Dit is het mailtje wat ik naar SMC heb gestuurd, maar als iemand van jullie hier toevallig enige ervaring mee heeft..Ik heb sinds 3 weken een werkende ADSL aansluiting (Cistron.nl). Maar nu wou ik gisteren een FTP server op zetten,
alleen ik kwam erachter dat ik een LAN IP had, en niet het internet IP.
Toen heb ik zitten rondneuzen op forums, en daar werd gezegd dat je bij het tabblad "Virtual Server" de poorten open moest gooien.
Ik heb van alles geprobeerd, maar het wou maar niet lukken.
Toen dacht ik op een gegeven moment; En wat als ik nou bij host het Internet IP zet? Zou ie het dan wel doen?
Dat was dus nadat ik alles al had geprobeerd.
Nou, ik het Internet IP invgevuld, daarna reboot ik het modem.... en er gebeurd niks...
Dus ik ga naar beneden, trek het ADSL stekkertje er even uit, want meestal reconnect ie dan... maar nee, er gebeurde niks.
Vanmorgen deed ie het nog steeds niet. Toen maar even met Cistron helpdesk gebeld. Zij hadden het probleem eigenlijk nog nooit meegemaakt,
de ADSL aansluiting naar ons toe was goed volgens hun, dus het moest aan het modem liggen.
Na lang wachten dachten ze dat ze de oplossing hadden, ik moest het modem via de USB aansluiting met mijn PC verbinden, dan kon ik de settings
weer goed zetten.
Na een half uur proberen zonder resultaat besloot ik maar weer op mn @Home aansluiting te gaan, en op het Internet naar een oplossing zoeken.
Deze heb ik nergens gevonden, vandaar dus deze mail.
Weet u een manier om de settings weer op default te zetten?
Want ik wil natuurlijk zo snel mogelijk weer op m'n ADSL aansluiting.
Als u geen mogelijke oplossing weet, zal ik het modem op moeten sturen naar Cistron, en dan zoeken zij het voor me uit, maar dat duurt natuurlijk
weer 3 weken of meer... en ik maar doorbetalen, want het is hun schuld niet.
Alvast bedankt voor alle hulp!
Het ligt dus natuurlijk aan de instelling bij Virtual Server. Ik heb geen idee hoe ik dit oplos...
alvast bedankt ..