Toon posts:

Probleem met clone cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ervaar constant hetzelfde probleem als ik een cdtje wil kopieren met clone cd, 9 van de 10 keer krijg k deze melding (zie plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vaardofotos/scr.jpg

waar kan dit aan liggen?

maybe is dit nog wat hendige info:
ik gebruik windows xp
clone cd versie 4.2.0.2
cd's van het merk lifetec :)

[ Voor 6% gewijzigd door IceStorm op 03-03-2003 15:45 . Reden: Als je [img ] en [/img ] gebruikt gaat het beter ;) ]

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:49
Misschien is die cd die je wil kopieren beveiligd?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Rival24

I'll Be Back

Ik heb eens een lading cd's van lifetec gehad die na de vijfhonderdzoveel mb eenzelfde fout gaven, probeer in ieder geval eens een ander merk cd's en kijk of het probleem zich dan weer voordoet. Wat je ook kunt proberen is om de brander in een andere pc te testen. Anders wordt het garantie claimen.

Je kunt ook je post editten met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop ;)

Verwijderd

Topicstarter
de cd die ik wil kopieren is niet beveiligd, een eigen compilatietje van wat muziek...
ik heb ook andere cd's getest de afgelope 10 minuten (verbatim, sony) maar ook daarmee geeft hij deze melding...

• IceStorm
  • Laatst online: 22:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zo her en der wat ge-edit ;)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 22:39
Wat krijg je met een ander programma bv nero?

en een plaatje moet je tussen [img] tags zetten, html kan hier niet :).

[ Voor 25% gewijzigd door iets op 03-03-2003 15:48 . Reden: ah je hebt het al begrepen :) ]

tvw

• Rival24
  • Laatst online: 23:28

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 15:43:
de cd die ik wil kopieren is niet beveiligd, een eigen compilatietje van wat muziek...
ik heb ook andere cd's getest de afgelope 10 minuten (verbatim, sony) maar ook daarmee geeft hij deze melding...
Tja, dan toch even de brander in een ander pc proberen (vriend/familie/thuis) en anders terug naar de winkel.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:49
Ik zou toch ook even een ander brandprogramma proberen......

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Voor zover ik zie schrijf je vanuit een image. Het kan zijn dat dit image corrupt is.

Probeer anders eens een cd te kopieren of te maken met Nero (www.ahead.de) Dit is trouwens geen spam ofzo, maar gewoon een degelijk programma.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je kan proberen of je de Image in een Virtual Clone drive kan inladen.. Dan kan je zien of de image corrupt is of niet en kan je uittesten of de image naar behoren werkt.. werkt het dan ligt het aan het het programma... Werkt het niet dan ligt het aan de Image...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Toevallig ook andere brandprogramma"s geinstalleerd???
Het wil wel eens voorkomen dat het ene programma niet "samenwerkt" met het andere (easy cd creator dacht ik of winoncd)
Nero en clonecd geven hier geen problemen
Snelheid wel juist ingesteld???
Ik heb hier ook lifetec cd-r (40 speed) nog nooit problemen gehad
Je zou natuurlijk een slechte serie te pakken kunnen hebben dus andere media gebruiken is ook een goed advies

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist met nero burning rom t eerste goede exemplaar van de lifetec doos gebrand :)
wil iemand me nog even uitleggen hoe ik dat met zon virtual clone drive moet doen?
ik vind clone cd toch namelijk net iets handiger als nero dus als het daar aan ligt...

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dat kan je instellen bij de nieuwste versie.. Als je dan rechts onderin bij je klok kijkt dan zie je daar een clone cd icoontje staan.. Als je daar nu rechts op klikt en je klikt dan op (uit m'n hoofd) Virtual Clone drive kan je instellen hoeveel drive's je wilt gebruiken en kan je het aanzetten.. Daarna rechtsklikken in de verkenner op je clone drive en kiezen voor Load Image o.i.d (misschien nog in een sub menu Virtual clone drive) dan je image kiezen en inlezen. Daarna werkt het gewoon als cd-rom speler...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Heb je toevallig een AOPEN brander? Die hebben een hele serie gehad die dit soort errors gaven. Deze problemen waren maar op een manier op te lossen. Ga met je brander naar het dak van een hoge flat, en geef het ding een schop. Kijk maar op de forums, veel boze mensen.

Als je een andere brander hebt dan zal het denk ik of aan de image liggen of aan de cd-r. In Nero kan je een image ook weer terug naar je hdd 'branden' en kan je zien of de image echt perfect is.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken...
wordt vervolgd

Verwijderd

Of anders is ISO buster ook nog een handig progie om image-files uit te pakken (en kijken of de fout wel degelijk aan de image ligt)

Verwijderd

Topicstarter
uuuhm en da is???

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

Duinkonijn

Huh?

IceStorm schreef op 03 March 2003 @ 15:46:
Zo her en der wat ge-edit ;)
code:
1
[img=800,600]plaatje[/img]

:+ 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Duinkonijn op 05-03-2003 11:34 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1