Toon posts:

mac+printer & 2pc's + internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb eens flink rondgezocht op het forum, maar kon niets vinden waarmee ik mijzelf antwoorden kon verschaffen op al mijn vragen.

De situatie is de volgende;

Ik heb twee pc's met XP Proffessional, aan een switch, met daarachter een edimax router (=dhcp) en dan weer mijn modem. Verder heb ik een mac met een epson printer.

Wat ik wil is de mac (os 7.1, versie weet ik even niet helemaal zeker) aan dit netwerk hangen, zodat die mac gebruik kan maken van mijn internet verbinding (adsl) en zodat ik gebruik kan maken van de printer die aan de mac hangt.
Dus ik wil eigenlijk de volgende dingen; filesharing, printersharing en internetsharing.

Ik weet niet of mac werkt met ip-adressen, maar als ik een aantal posts moet geloven kan dit wel. Met welk protocol zou ik moeten werken om een internet en een lan verbinding te realiseren?
Voor filesharing heb ik waarschijnlijk Samba nodig. Dit kan ik zelf wel uitzoeken.

Wie heeft hier ervaring mee? En hoe kan ik dit nu het beste configureren?

Hopelijk ben ik volledig geweest in mijn informatie, mocht meer informatie nodig zijn, dan hoor ik dit graag.

Groet

L.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

TeeDee

CQB 241

Voor het filesharing probleem:
Mac: kijk eens naar DAVE
PC: PC/MAC lan

Internet:
Je kan gewoon via TCP-IP je mac internet geven.

Printsharing:
Je kan d8 ik de mac printer sharen over tcp-ip. Anders zijn er wel pakketjes waarmee je dit kan doen.

Verder een klein tipje: ik zou je OS toch iets meer upgraden, naar minimaal 8, liefst 9 en helemaal beter is OS X :) (als je het kan draaien natuurlijk.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored