Toon posts:

[W2k] Geheugenlek: dllhost.exe en inetinfo.exe op webserver*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webserver die uit zijn geheugen loopt. Na verloop van tijd gaat dllhost.exe en inetinfo.exe meer geheugen gebruiken dan er aanwezig is 1GB.

:)

Verwijderd

Ja en??? wat wil je dat wij gaan doen??? 8)7

Juichen
Huilen
Helpen
etc

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 13:47 ]

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

misschien een nieuwe versie halen?
Andere webserver ??
Mijn webserver heeft 32 MB en draait ook :P

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

ff rebooten misschien? :9

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

is er geen update ofzo voor beschikbaar dan? Je zult dan vast niet de enige zijn

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:40
Misschien is het gewoon slim om te kijken wat er nu eigenlijk loopt te lekken..
Want "normaal" gesproken, moet dat niet zomaar gaan..
Maarja, wat is na verloop van tijd :) 5 jaar ??

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Rebooten helpt niet komt na een tijd weer. Waarom gebruiken deze processen zoveel geheugen???

Verwijderd

Topicstarter
Maand

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 13:58:
Rebooten helpt niet komt na een tijd weer. Waarom gebruiken deze processen zoveel geheugen???
bij mij gebruiken ze maar 10mb geheugen en hij staat ook al een maand of 2 aan, dus het licht aan jou configuratie

ik zou iis effe opnieuw installeren, alle updates installeren etc....

[ Voor 7% gewijzigd door robbert op 03-03-2003 14:01 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Welke webserver???

Als je veel bezoekers hebt, dan trekt een webserver veel geheugen ( Veel als in meer dan 100 per minuut ) en als je brakke scripts draait dan trekt je webserver ook veel geheugen.

Oftewel, wat voor webserver, wat serveert hij (Alleen html of ook php / asp / cgi)
Hoeveel bezoekers ruim geschat per minuut, na hoelang treedt het probleem op ( 5 jaar of 5 min.)

Verwijderd

Naar jouw probleem kijkende lijkt het mij dat de componenten die gebruikt worden binnen de webserver applicaties niet worden gecleard. Hierdoor blijven deze actief. De componenten die niet binnen COM+ geregistreerd zijn draaien in het proces van inetinfo.exe en de componenten binnen COM+ draaien binnen de dllhost.exe. Als de componenten niet gecleared(unload) worden dan blijven deze in het geheugen, waardoor het geheugen op den duur volloopt. In asp werkt dit als 'set objRS = nothing'.

Verwijderd

Topicstarter
zeg maar 250 simultane gebruikers. pagina's opgebouwd uit asp. Het probleem treedt op na een maand dan is de server uit het geheugen. Dus het loopt langzaam op. Ik zal nog even verder kijken naar de site opbouw en sitecache.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 14:03:
Naar jouw probleem kijkende lijkt het mij dat de componenten die gebruikt worden binnen de webserver applicaties niet worden gecleard. Hierdoor blijven deze actief. De componenten die niet binnen COM+ geregistreerd zijn draaien in het proces van inetinfo.exe en de componenten binnen COM+ draaien binnen de dllhost.exe. Als de componenten niet gecleared(unload) worden dan blijven deze in het geheugen, waardoor het geheugen op den duur volloopt. In asp werkt dit als 'set objRS = nothing'.
Ik zal even kijken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 13:44:
Ik heb een webserver die uit zijn geheugen loopt. Na verloop van tijd gaat dllhost.exe en inetinfo.exe meer geheugen gebruiken dan er aanwezig is 1GB.

dllhost die uit zijn geheugen loopt wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door slechte asp code...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 15:42:
[...]

dllhost die uit zijn geheugen loopt wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door slechte asp code...
das duidelijke praat dus ;)

Verwijderd

waar het dan precies aan ligt is niet altijd makkelijk te achterhalen... misschien is het inderdaad zoiets als hierboven ergens staat... maar er zijn meer mogelijkheden.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart
Zou je voortaan in je openingspost kunnen aangeven wat je allemaal reeds geprobeerd hebt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet werkte. Je openingspost is niet echt uitgebreid en je probleem wordt niet echt duidelijk zoals je aan de reacties kunt zien. Zou je hier voortaan aan willen denken svp. Ik weet niet wat je zelf al hebt uitgezocht, maar je kunt kijken in de GoT-search, op Google, Google-groups en support.microsoft.com. Succes :).

Bovendien heb ik je topictitel wat aangepast, zodat hij wat meer vertelt over je probleem :).
Pagina: 1