Een dergelijk topic heb ik nog niet gevonden.
Ik wil een budgetsysteem bouwen, zo mooi mogelijke componenten voor zo weinig mogelijk.
Onderdelen die ik uit het oude systeem haal zijn> Monitor, keyboard, muis, speakers, modem, netwerkkaart dus aanbieders van complete systemen vallen sowieso al af.
Het is een normale office/internet pc dus een heftige videokaart is niet nodig.
Tot nu toe heb ik als billigste een zelfbouwsysteem samengesteld bij www.informatique.nl :
AOpen kast met 300w
Epox 8K9a socket a
AMD 1800+
256 MB 333 MHz Kingston
coolermaster silent cooler
WD 40 GB JB schijf met 3 jaar garantie
Geforce2 MX400 64 MB Leadtek
MSi 48x16 speed brander.
Geen geluidskaart, zit op het moederbord
Geen Monitor, keyboard, muis, speakers, modem, netwerkkaart, WIndows, cd-rom speler.
totaal 559 Euro incl.
De merken van de hardware zijn tot op zekere hoogte oninteressant. Dit is toevallig wat Informatique heeft maar het mag ook een enigszins vergelijkbare ATi of Matrox videokaart zijn, ander merk socketA van 333 MHz of meer, ander merk brander, etc...
Dus> Waar kan ik op dit moment voor nog wat minder teurootjes iets vergelijkbaars scoren?
Ik wil een budgetsysteem bouwen, zo mooi mogelijke componenten voor zo weinig mogelijk.
Onderdelen die ik uit het oude systeem haal zijn> Monitor, keyboard, muis, speakers, modem, netwerkkaart dus aanbieders van complete systemen vallen sowieso al af.
Het is een normale office/internet pc dus een heftige videokaart is niet nodig.
Tot nu toe heb ik als billigste een zelfbouwsysteem samengesteld bij www.informatique.nl :
AOpen kast met 300w
Epox 8K9a socket a
AMD 1800+
256 MB 333 MHz Kingston
coolermaster silent cooler
WD 40 GB JB schijf met 3 jaar garantie
Geforce2 MX400 64 MB Leadtek
MSi 48x16 speed brander.
Geen geluidskaart, zit op het moederbord
Geen Monitor, keyboard, muis, speakers, modem, netwerkkaart, WIndows, cd-rom speler.
totaal 559 Euro incl.
De merken van de hardware zijn tot op zekere hoogte oninteressant. Dit is toevallig wat Informatique heeft maar het mag ook een enigszins vergelijkbare ATi of Matrox videokaart zijn, ander merk socketA van 333 MHz of meer, ander merk brander, etc...
Dus> Waar kan ik op dit moment voor nog wat minder teurootjes iets vergelijkbaars scoren?
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024