Toon posts:

cpu/geheugengebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben erg blij met mijn P233/96mb pc die al een jaar of 3 best braaf is

alleen
de laatste tijd wordt ie een beetje sloom, zeker als ik ga knutselen met DreamWeaver MX bijvoorbeeld...

wanneer ik naar die prachtige prestatie-grafiekjes kijk in windows taakbeheer, zie ik een CPU-gebruik dat varieert van 15% terwijl ik dit typ, en 99% wanneer ik switch naar eerder genoemde DW MX of iets als Trillian start, en een geheugengebruik dat ontzettend stabiel zo rond de 140.000k blijft zitten

vraag: wat moet ik als iemand met weinig geld doen om de boel wat soepeler te laten lopen?

geheugen-instellingen veranderen, RAM bijkopen, processor vervangen, wat o wat? (win2000 vervangen door 98 zou een mooi begin zijn, ik weet het.. maar ik vind 98 heel niet-leuk!)

alvast bedankt

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Ik zou er wat RAM bijsteken, is nu toch heel goedkoop.
Wel eerst ff checken hoeveel je mobo aankan.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:22

ajhaverkamp

gewoon Arjan

140 MB geheugen in gebruik terwijl je maar 96 MB hebt. Dat betekent dat hij swapt en daardoor wordt hij erg traag. Je zou dus ook veel diskactiviteit moeten zien. Koop een 256 MB geheugen extra, kost ook niet zoveel meer, als er tenminste SDRAM in kan. Als het nog 72 pins EDO is, wordt het een stuk duurder.

This footer is intentionally left blank

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Probeer het eens hier

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Heb je geen spyware ofzo op de achtergrond draaien? 233 moet genoeg zijn voor 2000 :). Probeer anders een clean install.

tvw

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Alsjeblieft :) : Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 4

edit: te traag.....

[ Voor 13% gewijzigd door Tweeke op 03-03-2003 16:05 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Topicstarter
neen ik ben zeer spyware-oplettend en heb een heel mooie, schone schijf :)

ik ga op zoek naar goedkoop ram.. thnx!

Verwijderd

Topicstarter
ehm nog een vraagje...

op mijn moederbord staat ASUS P5A

klopt het dat die hier
http://shop.tweakers.net/geheugen
niet bij staat?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat er geheugen bij moet is wel duidelijk denk ik, ding staat continu te pagen :+

Asus P5A, daar kun je gewoon standaard PC133 SDRAM in proppen, drie maal 256MB zelfs :) (hoewel het van het bordrevisie afhangt hoeveel daadwerkelijk cacheable is)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels m'n geheugen met 256mb uitgebreid en draai weer win98... loopt lekker! bedankt

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Ik weet dat ik niets toevoeg, maar geheugen is wel een van de dingen die ik het meest aanbeveel.

Klanten op me werk, mensen in me omgeving, een beetje investeren in geheugen merk je het meest!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Hoi,

De P5A is een van de betere socket7 bordjes: hier kun je nog een hoop aan upgraden !
Als ik jou was dan zou ik kijken of ik ergens relatief goedkoop een AMD k6-2/550 (of minder natuurlijk) op de kop kan tikken en inderdaad zoals eerder gezegd meer geheugen (128 MB erbij is al erg merkbaar waarschijnlijk)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Abbadon schreef op 03 maart 2003 @ 16:22:
Asus P5A, daar kun je gewoon standaard PC133 SDRAM in proppen, drie maal 256MB zelfs :) (hoewel het van het bordrevisie afhangt hoeveel daadwerkelijk cacheable is)
Ik heb hier 1 van de laatste revisies en je kunt het op een max van 512MB houden. Als je daar boven gaat zitten dan kan het voorkomen dat het geheugen in de 3e bank niet wordt herkend of dat de pc helemaal niet wil booten, dat laatste verschilt volgens mij per geheugenmerk. Met PC133 van Kingston boot ie bij mij wel (maar ziet niets boven de 512MB) en als ik er noname in doe dan gaat hij piepen. Erg wazig, op diverse fora lees je weer dat het zou moeten kunnen maar het bord van mij wil er niet aan.

Edit:
Nu ik mijn post zo doorlees lijkt het meer iets op een probleem dat zich alleen bij mij afspeelt want ik las net een paar topics van mensen die wel normaal >512MB gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door bazs2000 op 04-03-2003 00:09 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Chemist schreef op 03 maart 2003 @ 23:45:
Hoi,

De P5A is een van de betere socket7 bordjes: hier kun je nog een hoop aan upgraden !
Als ik jou was dan zou ik kijken of ik ergens relatief goedkoop een AMD k6-2/550 (of minder natuurlijk) op de kop kan tikken en inderdaad zoals eerder gezegd meer geheugen (128 MB erbij is al erg merkbaar waarschijnlijk)
ik zie dat die processoren met bosjes aangeboden worden op het net..
misschien wel een idee om daar ook nog wat aan te doen

maar
is het slim om zoiets 2e hands te kopen??

m.a.w. stel dat die processor niet werkt, kun je daar je moederbord mee verneuken?

thnx wim

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 00:18:
[...]

ik zie dat die processoren met bosjes aangeboden worden op het net..
misschien wel een idee om daar ook nog wat aan te doen

maar
is het slim om zoiets 2e hands te kopen??

m.a.w. stel dat die processor niet werkt, kun je daar je moederbord mee verneuken?

thnx wim
Dat ZOU kunnen (Al moet je dan wel heel raar doen ;)), maar als je goed oplet wat de specs van de proc. zijn en de specs van je moederbord, en goed koelt, kan er niet veel fout gaan hoor :)
Pagina: 1