijkheid om bepaalde posts te omzeilen, maar wordt wel bruut bestraft als je blijkbaar dingen dubbel gaat zeggen :?

8)7 sloop dan die +1 preference eruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Tja, dat probleem heb ik ook al eens aan de orde gesteld, maar daar ging niemand op in. Dus ik zou het zo ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wekkel schreef op 03 maart 2003 @ 16:39:
Je hebt dus een keuzemogelijkheid om bepaalde posts te omzeilen, maar wordt wel bruut bestraft als je blijkbaar dingen dubbel gaat zeggen :?

8)7 sloop dan die +1 preference eruit..
dan moet je ook de +2 +3 en +4 preference er uit slopen.
Wat als ik iets post en heb hem op +4 staan kan ik ook dubbel posten zonder het te weten...
en met het uitslopen, haal je een deel weg waarvoor juist de moderaties zijn.. ales onder een bepaalde waarde niet hoeven te zien.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
polaris schreef op 03 maart 2003 @ 16:46:
Tja, dat probleem heb ik ook al eens aan de orde gesteld, maar daar ging niemand op in. Dus ik zou het zo ook niet weten.
Je hebt gelijk Polaris, jouw reactie van destijds werd helaas in het S/$ draadje ondergesneeuwd.

* botoo is bang dat het niet oplosbaar is, users die hun prefs op +1 hebben staan, zien nu eenmaal minder dan users die op -1 of 0 niveau lezen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:57

ikkes

In diepe rouw

Bij mij staat hij standaard op -1 Dan zie je alles hoop ik. Enja dan kloppen sommige draadjes helemaal niet meer

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Dit is wat mij betreft wel het kloppende systeem en het is de taak aan /16 om de juiste reacties weer op het juiste niveau terug te zetten, iets anders kun je er niet mee omdat een dergelijke reactie vanwege de inhoudelijkheid verkeerd staat. Dat kun je dus alleen aanpakken als je de hele archivaris funtie eruit trapt en dus het modsysteem weggooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Net als hierboven is gezegd kan ik niets anders zeggen dat dit bij het moderatiesysteem hoort zoals wij deze op dit moment kennen. Iemand die iets post wat al eerder in een topic is vermeld dan loopt ie het risico dat zijn reactie als "dubbel" wordt bestempelt. Ik ben het ermee eens dat het erg jammer is voor de desbetreffende user maar het is niet iets waar je zomaar onderuit komt.

Misschien is het een idee om iets aan de FAQ toe te voegen?
Mijn reactie is als "dubbel" gemod, maar ik zie die andere replie niet. :?

Dat kan, waarschijnlijk heb je jouw prefs zo ingesteld dat je alleen maar de reacties ziet die 1 of meer punten hebben. Hierdoor kan het gebeuren dat je iets zegt wat al eerder door een andere user is gezegd en zo kan het voorkomen dat jouw reactie als "dubbelpost" wordt gemodereerd.

Aan dit fenomeen kan niet veel worden veranderd, een optie is om jouw prefs zo te zetten dat je ook de reacties lager dan 1 kan zien. Het is niet ideaal want je filtert niet meer de reacties uit de draad die jij niet wilt zien. Wel voorkom je dat jouw reactie dubbel is aan die van een ander.
Met zo'n stukje in de FAQ kun je verklaren dat dit een bekend iets is. Ook zou een user begrip hebben voor de situatie omdat je op deze manier aangeeft dat het modsysteem niet geheel vlekkeloos is wat betreft "dubbele" reacties. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als alles juist gemod is, hoort dit probleem zich overigens niet voor te doen. Althans niet voor mensen die hun niveau op 1 hebben staan. Immers, de juiste score van een dubbelpost is nul. Als je post een herhaling is van iets van nul waard is, is hij ook nul waard. Dat de tag dan Dubbelpost is in plaats van Overbodig is slechts een kleine bijkomstigheid.
Is het een herhaling van een flame of troll dan wordt hij ook als zodanig gemod en niet als dubbelpost, zodat hij ook goed terecht komt. Het probleem bestaat dus eigenlijk alleen bij dubbelposts van reacties die in eerste instantie te laag zijn gemod. Dat had ik ook aan de orde gesteld bij mijn eerdere vraag hierover.
Pagina: 1