Toon posts:

[win2k+NAV] geen rechten voor live-update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op de pc van mijn ouders Windows 2000 staan. Daarop staat Norton Antivirus geinstalleerd (met onervaren gebruikers wel zo lekker).

Mijn ouders hebben dus beperkte rechten, dit scheelt mij veel nieuwe installaties >:)

Norton Antivirus kan de live-update niet uitvoeren onder die account omdat er geen rechten zijn om ergens weg te schrijven. Best irritant want ik wil niet elke keer moeten inloggen om even een update te doen.

Heb de rechten van de Norton map al aangepast. Ze hebben daarop volledig recht (komen ze toch nooit), maar dit is niet genoeg.

Wat moet ik nog meer wijzigen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

je kunt een useraanmaken met bijvoorbeel poweruser rechten.

De service voor notron onder dit account laten opstarten... ook de liveupdate service onder dit account laten opstarten.

Met deze workaround omzijl je dat hij gebruik maakt van het account van je ouders

Verwijderd

Gewoon Run as doen? Hoef je niet in te loggen. :)

Maar doe je geen scheduled updates dan? Ik heb hier NAV7 Corporate edition, waarbij er gewoon ieder x aantal dagen een (poging tot) liveupdate wordt gedaan, buiten de ingelogde user om.

• lampekap
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 10:19
Je kan via regmon en filemon kunnen checken of je ergens een access denied krijgt, weet je meteen waar NAV rechten voor nodig heeft.