Ik heb een pc geupgrade van win95 naar win2000 nu moet je een wachtwoord invoeren tijdens de installtie die hoort bij je (root) account maar deze ben ik vergeten het was gisteren laat (4uur ofzo) dus ik was er niet hellemaal meer bij. Hoe kan ik nu een nieuwe account aanmaken? Het gaat om een losse pc ik kan opstarten met een bootflop en ik gebruik geen ntfs. Please help...(want ik heb geen zin om alles weer opnieuw te installeren!!
Je NTUSER.DAT even hernoemen naar NTUSER.DA_ in de C:\Documents and Settings\Administrator directorie... Ik weet niet zeker of zit werkt...
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Ben bang voor je dat het toch herinstalleren wordt !!
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Je moet je bak weer opnieuw installeren, voortaan voor administrator het wachtwoord leeg laten tijdens installatie, en dan wanneer je nuchter bent, wachtwoord invoeren!!!!!!
Die kende ik nog niet. Ik heb hem net ff getest (genoeg test PC's op mijn werkOp vrijdag 17 november 2000 18:24 schreef wverveen het volgende:http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Wim
--
http://www.win2kwereld.nl
Verwijderd
toffe vent toch die wim...
zegt nooit wat , en als ie wat zegt is het gewoon 99 van de 100 keer 100% waar en heeft verder niemand meer iets te zeggen
daar kan menig newbie nog iets van leren.
zegt nooit wat , en als ie wat zegt is het gewoon 99 van de 100 keer 100% waar en heeft verder niemand meer iets te zeggen
daar kan menig newbie nog iets van leren.
je kunt ook een liloboot versie gebruiken ff op google searchen. Ook microsoft suplied zelf een bootable diskette(kun je daar downloaden) om het administrator password te resetten... for recovery only!
Nietes.mutsje schreef op 15 April 2003 @ 15:45:
Ook microsoft suplied zelf een bootable diskette(kun je daar downloaden) om het administrator password te resetten... for recovery only!
(Lijkt me voldoende beargumentateerd)
Volgens mij haal je dingen door elkaar,
Je kan inderdaad bij WindowsXP een diskette maken om je wachtwoord te resetten. Alleen moet je dan wel ingelogged zijn onder het account
Zeker niet bij Windows2000 geloof ik.
NTUSER.DAT hernoemen heeft geen zin want hier staat niet je wachtwoord in van het OS.
In %windir%\system32\config
wordt je wachtwoord bijgehouden
Je kan inderdaad bij WindowsXP een diskette maken om je wachtwoord te resetten. Alleen moet je dan wel ingelogged zijn onder het account
Zeker niet bij Windows2000 geloof ik.
NTUSER.DAT hernoemen heeft geen zin want hier staat niet je wachtwoord in van het OS.
In %windir%\system32\config
wordt je wachtwoord bijgehouden
[ Voor 44% gewijzigd door grimson op 17-04-2003 21:09 ]
Met slaapgebrek?
genoeg.
O je wilde weten of die NTpasswd disk goed werkt?
jawel hoor, alleen niet om een AD admin account te resetten
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Check datum van topic
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
@timocos
hehehe... stom van mij om hierop nog te reageren ! hehe
Iedereen kan foutje makengrimson schreef op 17 april 2003 @ 21:38:
@timocos
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()