Draadloos Logitech Multimedia Keyboard werkt niet in dos...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47210

Topicstarter
Ik heb hier een dualboot pc staan en ik wil de ene keer kiezen voor xp en de anderew keer voor w2k (d0h)
Maar ik kan niet naar beneden of naar boven met me keyboard. Dit komt (volgens mij) omdat het ontvangertje pas gaat connecten als windows start...

Nu moet ik dus steeds ff een ander keyboard aansluiten om het os te kiezen echt vaag.

Iemand een idee hoe dit op te lossen valt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-07 20:06
heb je em op de usb aangesloten?
zo ja moet je in de bios aanzetten USB keyboard support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tis usb idd

ff kijken waar ik dat aan kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is trouwens het infrarood ontvangertje wat in de usb poort gaat he en niet het keyboard...

Maar het vreemde is dat ik wel met del naar de bios kan.
Hier heb ik gekeken of ik iets over keyboard kon vinden maar het enige was dat je usb op edb(ofzo) of pci kon zetten.

Tis usb2.0 btw maar dat zou niks uit moeten maken neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Het Logitech keyboard werkt (ook USB) direct al zodra je PC opstart, maar dat had je geloof ik al door.
Het zou compatible moeten zijn maar misschien dat daar idd wel het probleem in zit.
Het klinkt meer als een probleem van de bootloader.

Met een dualboot systeem met win2000 en win98 heb je er igg geen last van.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-06 00:22
Anoniem: 47210 schreef op 03 maart 2003 @ 14:40:
het is trouwens het infrarood ontvangertje wat in de usb poort gaat he en niet het keyboard...
Nee, logitech werkt radiografisch en niet via IR
Maar het vreemde is dat ik wel met del naar de bios kan.
Hier heb ik gekeken of ik iets over keyboard kon vinden maar het enige was dat je usb op edb(ofzo) of pci kon zetten.

Je moet echt gewoon USB-keyboard aanzetten in de BIOS en je probleem is opgelost. Verder kan ik je melden dat het USB 1.1 is en niet USB 2.0

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoals hier al eerder is voorgesteld zal je gewoon moeten zoeken in je BIOS naar 'USB Keyboard support' of USB legacy support (oid), dit zorgt ervoor dat je USB keyboard en muis niet door Windows worden aangedreven maar door de BIOS. Daarom werkt je toetsenbord trouwens wel gewoon in Win2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daarom werkt je toetsenbord trouwens wel gewoon in Win2k.
In xp ook hoor alleen niet in dos om te kiezen tussen beide OS.
Verder kan ik je melden dat het USB 1.1 is en niet USB 2.0
de poort is usb2.0 :)

verder staat er echt niets over usb in de bios behalve dat je iets kunt instellen van edb of pci :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 17:35
welk moederboard en bios?
dan kan je naar een online handleiding zoeken als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50162

Hij heeft usb legacy aanstaan, anders kwam hij de bios niet binnen })

Wat ik denk is dat de 2.0 controller de issue is, die worden door een separate controller aangestuurd, dus word de driver geladen na de bios....en dan no go tot in het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij wordt idd pas geladen na de bios

tis een nieuwe shuttle FS51 pc met eigen mobo dus Shuttle FS51 moederboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76474

het probleem wat jij hebt ken ik ook :)
heb er namelijk ook last van, heb een draadloos logitech toetsenbord en muis, zodra ik in mijn bios wil werkt hij perfect, maar wil ik een andere mode ofzo opstarten of gewoon onder dos werken dan doet ie niets. moet dan ook een andere aansluiten.

heb er ook nog geen oplossing voor kunnen vinden en heb maar gewoon standaard een ps2 toetsenbord aangesloten en die achter me buro gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jah echt super irritant want ik kan ook niks aanvinken in de bios over usb keyboard support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is een beetje offtopic, maar de vraag is te klein om een nieuw topic te openen; Waarom zou je een toetsenbord via usb aansluiten als het ook via de normale ps/2 kan. Het lijkt mij alleen nuttig als er een hub in je tobo zit, maar verder? Kost toh alleen meer resources?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-07 14:28

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Eens met Cubix, ik heb mijn tobo en muis ook gewoon via de PS2-poorten aangesloten, terwijl ze ook op USB zouden kunnen.
Ik ondervind dan ook geen enkel probleem in de BIOS of onder DOS of tijdens het booten.

Ik kan iig geen reden bedenken waarom ik het spul niet zou aansluiten via PS2, terwijl ik wel redenen kan bedenken waarom ik ze niet via USB zou aansluiten (bijv. omdat je die poorten wel voor iets beters kunt gebruiken.)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat is idd waar maar het is zo dat niet het keyboard/muis zelf met usb gaan maar het ontvangertje die in de usb poort gaat. Dat is 1 aansluiting voor zowel de muis als het keyboard.

Ik weet niet of het mogelijk is om gewoon zo'n blokje wat je bij je muis altijd krijgt te gebruiken voor naar ps2 te gaan, lijkt me niet iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 50162 schreef op 04 March 2003 @ 10:37:
Hij heeft usb legacy aanstaan, anders kwam hij de bios niet binnen })
Dat is niet waar.
Je kunt altijd de bios inkomen.
Tijdje terug nog geprobeerd op een PB bakkie (training :P) We wilden testen hoe legacy support werkte, dus in de bios legacy disabled, en alle USB poorten op disabled gezet).
keyboard en muis deden niets meer, MAAR, je kunt ALTIJD in de bios komen met een usb keyboard, ook al staan je poorten uit en legacy op disabled.

dus je kunt er hier niet automatisch vanuit gaan dat USB legacy aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-06 00:22
Anoniem: 47210 schreef op 05 March 2003 @ 12:12:
dat is idd waar maar het is zo dat niet het keyboard/muis zelf met usb gaan maar het ontvangertje die in de usb poort gaat. Dat is 1 aansluiting voor zowel de muis als het keyboard.
Ik wil niet erg vervelend doen, maar ik doe het toch. :P Je ontvanger van je cordless desktop heeft echt 2 stekkertjes. Eén voor het toetsenbord (paars) en één voor de muis (groen).
Ik weet niet of het mogelijk is om gewoon zo'n blokje wat je bij je muis altijd krijgt te gebruiken voor naar ps2 te gaan, lijkt me niet iig...
Als het goed is heb je voor zowel je toetsenbord als voor je muis al zo'n verloopplugje gehad (die hoort bij het cordless desktop te zitten nl). En mits alle pinnetjes in zo'n verloopje zijn doorgelust, kan je ervanuit gaan dat het verloopje van de muis het ook doet op het keyboard.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil niet erg vervelend doen, maar ik doe het toch. Je ontvanger van je cordless desktop heeft echt 2 stekkertjes. Eén voor het toetsenbord (paars) en één voor de muis (groen).
Hij heeft een zwarte usb stekker en een groene ps2 stekker (groen voor muis idd maar die doet er nu niet toe:p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die groene gebruik ik alleen niet want alleen met de zwarte usb werkt en de muis en het toetsenboard
Pagina: 1