Toon posts:

Te lage vcore bij 1800+ & GA-7VRXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

kheb de search functie gebruikt maar kon niet vinden wat ik zoek.
kheb de laatste tijd behoorlijk problemen met m'n systeem, zodra ik ging gamen liep m'n pc vast. Heb toen de VGA kaart verwisseld van GF3ti500 naar GF4MX daarna loopt ie wel redelijk, nu keek ik ff in m'n bios, en daar staat m'n Vcore op 1.520, instelling = nominal, kan het nu aan de CPU, netvoeding of het mobo liggen en niet aan m'n grafische kaart??? btw kheb enermaxx netvoeding 433 watt, kd8 maybe te weinig stroom duzz ik haal alle casefans eraf en de cdrom & brander & 2hdd, vcore blijft 1.520 aangeven:S

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:23

Rannasha

Does not compute.

Kun je je vCore in de BIOS niet wat hoger zetten, op 1.65V ofzo ?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Vcore is niet goed want die van een Athlon XP hoort 1,75 te zijn en zit er dus veel onder.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt eraan. De Palomino hoort te draaien op 1,75V en de T'bred op 1,5V.
Zie ook chipset/CPU overzicht op Technische PMG FAQ :)

Edit: offspring, ik zie in je sig dat je je AMD hebt oc'ed naar "XP2100+"? Ondervind je dit probleem tijdens de overclock? Dan is het nogal wiedes dat je even je VCore moet bijstellen.. Zie ook de FAQ in Die-Hard Overclocking & Cooling :)

[ Voor 41% gewijzigd door BalusC op 03-03-2003 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan um nog op 10% meer zetten maximaal, staat er 5%, 7.5% of 10% meer. vind het wel vreemd waarom ie onder NORMAAL maar 1.520 draait:S, kan m'n mobo incompatibel of kapot zijn:?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ach maakt toch niet zoveel uit, als ie maar stabiel draait.. Ik heb mijn CPU expres op 1.6 draaien ipv 1.7 of 1.75 ofzo..

Scheelt weer een paar graden in warmte, en hij draait gewoon OK..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
het prob izz hij draait absoluut niet stabiel, kheb de hele tijd nog lopen zoeken op inet, en het probleem gevonden GA-7VRXP revisie 1.1 izz gewoon brak als je er een zwaardere VGA kaart opzet (GF3ti500 izz veel zwaarder dan GF4MX) en 333 mhz geheugen. ik probeer m'n mobo te ruilen, het zou wel werken als ik geheugen op 266 zet AGP1X en m'n frontsidebus ook omlaag, maarja waarom dan nog een amd 1800+?? dan kan ik net zo goed op m'n server gaan gamen:P

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
BalusC schreef op 03 maart 2003 @ 13:35:
Ligt eraan. De Palomino hoort te draaien op 1,75V en de T'bred op 1,5V.
Zie ook chipset/CPU overzicht op Technische PMG FAQ :)
bron op overclockers.com:
All Palominos have default voltage of 1.75V, so all Palominos have voltage code of "M." TBredAs have a default range of 1.5-1.65V. TBredBs have a default range of 1.6V-1.65V

Verwijderd

zal wel een tbred zijn wat de topicstarter heeft :)
uitgaande van zun sig

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:09
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 17:43:
zal wel een tbred zijn wat de topicstarter heeft :)
uitgaande van zun sig
:? waar baseer je dat nou weer op? omdat hij hem op 2100+ heeft lopen? dat lukt met een palomino ook wel
Pagina: 1