Toon posts:

Laptop proc upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met 'gewone' computers genoeg ervaring, maar een laptop heb ik nog nooit open gezien. Toch ben ik van plan binnenkort een 'goedkope' laptop aan te schaffen. Ik vraag me echter af hoe makkelijk het is om de processor van een laptop te upgraden.
Het gaat om de AH laptop...
http://www.ah.nl/nieuws.j...a_actie_laptop_week9_2003

Hier zit een een SiS 650 chippie in en volgens mij een gewone c1,7Ghz. Is het mogelijk om hier in de toekoms een sneller beestje in te zetten?? Of raak ik dan in de knoop met koeling enzo? (of is hij vastgebakken?)

BVD Tweakers! _/-\o_

(memory upgraden zal wel met gewone reepjes gaan gok ik?)

Verwijderd

zie www.tomshardware.com processor mobile mania artikel

Verwijderd

mem is waarschijnlijkmet een so-dimm (laptop dimm)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Misschien even openmaken? Vaak zitten ze vastgesoldeerd (geen ZIF alike socket) en kun je *dus niet* upgraden :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• steit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2009

steit

Dat dacht ik lang geleden ook maar heb toen mooi m'n slot gemold (en dus ook m'n mobo)!!Geheugen is doorgaans niet standaard, meestal per model verschillend. Mijn wijze les: doe het niet!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
Als het een cheapo laptop is, zit er waarschijnlijk geen mobiele cpu in.
Als hij dan ook nog niet 'vastgebakken' is, heb je wel een kansje dat hij verwisselbaar is.

Mem kan geen probleem zijn.

• Fire69
  • Laatst online: 14:35
cablekill schreef op 03 March 2003 @ 14:24:
Dat dacht ik lang geleden ook maar heb toen mooi m'n slot gemold (en dus ook m'n mobo)!!Geheugen is doorgaans niet standaard, meestal per model verschillend. Mijn wijze les: doe het niet!
Meeste moderne laptops werken echt wel met sodimms hoor.

• T-Blizzard
  • Laatst online: 16:36
Ik heb een Jewel met een 2 GHz P4 C met een sis 650.
En bij mij zit er gewoon een standaard P4 socket in.
En je kan er snel genoeg achter komen door gewoon een kleppje er af te schroeven en niet de hele laptop uit elkaar te halen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG > OH

Verwijderd

Topicstarter
Haha.. thanx voor alle super reacties.. Ik ben helaas nog niet in bezit van een schootlegger :( Kan dus niet kijken hoe de proc vastzit limoentje :(
Misschien moet ik de gok maar wagen. Ik ben in ieder geval een paar jaar onder de pannen met dat ding. Blizzards reactie doet een beetje hoop bloeien dat er een gewone socket inzit waar naar hartelust procjes in en uit geschoven kunnen worden. Ik ga dat artikel op THG wel ff doorstruinen. Als ik nog iets interessants tegenkom laat ik het horen.
Thanxjoeveriemach!

(eh?? een processor upgraden hoort niet in de processor afdeling maar in overige hardware? :/ Nouja, jullie zullen het wel weten :*) )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 14:40 ]

Pagina: 1