[PHP] Hoe Text files indexeren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af hoe ik text files kan indexeren die in allerlei vertakte directories staan. Ik wil die textfiles uiteindelijk via een search tevoorschijn kunnen toveren.

Heb geen id waar ik moet beginnen... wie helpt me op weg?... :)

(NB: wees es lief Janoz en kill deze niet meteen... is geen scriptrequest)

btw: heb als materiaal een MySQL server met PHP waar het op moet draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je toch MySQL hebt, waarom dump je dan niet gelijk alle bestanden in de database? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:14

Skinny

DIRECT!

Wat bedoel je met indexeren ? Op bestandsnaam of echt op de inhoud ?

Je kan een PHP functie schrijven die elke directorie recursief doorloopt en de info in je database zet.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wil ze wel dumpen... maar hoe? Ik heb een gigantische lijst met songteksten (allemaal textfiles) uitgesorteerd op naam (directorynaam) en alphabet. ik wil graag de locatie van alles in de database zetten gekoppeld aan de naam van het bestand. Daarop wil ik dan vervolgens een search mogelijkheid bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 16:07:
wil ze wel dumpen... maar hoe? Ik heb een gigantische lijst met songteksten (allemaal textfiles) uitgesorteerd op naam (directorynaam) en alphabet. ik wil graag de locatie van alles in de database zetten gekoppeld aan de naam van het bestand. Daarop wil ik dan vervolgens een search mogelijkheid bouwen...
Wat vind jij een gigantische lijst met songteksten? Een gigantische lijst begint bij mij pas vanaf rond de 80.000 records.

En je wilt nog kunnen zoeken IN de teksten ook. Waarom zet je niet alles in een database? Die is gemaakt om onder andere te zoeken in de data.

Je moet alleen een maal een recursieve functie schrijven, welke alles doorloopt.
Ik neem aan dat je alles al netjes gesorteerd hebt op artiest, dus dat mag geen probleem zijn. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe voor mij is gigantisch een lijst met circa 30.000 songteksten :) (tis maar wat je groot vindt in file termen)... ik wil verder alleen kunnen zoeken in de titels van de bestanden... niet IN de bestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst beginnen met het mogelijk maken om recursief doorlopen. Per recursie stap alle bestandsnamen ophalen dit bv bekijken of zoekterm voorkomt path + naam in een array zetten. aan het eind dit printen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Met isdir() uit de filesystem functies, en dir(), diropen(), dirread(), dirclose() uit de directory functies moet dit probleem wel op te lossen zijn.

Maak een recursieve functie die alle bestanden in een dir leest, en kijkt of ze directories zijn, zo ja, roept zichzelf aan. En elk .txt bestand in de mysql database zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik ga er vanavond mee aan de slag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
http://www.htdig.org/

http://www.dclp-faq.de/q/q-scripte-volltextsuche.html

Met deze twee moet je er wel uitkomen denk ik.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1