"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."
Nu resteert nog de vraag hoe ga ik te werk voor de verlichting zelf.
Wat is aan te bevelen (wil door de gehele kast licht maken door de glazen plankjes te laten oplichten) LED of Cold Cathode (en zijn die wel te vinden van 1m+ ?)
Of is het eenvoudig door te lussen ? (Heb helaas weinig ervaring met casemodden & electronica op dit niveau)
Het is waarschijnlijk voordeliger om LED's op strategische plekken in die kast te verbergen.
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
Wat moet je met 6 - 9 CCFL's van 30 cmBlackSash schreef op 03 maart 2003 @ 14:48:
CCFL's zijn er voor zover ik weet alleen in 10, 20 en 30cm, en op de gemiddelde inverter kan maar 1 buisje, dus dat kan een duur grapje worden als je er 6 of 9 wilt hebben
Het is waarschijnlijk voordeliger om LED's op strategische plekken in die kast te verbergen.
Als het gewoon voor in z'n CD/DVD-kastje is komt hij met 1 of 2 van 30 cm makkelijk toe. Ik kan me namelijk niet inbeelden dat het gezellig is als je een halve disco naast je tv hebt staan.
Ik weet niet of de TS ooit een CCFL in werking gezien heeft, maar dat geeft toch een hele hoop licht. Dus om de volledige breedte van je kast vol te hangen lijkt me een beetje overdreven
[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 03-03-2003 14:59 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
< heb je er nog steeds 4 nodig >
I can see clearly now, the brain is gone...
http://www.ikea.nl/produc...210&type=ART&id=1829,9877
(Oh en er hangt er een links en een rechts naast de tv, misschien toch maar verschillende kleuren leds en een pctje die ze aanstuurt als ik MTV op heb staan j/k)
Ps. Ja, ik heb CCFL's in werking gezien, het is idd NIET de bedoeling dat het een schijnwerper wordt. (dimmer?)
[ Voor 13% gewijzigd door Troubular op 03-03-2003 15:13 ]
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Een ccfl is een paar mm dik, past makkelijk in dat kastje.DoD Cerberus schreef op 03 March 2003 @ 16:20:
ehm, als ik die kast zo zie is er weinig tot geen ruimte over voor verlichting, leds is wel een mogelijkheid, ccfl past volgens mij echt niet...
Tip is om het tegen dat hout te maken, dan zie je'm niet zitten
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dat was een van mijn ideeeen idd, andere was achter de glasplaatjes (dan verstrooid het glas het licht.)DinX schreef op 03 March 2003 @ 16:21:
[...]
Een ccfl is een paar mm dik, past makkelijk in dat kastje.
Tip is om het tegen dat hout te maken, dan zie je'm niet zitten
met 2 ccfl'tjes kom je wel toe, boven en onder ofzo
Verwijderd
Sjongejonge, rare jongens die moderators
obelix: rare jongens die romeinen
[ontopic]
wat moet ik me indenken bij CD/DVD cabinets? nog nooit gezien(tja heb hier 2 grote cd lades, goed zat).
Natuurlijk kan je het verlichten, ledjes? zou kunne. CCFL? zou ook kunne.
fijn dat je je eigen grappen uitlegtVerwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 21:51:
Sjongejonge, rare jongens die moderators
obelix: rare jongens die romeinen
Op het glas staan de DVDs dus zie je niet zo heel veel, het liefst wil ik indirect licht (dus dat je de ledjes niet of nauwelijks ziet)Denhomer schreef op 05 March 2003 @ 21:48:
als je het door je glas wil laten gaan om het dan te verspreiden denk ik dat je pech hebt, ik denk eerder dat het licht in het glas gaat blijven en enkel aan de randen er zal uitkomen, no go dus
met 2 ccfl'tjes kom je wel toe, boven en onder ofzo
Heb het ooit bij de sportschool gezien in het cafe en zag er erg leuk/gezellig uit
Boven in de thread staat een link naar het kastje en de afmetingen (is iig ongeveer 170 cm hoog (passen 160 dvds in)
[ Voor 18% gewijzigd door Troubular op 07-03-2003 01:20 ]