Toon posts:

[EL]Cassettedek ombouwen voor aansluiting pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een oude draagbare radio, en eigenlijk wil ik daar mijn pc op aansluiten, helaas zit er geen aansluiting voor een extern apparaat op of een mic. ingang.

Is het mogelijk het toch al defecte cassettedeck (Motor zeer slecht) om te bouwen, zodat het mogelijk is die te verbinden met mijn audio-uitgang van mijn pc.

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 08:16

melvie

Retro Icon

misschien iets prutsen met die bandjes die je bij de halfords kan halen, volgens mij hebben die geen draaiend motertje nodig, dus gewoon motertje loshalen in dat ding en bandje erin duwen, misschien werkt het :P

Verwijderd

Ik hoop alleen dat de kop van je cassettedeck dan nog wel goed is... Maar waarom zo moeilijk doen? Een paar pc speakertjes kost toch niet zo heel veel? Ik denk dat je voor zo'n tape adaptor bijna net zo veel kwijt bent!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je moet het gewoon via weerstandjes van 2.2k oid direct op je volumepotmeter aanbieden !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Sinclair schreef op 03 maart 2003 @ 16:32:
Je moet het gewoon via weerstandjes van 2.2k oid direct op je volumepotmeter aanbieden !
Heb je dan ook stereo, zoja, hoe moet je het precies aansluiten....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Denk dat dit meer kans maakt in AVH.

--> AVH dus.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 16:40:
[...]

Heb je dan ook stereo, zoja, hoe moet je het precies aansluiten....
Een volumepotmeter (mits je een draaiknop hebt) heeft 2 potmeters op 1 as met 3 aansluitingen per potmeter.

1 pin van de potmeter zit aan de massa, 1 pin is de variabele en 1 pin komt het linesignaal vanuit je radio. Als je daar een klein weerstandje op soldeert en de andere kant van dat weerstandje naar je PC trekt en dat 2x doet heb je je signaal.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Wil je die radio ook nog blijven gebruiken, dat je zeg maar kan schakelen tussen pc en radio? Zo ja, dan moet je em ff openslopen en uitzoeken waar het cass. signaal line-level wordt en op de eindversterker wordt aangeboden, grote kans dat dit meteen op de keuzeschakelaar ook aangesloten kan worden, dat zal denk ik de netste oplossing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
TheLemon schreef op 03 March 2003 @ 17:13:
Wil je die radio ook nog blijven gebruiken, dat je zeg maar kan schakelen tussen pc en radio? Zo ja, dan moet je em ff openslopen en uitzoeken waar het cass. signaal line-level wordt en op de eindversterker wordt aangeboden, grote kans dat dit meteen op de keuzeschakelaar ook aangesloten kan worden, dat zal denk ik de netste oplossing zijn.
Het is zo'n combi ding, AM-FM-cassette....

Ik heb al wel uitgevonden dat zodra je één pool, het grappige is dat het geen barst uitmaakt of je de massa of de + neemt, tegen een aansluiting van het leesoogje-dingetje-apparaatje van het cassettedek houd, hij geluid maakt, het jammer is dat het alleen om op zijn allerharst heel zachtjes klinkt, dus een hoop ruis, maar er komt geluid uit....

De radio moet het wel blijven doen, dus het moet iets met het cassette doek worden, of jullie moeten zeggen dat aansluiten op het radio gedeelte veel eenvoudiger is, dan maak ik er desnoods een keuze schakelaartje tussen...

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

In dat geval... zie mijn vorige post. Er zit een schakelaar op om tussen tape en radio te kiezen. Sluit de ground (min, massa, hoe je het oko wil noemen) van je line-out aan op die van je radiootje (ff ergens een metalen deel zoeken is ws genoeg) en hang de plussen voor links en rechts van je line-out-kabeltje even aan de twee pennetjes van die schakelaar (in de cass. stand uiteraard). Tien tegen één dat je dan prima geluid hebt.
Pagina: 1