Compaq UPSen

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hoi Hoi

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het configureren van 3000XR upsen met de six port management cards ?

Ik heb hier namelijk 4 van die dingen staan alleen ik krijg de six ports cards niet geconfigureerd.

Ik heb in de power management software wel een utility gevonden maar die werkt alleen met de 3000 VA (voorloper van de XR)

Maar de 3000VA moet ik volgende week pas configen kzit nu tegen een 3000XR aan te kijken

De servers zien hem overigens wel. En kunnen hem ook aanspreken. Het werkt dus wel

Maar ik wil het dus zo doen dat server 1 aan load 1 hangt
server 2 aan load 2
server 3 aan load 3

En is het dan mogelijk om remote een van de loads af te sluiten / rebooten (mocht de server goed vastgelopen zijn )

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Die managment software ga je ff moeten zoeken op de site van Compaq of Google ;-). om je server af te sluiten/rebooten doe je dit beter niet door de stroom af te sluiten, beter een SSH-verbinding gebruiken en shutdown -r now te doen.
Als je dan echt de "reset" knop moet induwen (zou kunnen) dan pas kun je je stroom afleggen, 30 seconden wachten en dan weer opstarten.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ga even zoeken op de site van PowerWare (vroeger Exide), want daar komen de 3000's vandaan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

mvdejong schreef op 03 March 2003 @ 16:48:
Ga even zoeken op de site van PowerWare (vroeger Exide), want daar komen de 3000's vandaan.
Kijk wel uit met de software van PowerWare.
Ik heb ook een 2000VA UPS en na het installeren van die software wou de server niet meer booten omdat hij dacht dat er geen stroom was.

Die troep hebben we maar snel verkocht en een nieuwe van APC gekocht, die werkt perfect en de software is een stuk beter :)

Alle proemn in n drek

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik draai hier thuis een rackmount 3000 (van Compaq) met de 3-weg module erin, zodat ik 3 systemen direct naar de UPS kunnen kijken (liever niet via het net, omdat het een intern systeem, mijn firewall en mijn web-server betreft, hoe minder netwerk-relaties hoe beter). Ik gebruik probleemloos LanSafe, en heb al een paar leuke storinkjes kunnen overleven. Ik vind de schermpjes overzichtelijk en de instellingen logisch en handig.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Maar wie weet hoe ik die sixport kaartje kan configureren
Pagina: 1