[DivX] resolutie verdubbelt bij afspelen

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Sinds kort heb ik een heel vreemd probleem bij het afspelen van DivX films. De resolutie van de films wordt verdubbeld. Een film van 720*400 wordt dus door afspeelprogramma's als mediaplayer en bsplayer herkend als een film van 1440*800.
In het eigenschappen dialoogje van de windows explorer staan wel de gewone afmetingen.
Het probleem treedt ook alleen op bij DivX, dus niet bij andere MPEG4 varianten als Xvid etc.
Volgens mij is het begonnen na de installatie van m'n DVD-speler en PowerDVD.
Ik wil toch graag m'n films weer terug op de normale resolutie, want ze draaien nu nog maar amper op mijn athlon XP 1700+
(films van 25fps trekt hij net, maar bij 30fps gaat het geluid achterlopen op het beeld, terwijl dit voorheen wel prima werkte)
Overigens ligt dit ook niet aan mijn DivX settings, want als alles op 'low' staat draait het nog steeds niet en is de resolutie nog steeds verdubbeld.
Hoe los ik dit nu op?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Je hebt zeker DirectVobSub Geinstalleerd? zoek in het start menu naar de instellingen, en dan kan je het instellen (heb het nog niet geinstalleerd, zal strax wel ff de post editen)

Ok net geinstaleerd, ga naar:
Start-->Vobsub->DirectVobsub configure

Ga naar de tab general
en verander "Double if smaller then", in "original resolution" of zet de resolutie lager

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 15:40 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Inderdaad. Het lag aan de 'resolution X2' optie van DirectVobSub. Geen idee hoe die erin is geslopen overigens :?
Hartstikke bedankt, hier heb ik echt lang naar gezocht, terwijl het antwoord zo voor de hand lag |:(
:)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

dawuss schreef op 03 March 2003 @ 15:40:
Inderdaad. Het lag aan de 'resolution X2' optie van DirectVobSub. Geen idee hoe die erin is geslopen overigens :?
Hartstikke bedankt, hier heb ik echt lang naar gezocht, terwijl het antwoord zo voor de hand lag |:(
:)
np, het kan zijn dat deze geinstalleerd is tijdens het installeren van codecs pack zoals die van Nimo