[win 98] crasht bij install

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Als ik op m`n bak windows 98 wil installeren maakt niet uit of het nou win me of 98, se is. Als ik in de grafische omgeving van de setup gekomen ben dan krijg ik de melding of ik wil doorgaan of niet, dus ik klik op doorgaan en dan wordt er een voorgangsbalkje weergegeven die de wizard laat starten. Als het balkje bij 100 % is gekomen blijft ie hangen terwijl er dan de wizard moet komen, die je door de instal procedure een te helpen. Ook onder andere ossen niet. Ik heb al gesearch maar kwam niks nuttigs uit, alleen dat ie cracht bij sommige proggies. Alvast bedankt.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:31
Wat wel eens wil helpen is fdisken.

Dus via een opstart floppy / cd naar de "dos modus"
dan fdisk draaien.

Alles weggooien, en opnieuw partitioneren / formateren

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 03-03-2003 13:35 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
grolsch_man schreef op 03 March 2003 @ 13:35:
Wat wel eens wil helpen is fdisken.

Dus via een opstart floppy / cd naar de "dos modus"
dan fdisk draaien.

Alles weggooien, en opnieuw partitioneren / formateren
heb ik gedaan, zal het nog wel eens proberen.

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

kijk eens in de bios bij plug&play os. de irq's moeten door de bios worden toegewezen geloof ik. met een lege bios batterij valt win98 ook bijna niet meer te installeren

[ Voor 6% gewijzigd door DOA op 03-03-2003 13:40 ]

Verwijderd

probeer er eens een ander geheugenbankje in te zetten.
heb dit probleem zelf ook eens gehad, lag toen aan een brak bankje

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 13:40:
probeer er eens een ander geheugenbankje in te zetten.
heb dit probleem zelf ook eens gehad, lag toen aan een brak bankje
okee bedankt, zal het gaan doen. Heb fdisk opnieuw laten runnen en geformateert maar steeds niks ( nog het zelfde probleem).

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Wat ook wel eens wil helpen is om alle "overbodige" zooi eruit te halen, zoals netwerk kaarten, geluidkaart etc.

Ook kunnen kapotte geheugen modules voor zulk soort problemen zorgen, heb het wel eens gezien dat het bij het installeren fout ging, maar dat toen windows eenmaal geinstalleerd was je niets meer van die module merkte.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
probeer het eens met een van deze swicthes.
dus als je setup start vanaf dos prompt

Windows 95, Windows 98, and Windows Me
/? - This switch provides a brief summary of the available Setup switches and the correct command-line syntax to use them.
/c - This switch bypasses running SMARTDrive.
/d - This switch bypasses using your existing Windows configuration (such as your current Win.ini and System.ini files).
/l - Use this switch if you have a Logitech mouse and want it enabled during Setup.
/n - This switch causes Setup to run without a mouse.
-s - Use this switch to use an alternate Setup.inf file.
/t:dir - This switch lets you specify where Setup copies its temporary files. WARNING: Any existing files in this folder are deleted.
/ig - Allows Setup to run on some older Gateway and Micron computers with an early BIOS.
/ih - This switch causes Setup to run ScanDisk in the foreground.
/im - Causes setup to ignore the conventional memory check.
/iq - If you use the /is switch to bypass ScanDisk or if ScanDisk does not complete successfully, Setup checks your drive for cross-linked files. The /iq switch prevents Setup from doing this.
/is - This switch causes Setup not to run ScanDisk.
/it - This switch bypasses checking for the presence of "dirty" or "deadly" terminate-and-stay-resident programs (TSRs) that are known to cause problems with Windows Setup.
/p - This switch causes Setup to pass string(s) directly to Detection Manager (or Sysdetmg.dll). Setup does not interpret the content of the string. The string can contain one or more detection options.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Joca schreef op 03 maart 2003 @ 13:42:
Wat ook wel eens wil helpen is om alle "overbodige" zooi eruit te halen, zoals netwerk kaarten, geluidkaart etc.

Ook kunnen kapotte geheugen modules voor zulk soort problemen zorgen, heb het wel eens gezien dat het bij het installeren fout ging, maar dat toen windows eenmaal geinstalleerd was je niets meer van die module merkte.
ik heb het al een keer kaal opgestart gehad, geluidskaart en netwerkkaart eruit gehaald maar hetzelfde probleem.

Verwijderd

Draai dit tooltje eens een keer, is een geheugen checker. (http://www.memtest86.com/memt29.zip)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 13:53:
Draai dit tooltje eens een keer, is een geheugen checker. (http://www.memtest86.com/memt29.zip)
het geheugen is het niet, want ik denk dat het komt dat ik geeb flop drive heb.
Maargoed heb het nu anders opgelost door eerst op de andere pc win 98 te installen daar doet ie het wel op en daarna opver hijzen. Deze werk metehode werkt. Hij doet het dus nu, win 98 + applicaties zijn geinstaled.

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer aard op 03-03-2003 16:25 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Joca schreef op 03 March 2003 @ 13:42:

Ik heb het ook gehad, bij install liep ie telkens vast etc. terwijl die daarvoor perfect draaide. iK heb hem nog keer geinstalled gekrege kweet nie hoe maar hij ging erdoor en toen werkte die ook weer perfect.

ik wou toch iets nieuws, dus had voeding, cpu, mobo vervange ;)
Pagina: 1