Crash van XP na openen van JPEG-file

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Na het openen van een bestandje wat ik via DC++ heb gedownload is mijn pc gecrashed. Het bestandje heet: DC00774.jpg. Nadat ik dit bestandje had geopend liep windows XP vast en moest ik met de reset-knop de pc opnieuw opstarten. Na het opnieuw opstarten van de pc kreeg ik alleen zwart beeld.

Via systeemherstel in veilige modus is het me ook niet gelukt om de instellingen te herstellen. Wat wel werkt is bij het opstartmenu van XP voor de optie 'laatste configuratie instellingen (die werkte)' kiezen. Alleen heb ik dan een beeld van 640 x 480. Als ik deze omzet naar 1024 x 768 krijg ik weer zwart beeld en loopt xp weer vast. Ook heb ik de drivers van NVIDIA al diverse malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar als ik de pc na het installeren weer opnieuw opstart loopt deze weer vast.

Het lijkt er dus sterk op dat die JPEG-file heeft lopen klooien in mijn configuratie-instellingen. Hoe kan ik dit ongedaan maken?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Gooi er eens een virusscanner overheen. En dat JPEG-filetje wegpleuren ook. 8)7 En probeer dan nog eens systeemherstel. :)
En je drivers opnieuw installeren heb je al gedaan. Weet je zeker dat je de goeie drivers hebt? (zal wel denk ik) :)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:28
Probeer even "extensies voor onbekende bestandstypen verbergen" uit te schakelen in Extra -> MapOpties. Kijk dan wat er nog meer achter .JPG staat... Misschien .exe of .bat of......