Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bij me zus internet aanleggen. Heb een trust 56K pci modem geinstalleerd.
Nu zet ik een telefoon stekkertje aan de telefoondraad, ik wil hem in de modem doen.....uuhhh.....past niet ? Stekkertje ziet er niet kapot uit. Voor de zekerheid er ff een andere aangedaan, past echt niet !
Ik loop naar beneden en haal het stekkertje uit de telefoon (zon zilveren loewe telefoon) en ik doe die in me modem....klik...past. Wat blijkt nou dat stekkertje heeft maar 2 van die brons kleurige dingetjes en de stekkertjes die niet passen 4.
(telefoon bij me zus heeft een stekkertje met 2 bronze "streepjes" bij ons thuis 4)
Vanmorgen naar primafoon geweest en verhaal verteld, ze vertellen me daar dat een stekkertje met 2 dingetjes niet bestaan is altijd 4, want er zijn ook 4 draadjes in een telefoonlijn.
Dat modem heeft 2 jaar in mijn pc gezeten en dan toch echt met zon ander stekkertje denk ik.

Waar kan ik zon stekkertje halen of zijn die oud ofzo, ik snap er niks van.
(ik heb het dus over zon klein doorzichtig telefoon stekkertje)

Help me out plz.

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Hihihihih.. KPN ... 2 werkt net zo goed.. De telefoonlijn gebruikt toch maar 2 van de aders / draadjes. (een van die andere is aarde en de andere week niet meer uit mijn hoofd). Dus ik zou gewoon het 'oude' kopje eraf halen en er een nieuwe opzetten. Is zo gedaan.. ;)

Verwijderd

adsl gebruikt toch ook 2 aardig? Die primafoon lui kunnen altijd mooi lullen.

Verwijderd

Topicstarter
"Dus ik zou gewoon het 'oude' kopje eraf halen en er een nieuwe opzetten."

Wat bedoel je daar precies mee ?? Moet ik dus een stekkertje met 4 slopen ?? Want ik kan nergens een winkel vinden waar ze stekkertjes met 2 verkopen.

Verwijderd

Elk RJ-11 stekkertje (ja, zo heten ze) zou moeten passen. Er zijn idd 2 uitvoeringen, met 2 of 4 aders, maar die met 2 aders is gewoon de 4-aderige, maar dan met 2 plaatjes eruit gehaald.

Zou volgens mij moeten passen heur. Weet je zeker dat je geen 6 aderige hebt geprobeerd? Die zijn er nl ook in 4 aderige uitvoering...

Handig he!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 13:08:
"Dus ik zou gewoon het 'oude' kopje eraf halen en er een nieuwe opzetten."

Wat bedoel je daar precies mee ?? Moet ik dus een stekkertje met 4 slopen ?? Want ik kan nergens een winkel vinden waar ze stekkertjes met 2 verkopen.
*edit* en hier ging iets fout..

Wat ik zei was het volgende:
Haal bij de eerste de beste electronica zaak op de hoek een RJ-11 pluggie en krimp deze aan je kabel.
Klaar :)

[ Voor 25% gewijzigd door JJapie op 03-03-2003 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
"Zou volgens mij moeten passen heur. Weet je zeker dat je geen 6 aderige hebt geprobeerd?"

Ik heb gewoon zon standaard RJ-11 stekkertje ;) gebruikt. Als ik die er in wil douwen dan verbuigen de 2 buitenste plaatjes.

Bedankt voor de reacties

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Misschien is je modem wat op of neer in je slot vastgeschroeft en past je stekkertje daardoor niet.
Als je stekker niet vast blijft zitten in je modem dan moet je het plastic palletje een beetje naar buiten buigen.
Of heb je heb stiekem in een isdn of netwerk kaart proberen te steken? Kijk een hoeveel pinnetjes er in het gat zitten!(niet voor jeugdige tweakertjes z'on zinnetje ;) ) 4 = modem 8 = netwerkkaart. Het wil ook wel eens voorkomen dat fabrikanten van modems er grotere connectoren indoen dan nodig is in mijn oude dynalink 56k6 is ruimte voor 6 pins terwijl er 4 bezet zijn en er maar 2 worden gebruikt. Maak je geen zorgen alleen de binnenste 2 worden gebruikt en tenzij je niet van plan bent om je modem door te verkopen aan een duitser (daar worden de buitenste 2 pinnetjes gebruikt ) zal het niet ernstig zijn als je die buitenste pinnen wat verbuigt.

[ Voor 37% gewijzigd door siren op 03-03-2003 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het verschil wel tussen een modem en een netwerk kaart :)
Een stekker met 4 plaatjes past niet, met 2 wel.
Kan het dat me modem kapot is of kan het gewoon normaal zijn ?

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
check ff wat ik heb geedit hierboven! brute force

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Een stekertje er aan solderen? Heb je wel een pieletje achter je pc hangen maar dan kan je wel netten. Het telefoon net gebruikt toch maar 2 aders, daarom heeft trust waarscheinlijk zo'n klein stekertje gebruikt en trust zal daarvoor een verloopje mee geleverd hebben.

.

Pagina: 1