Toon posts:

vreemd probleem met linksys router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daar ik een oude pc wil opruimen, waar nu smoothwall op draaid, heb ik een linksys BEFSX41 router aangeschaft. Voor deze router had ik heel even een BEFSR41 van linksys. Maar de BEFSX41 heeft wat meer opties/beveiligingen in zich, dus deze kon ik omruilen. Met de BEFSR41 werkte alles zonder problemen!
Ik heb de router zo ingesteld staan dat ik automatisch een ip-nummer krijg van mijn ISP (kabelfoon). Verder staat in de router DHCP aan, dus hoef ik op mijn pc (windows XP) niet veel in te stellen.
Nu krijg op de pc dus keurig een ip-nummer en ip-nummers voor de gatway, dhcp en dns.
Mijn probleem: ik kan pingen met bv www.yahoo.com, krijg keurig reply, geen packet losts. Maar als ik IE opstart, zegt de status-balk onderaan, dat de website is gevonden en hij is bezig met het openen van de pagina. Verder gebeurt er dus niets! de pagina blijkt dus leeg en een paar minuten later zegt IE dat de pagina niet bestaat o.i.d.
Ook als ik mijn mail probeer op te halen, de email-client ziet dat er 12 berichten staan, maar kan ze dus niet ophalen (time-out).
Wie kan mij op weg helpen. Ik heb al een tijd aan de telefoon gezeten met de helpdesk van Linksys, maar hadden even geen oplossing. Ik moets de beta-firmware maar proberen. Deze moet nog opgestuurd worden...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25

Verwijderd

Topicstarter
Nee, bij chello krijg je een static ip-adres. Bij kabelfoon krijg je er een toegewezen (dhcp).
Ik moet zelfs mac-cloning doen, anders duurt het een tijd voordat ik een ip-nummer krijg toegewezen.
Waarom zijn die poorten ingevuld bij forwarding?