Ik heb onlangs een Diamond Speedstar A70 (SiS 6326) AGP 8MB kunnen krijgen, mede omdat ik ook geintereseerd was in de TVOUT die er op zat.
Nu heb ik een systeempje in elkaar geflanst wat vervolgens op Win98 draait (keuze win98 is omdat de software voor de kaart niet op andere OS'en te krijgen is) + de WHQL drivers van Diamond en ook de nieuwere drivers die ik kon vinden.
ff broodnodige specs:
Aopen AX6BC i440bx bord
P3 450
64MB SDRAM
3Com 3c905tx
quantum 2,1gb hdd + simpel cdspelertje
350w voeding
Leuk en aardig zo op het eerste gezicht, de TV Out werkt wel, ook samen met de monitor als zijnde Dual Monitor
. Nu is het zo, op geen enkele manier krijg ik de tvout in kleur aan de praat. De Grote TVOUT FAQ kan mij ook niet veel helpen 
Zodra de PC opstart zie ik in het BIOS het Award logo al in grijstinten.
Wat ik hier heb aan kabels enzo, tv's etc:
- Simpele audio kabel (voor verlenging of niet)
- Video/Geluid kabel van Sony video camera
- Scart blokje (niet zo'n fancy geval met een knopje)
- scart stekker die al in 3 snoeren uiteen loopt (video/geluid en ?, zat bij de CD-i)
- S-Video verloop snoertje (behorend tot Voodoo3)
- S-Video verloop snoertje, alleen dan andere pin layout (behorend tot Video-in van m'n Gef2 TI)
- TV: Akai CT-14W9PT, heeft voor een aansluiting voor svideo etc, en scart aansluiting achter
- TV: Sony Trinitron KV-X2131D, heeft voor aansluiting voor svideo, 2x scart achterop
- TV: Sony Trinitron KV-21FX20B, zelfde aansluitingen als ander Sony TV
Ik heb ook wat met Powerstrip zitten spelen, en daaruit blijkt ook wel dat de kaart gewoon op PAL werkt, aangezien er 625 lines worden aangegeven, precies zoals de FAQ aangeeft.
Volgens de website van Hastec, de importeur neem ik aan, staat een tip voor Windows2K gebruikers, dat ze de weergave op 640x480/ 800x600 op 50Hz moeten zetten als ze de TV Out willen activeren/aanzetten.
Volgens Powerstrip draait het ook op 50Hz (ommenabij de 51 om precies te zijn)
Wat mij het meest dwars zit is ook het verloop snoertje
Normaliter gebruik ik zo'n snoertje met aan de ene kant het onderstaande

en de andere kant een doorgewone tulp stekker, alleen die doet het niet! En met hetzelfde materiaal kan mijn gef2 ti wel werken.
Welke ik dan wel gebruik is TV-In verloopsnoertje voor mijn Gef2 Ti met een 9-tal pinnetjes. Die is precies het tegenover gestelde van de TV-Out van de Speedstar. Pic:

Wat kan hier loos zijn
Is het verloop snoertje niet goed of is er een andere oorzaak? Ik wil het graag weten of ik een ander verloopje nodig heb, maar eerst wil ik het echt zeker weten. Ik ben alleen nu even ten einde raad. Vandaar dat ik hier de vraag in de groep gooi.
ps.: mocht je nog iets willen weten, vermeld het dan even
Nu heb ik een systeempje in elkaar geflanst wat vervolgens op Win98 draait (keuze win98 is omdat de software voor de kaart niet op andere OS'en te krijgen is) + de WHQL drivers van Diamond en ook de nieuwere drivers die ik kon vinden.
ff broodnodige specs:
Aopen AX6BC i440bx bord
P3 450
64MB SDRAM
3Com 3c905tx
quantum 2,1gb hdd + simpel cdspelertje
350w voeding
Leuk en aardig zo op het eerste gezicht, de TV Out werkt wel, ook samen met de monitor als zijnde Dual Monitor
Zodra de PC opstart zie ik in het BIOS het Award logo al in grijstinten.
Wat ik hier heb aan kabels enzo, tv's etc:
- Simpele audio kabel (voor verlenging of niet)
- Video/Geluid kabel van Sony video camera
- Scart blokje (niet zo'n fancy geval met een knopje)
- scart stekker die al in 3 snoeren uiteen loopt (video/geluid en ?, zat bij de CD-i)
- S-Video verloop snoertje (behorend tot Voodoo3)
- S-Video verloop snoertje, alleen dan andere pin layout (behorend tot Video-in van m'n Gef2 TI)
- TV: Akai CT-14W9PT, heeft voor een aansluiting voor svideo etc, en scart aansluiting achter
- TV: Sony Trinitron KV-X2131D, heeft voor aansluiting voor svideo, 2x scart achterop
- TV: Sony Trinitron KV-21FX20B, zelfde aansluitingen als ander Sony TV
Ik heb ook wat met Powerstrip zitten spelen, en daaruit blijkt ook wel dat de kaart gewoon op PAL werkt, aangezien er 625 lines worden aangegeven, precies zoals de FAQ aangeeft.
Volgens de website van Hastec, de importeur neem ik aan, staat een tip voor Windows2K gebruikers, dat ze de weergave op 640x480/ 800x600 op 50Hz moeten zetten als ze de TV Out willen activeren/aanzetten.
Volgens Powerstrip draait het ook op 50Hz (ommenabij de 51 om precies te zijn)
Wat mij het meest dwars zit is ook het verloop snoertje
Normaliter gebruik ik zo'n snoertje met aan de ene kant het onderstaande

en de andere kant een doorgewone tulp stekker, alleen die doet het niet! En met hetzelfde materiaal kan mijn gef2 ti wel werken.
Welke ik dan wel gebruik is TV-In verloopsnoertje voor mijn Gef2 Ti met een 9-tal pinnetjes. Die is precies het tegenover gestelde van de TV-Out van de Speedstar. Pic:

Wat kan hier loos zijn
ps.: mocht je nog iets willen weten, vermeld het dan even
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output