Duron 700 @ 1Ghz en PIII 1Ghz @ 1Ghz

Pagina: 1
Acties:

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
Ik heb een duron 700 op 1Gz lopen, deze wordt sneller vermeld dan een PIII 1GHZ in sisoft sandra...
maar volgens mijn collega zijn de meeste programma;s geschreven voor een INTEL processor, en zal volgens hem dus de PIII sneller zijn in toepassingen en games.

Dus wat is waar : AMD Sneller of Intel sneller ..... :?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Als je een AMD 1Ghz gaat benchmarken met een Intel 1Ghz dan is AMD overduidelijk beter.
Betere performance, Stabieler, etc etc
Maar ik weet niet hoe het met programma zit.
Of de meeste wel gebaseerd zijn op Intel en hoe dat dan zit........

• FragNeck
iemand anders nog een mening ?

Verwijderd

De meeste????

ja lekker vaag....

Sommige progs zijn geoptimaliseerd voor pIII en andere voor 3dnow.

Het enige wat ik weet wat echt giga voordeel heeft van een pIII is photoshop.....

maar ja.....om nou alleen daarvoor zo'n intel dingetje te kopen.....

Ik laat mijn }:0 liever grazen met mijn duron800@1080 loopt prima (3,8Mkeys)

greetz

Verwijderd

AMD heeft dezelfde instructie set (80x86) als INTEL. Er wordt dus niets geemuleerd bij AMD.
Als een programma voor een INTEL CPU wordt geschreven werkt die, in dit geval, sneller op de AMD.

O ja, alleen de 3Dnow!/SIMD instructies verschillen.

• FragNeck
ja, maar omdat Sandra (sisoft) zegt dat mijn amd'tje sneller is dan een PIII 1Ghz,.. :?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
AMD is sneller dan P3, maar:
AMD heeft 3Dnow
P3 heeft SSE.

Progs die expliciet (veel) gebruik maken van SSE en helemaal geen gebruik maken van 3Dnow zullen op de P3 'ietsje' sneller draaien dan op de AMD.
Kwa games ken ik maar 1 spel wat sneller draait op een P3, namelijk Q3A.
Alle overige en normale progs draaien sneller op AMD. Metname games, omdat de FPU (floating point) veel beter is.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• FragNeck
GarBaGe

daar heb ik wat aan TNX 4 infoz

:)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ho Ho wacht ff. Je kan niet zomaar zeggen dat een AMD sneller werkt dan een iNTEL op de zelfde snelheid. Waarom zou dat bv alleen bij photoshop een intel sneller zijn dan een amd dit slaat dan dus nergens op.

Je moet eigenlijk gaan vergelijken met de programma's zelf, alleen dan kan je merken welke de snelste is. En voor de amd'ers onder ons ja amd scoort zeker bij een groot aantal programma's sneller dan de intel.

Een aantal benchmarks test dus wel op een aantal kenmerken en dat is op zich niet verkeerd maar je moet je wel realiseren dat dit een aantal tests zijn die afzonderlijk getest worden. dit kan ruwweg een indicatie geven over de afzonderlijke hardware in je pc en hoe de ene en de andere combo van hardware zal reageren op die test. De beste benchmarks zijn die progs die testen met een aantal verschillende tests verweven ineen. (Persoonlijk hecht ik niet teveel waarde aan die benchmarks en test ik liever de progs zelf op 2 systemen.)

Bij het testen moet je overigens ook zoveel mogelijk factoren gelijk houden, hoewel dit moeilijk is omdat de 2 chip bakkers zich ieder een eigen architectuur hebben aangemeten en kan je dus alleen maar combo's testen. (van cpu en moederborden) Volgens mij heb je het dan niet meer over een cpu die sneller is maar over een combo die sneller is, en dat is heel wat anders.

8-)

Zo ik heb gesproken.

Meh ...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
Ja, Twarp, mooi verhaal, maar:
al is een AMD in worst-case 10% langzamer.
Hij is wel 50% goedkoper :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ik heb het ook niet over de prijs/prestatie verhouding. Gewoon over cpu/mobo kracht.

Iedereen weet onderhand wel dat AMD errug goedkoop is. :9

Meh ...

Verwijderd

Sandra is net als 3DMark een kutbenchmark . Een Celeron op dezelfde snelheid krijgt net zo'n score dan een P3 . Net als een P3-800 met 100 FSB dezelfde krijgt als een P3-800/133 . Je kunt pas een vergelijk trekken als je verschillende real-life benchmarks draait . Als ik dan mijn Duron 700@1000 naast mijn P3-700@1000 houdt is de P3 gewoon sneller in 75% van de toepassingen . T-Bird 1000 zal in 75% weer sneller zijn dan een P3-1000 .

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:46
De P3 is idd sneller dan een AMD in quake3....dit heeft ie te danken aan de relatief goede SSE implementatie....als je de extensies uitzet (r_AllowExtensions 0 ofzo) dan zie je de winst die Q3 ermee haalt...maar door de ijzersterke FPU van de AMD is ie overall sneller

Verwijderd

Over het algemeen bij gewoon SDRAM geheugen is amd sneller, maar bij intel+rambus geheugen is intel toch wel sneller.
Pagina: 1