[XP+ME] netwerk werkt niet, iemand ideeen?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Na lang proberen werkt het netwerk tussen twee pc's, de ene XP Home, de andere ME, nog steeds niet.

Specs: Besturingssystemen zie hierboven, 2x netwerkkaart, crosslink kabel (alle drie werken elders wel, hier ligt het probleem dus niet)

De netwerkkaarten worden in beide pc's goed herkend en ingesteld, de controlelampjes achterop de kaart branden.

Ik heb 'alle' faq's en handleidingen op tweakers al geprobeerd en verder de wizzerd van XP losgelaten op beide pc's. (geen effect) Ook hebben beide pc's dezelfde workgroup en verschillende computernamen. Het aanmaken van IP's en DNS-en leverde ook geen resultaat op.

Heeft iemand ervaring met het aanleggen van een netwerk tussen XP en ME en bovendien ideeen wat ik over het hoofd zou kunnen zien? Ik heb het nu drie dagdelen geprobeerd en wordt dus misschien een beetje blind voor de oplossingen...

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
op een pc: ip: 10.0.0.1 subnet: 255.255.255.0

tweede pc: ip 10.0.0.2 subnet 255.255.255.0

Als je dit nou eens doet, wat gebeurt er precies..

enne, zijn het twee identieke NIC's ?

[ Voor 51% gewijzigd door SileX op 03-03-2003 16:07 ]

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Uhmm beide kaarten staan ook op full of half duplex, en dezelfde snelheid.

en kun je wel 127.0.0.1 (loopback) pingen?

Verwijderd

Ik weet dat een crosslink kabel ook niet lekker werkt met Windows 2000, hij kan dan niet bepalen of 'n hij 10 of 100 mbit verbinding heeft.

Maareh hoe heb je de kabel gemaakt (pin configuratie) en doet hij het wel bij andere systemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 16:16 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 16:15:
Ik weet dat een crosslink kabel ook niet lekker werkt met Windows 2000, hij kan dan niet bepalen of 'n hij 10 of 100 mbit verbinding heeft.

Maareh hoe heb je de kabel gemaakt (pin configuratie) en doet hij het wel bij andere systemen.
huh ?

Maakt niets uit !

Ik heb thuis van een pc naar een switch een cross kabel gebruikt - 100mbit hoor - en zelfs met peer-to-peer...

Als je geen Cat 5 bekabeling gebruikt, kan er een probleem zijn met 100mbit snelheden

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

lijkt me onzin, bij mij doet een crosscable het gewoon hoor in w2k

Verwijderd

ip & submet controleren
netwerkprotocollen op beide pc's op tcp/ip zetten en evt. overige protocollen verewijderen
ping eerst eigen kaart om te controleren of deze werkt
ping daarna de ander

Verwijderd

- eerst ip'je(s) / subnetten toekennen aan de netwerkkaarten.
- half/full duplex instellingen synchroniseren.
- 10/100 mbit instellingen synchroniseren.
- eventueel het TCP/IP protocol opnieuw instaleren.
- verschillende computernamen.
- zelfde workgroup.
- testen met heb ping commando om te kijken of je connectie hebt.

nog geen connectie??

probeer op bijna systemen met het commando 'ping 127.0.0.1' een reply te krijgen. Als dit zo is en je hebt nog geen verbinding met 't andere systeem kan 't bijna niet anders dat je kabel gaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 16:29 ]

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Zet de dns´en overigens eerst maar eens uit. die hoef je in een workgroup niet in te stellen.
Nou ja niet voor deze lijkt me.

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Ok... dat ga ik dan binnenkort eens even allemaal proberen...

De kabel werkt ergens anders wel.
Het zijn 2 verschillende NIC's, de ene die ik had gekocht bleek namelijk dood (en die heb ik dus vervangen door een eigen). Ik neem ook gelijk even mijn andere eigen kaart mee waarvan ik zeker weet dat hij werkt, want ik ben het vertrouwen in die kaartjes een beetje kwijt...

Overigens: ik had dus die twee kaartjes EN een kabel bij een bedrijf in Assen gekocht... de ene kaart was meteen dood, de andere is nu ook dubieus en ook de kabel die ik daar had gekocht lijkt dood (nadat ze eerst de stekkers er al twee keer verkeerd opgezet hadden...) kortom: ik ga daar binnenkort maar eens langs... en dan nooit meer.

Verwijderd

Kijk eens bij je connecties in Netwerk, probeer een bridge te maken tussen de twee nic's die het internet en het netwerk regelen.(als de XP machine de server is) Verbreek eerst de internetverbinding anders kan het niet.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 07:29:
Kijk eens bij je connecties in Netwerk, probeer een bridge te maken tussen de twee nic's die het internet en het netwerk regelen.(als de XP machine de server is) Verbreek eerst de internetverbinding anders kan het niet.
waarom wil je en bridge? helemaal niet nodig en zeker niet gewenst bij een internetverbinding ;)

Verwijderd

Ik heb zelf de ervaring dat een bridge SOMS wel de enige manier is om het voor elkaar te krijgen.

Gewoon proberen dus

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 08:11 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 08:11:
Ik heb zelf de ervaring dat een bridge SOMS wel de enige manier is om het voor elkaar te krijgen.

Gewoon proberen dus
een bridge gebruik je om twee segmenten te koppelen waardoor je 1 netwerk krijgt, lijkt me niet echt de bedoeling hier ;)

• xylone
  • Laatst online: 12-05 14:28
Dat zie ik ook niet zo... Bridge alleen bij bv een BlueTooth koppeling naar je netwerk.... En dan eigenlijk nog niet ;)
Pagina: 1