Ultimate Browser Enhancer

Pagina: 1
Acties:

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 16:09
In een moment van onachtzaamheid heb ik bij het zoeken naar een key voor een progje op [F_J_Kedit: een bekende cracks site lijkend op een zoekmachine] op Yes gedrukt bij een lelijke software popup. Nu heb ik overal op mijn computer last van Ultimate Browser Enhancer. Bij het opstarten van mijn IE, configscherm en verder. Ik heb inmiddels een aantal keren Spybot en AdAware gedraaid, maar er blijven onderdelen op staan. De links die overal blijven staan verwijzen steeds naar het internet adres Lop.com. Iemand een oplossing?

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 03-03-2003 14:49 . Reden: wijziging, warez link weg ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:16
Misschien adaware-alike programma's installeren, en system checken.. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:09

DeMoN

Pastafari

Misschien een beetje offtopic maar haal voor je eigen best wil even eerst die link weg! :o

Heb je trouwens Ad-Aware 6 geprobeerd?

edit:
willem169 schreef op 03 maart 2003 @ 12:57:
Misschien adaware-alike programma's installeren, en system checken.. :)
willem169 omg, hij heeft al ad-aware gedraaid en er staat een warezlink in die post... :/ :o

[ Voor 76% gewijzigd door DeMoN op 03-03-2003 12:59 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25

thaMini

Tool !!

heb je al de ref update van ad aware gedraaid?
Deze is volgens gewoon te vinden via google, en hiermee doe je een update van ad aware.

Be small, act BIG.

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Used to be Down Under... Foto gallery

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

thaMini schreef op 03 March 2003 @ 13:00:
heb je al de ref update van ad aware gedraaid?
Deze is volgens gewoon te vinden via google, en hiermee doe je een update van ad aware.
Ja, maar als je geen Ad-Aware 6 gebruikt haal je dan de laatste definities van vorig jaar September binnen..

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• strikkert
Ik heb van beide programmas Spybot en Adaware de allerlaatste update gedownload.

• strikkert
Even in reply op Prins Edje 80. Dit hele gezoek in je reg naar Lop.com en Tjar.com werkt gewoon niet. Lop.com is allemaal al verwijderd door spybot en adaware. En Tjar.com bestaat niet in mijn reg. Ik begin steeds meer te denken dat ik mijn laptop moet formatteren.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

En je hebt al heel je register afgezocht?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
Bij mij stonden er gewoon bestanden in een directory in C:\Program Files, die ik welliswaar niet zomaar kon verwijderen, maar in safe mode wel weg wilden.

-> safe mode
-> onbekende programma's uitschakelen dmv Ctrl+Shift+Esc
-> adaware 6 draaien
-> C:\Program Files openen en onbekende directories goed onderzoeken, sommige spyware heeft gewoon een uninstall.exe, zo niet, gewoon weggooien.
-> start -> run -> services.msc, en hier alles wat je niet kent op 'handmatig' zetten. (kan ook met msconfig voor win9x )
-> rebooten.

heeft bij mij geholpen, je moet dan natuurlijk wel weten welke software goedaardig en welke kwaadaardig is.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Als het goed is staat er in je registry onder software\microsoft\windows\currentversion\run in zowel de tak HKEY_CURRENT_USER en HKEY_LOCAL_MACHINE welke applicaties er bij het opstarten van windows worden gestart. Hier kijken naar applicaties die op vreemde plaatsen staan en waarvan je weet dat je het niet hebt geinstalleerd. Alles verwijderen wat aan die kriteria voldoet en je bent van je probleem af. Naast de ..\..\..\run zijn er nog een paar andere keys die ook het woord 'run' in de naam hebben, die moet je ook even nakijken op vreemde entries.

Dit is trouwens de manier waarop het bij over was, wil niet zeggen dat deze tactiek gegarandeerd zal werken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lorn op 03-03-2003 13:31 . Reden: toevoeging disclaimer ]

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Misschien je registries even door spitten met Regcleaner ?(Hier te downloaden. Tiz freeware)

En nee, dat is niet hetzelfde als Microsoft's eigen RegClean.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kijk (naast de search) ook even hier voor info over het verwijderen van lop.com. Ctrl-f op lop.com en je vind best handige info :)

offtopic:
Ik heb trouwens even de bron van de spyware, de bekende warez site, verwijderd uit je beginpost :)

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 03-03-2003 14:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1