Toon posts:

Windows XP partitie in de war...hoe te verhelpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus van plan om een clean install te doen. (Mijn harde schijf = Seagate Barracuda IV 80GB 7200RPM) Heb ik met partitie magic 8 een partitie van 15GB gemaakt en daar al mijn back up data op gezet. De normale partitie waar windows al op zat heb ik leeg gemaakt en windows eropnieuw opgezet. Nadat ik alle programma's weer geinstalleerd heb wou ik de back up paritie weer verwijderen en bij de originele windows partitie zetten. :)

Partition magic gestart en toen de back up partitie verwijderd. Toen zei hij dat deze op actief stond en ik een andere actieve partitie moest kiezen. Ik heb toen dus mijn C: windows (NTFS) partitie als actief opgegeven. :)

Start de pc opnieuw op en het scherm van partition magic komt ervoor. Tijdens de operatie gaf hij fouten (1505 ofzo). Ik moest opnieuw opstarten.. dit heb ik gedaan en toen wou hij windows niet meer in. Hij deed niks meer bij het starten van windows. :(

Toen heb ik de diskette's van Partion Magic gebruikt en toen heb ik de operatie toch voor elkaar gekregen. >:)

Alleen volgens mij zaten de boot sectors op de :D back up schijf (Fat32). Toen heb ik opgestart met de windows setup en herstel consule gedaan. Ik heb toen fixboot gedaan, bootcfg. Maar nu wil het nog niet. :(

Dus wat moet ik nu doen? want er zijn nog wel belangrijke bestanden op de c: partitie. :(

Ik had zelf bedacht O-) :

Weer een d: parititie aanmaken.
Daar windows opzetten en daar dus ook via starten
De gegevens back-up-en.
En windows weer over de C: installeren zodat ik niet alle programma's opnieuw moet installeren.

Zou dit werken of weten jullie iets beters? :?

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Heb je over wogen om hem bij iemand anders in een pc te hangen die winxp en een brander heeft?

[ Voor 89% gewijzigd door siren op 03-03-2003 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wat ik nu van plan ben komt op hetzelfde neer of niet?

• siren
ik denk dat het lastig booten is vanaf een D: als je een celeron 333 hebt ik denk dat je bios niet zo ver kijkt op je schijf. Je Operating systeem is wel geavanceerd genoeg om verder te kijken maar ik vermoed dat jouw bios vertikt te booten van ver weg op je schijf. Ik neem hierbij aan dat je c: groter is dan 2047 MB.

• Sharkey
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 09:58

Sharkey

Overklokken gaat nooit te ver.

Heb je ook al met console de mbr (master boot record) opnieuw eropgezet
wil wel eens helpen.
Indien je een partitie aan het bootmenu wilt toevoegen kan dat met het programma: bootpart
Is handig om later b.v. een linux of win9x partitie aan het menu toe te voegen of om een eventueel verloren gegaan entry in het bootmenu.
Voor bootpart heb je dacht ik wel een fat32 partitie nodig.

Hiermee kun je alleen de bootsector repareren:

Fast tips :

To repair the Windows NT boot sector
====================================
Windows NT installs a boot sector that lauches NTLDR and displays the
Windows NT boot menu. If you lose this boot sector, Bootpart can restore
it.
Boot under MS-Dos (this can be MS-Dos 6.22 on your hard disk, on an MS-Dos
bootable floppy, or the "MS-Dos 7.0" included in Windows 95 (you can obtain it
by pressing Shift+F5 when Win95 loads). Then, enter the command :
BOOTPART WINNT BOOT:C:

If you want to remove the WinNT boot sector, you can replace it with the
command "BOOTPART DOS622 BOOT:C:" or "BOOTPART WIN95 BOOT:C:"

Te Downloaden onder
http://www.winimage.com/bootpart.htm

Overclocking, over and over again.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus mijn manier gedaan.... want ik kon dit niet meer lezen.

Maar nu kan ik hem weer leeghalen want alle programma's staan niet in het register en werken dus niet...

Ze zijn wel geinstalleerd en snelkoppelingen heb ik overgenomen van de back up. Maar de programma's draaien niet. Wat kan ik hier aan doen?

• siren
Weghalen en opnieuw installeren lijkt mij het wijstte aangezien je nu niet meer de keys uit je oude register kunt halen.
Photoshop en games werken meestal nog wel na een nieuwe instal, maar een office pakket moet je altijd opnieuw installeren.
Wees niet bang om al je programma's opnieuw te installeren als je een systeem schoon installeerd heb je vaak een enorme snelheids boost. Ik neem zowiezo aan dat je alles nog wel op cd's hebt aangezien je een 40 speed brander hebt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door siren op 03-03-2003 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
da_siren schreef op 03 March 2003 @ 19:34:
Weghalen en opnieuw installeren lijkt mij het wijstte aangezien je nu niet meer de keys uit je oude register kunt halen.
Photoshop en games werken meestal nog wel na een nieuwe instal, maar een office pakket moet je altijd opnieuw installeren.
Wees niet bang om al je programma's opnieuw te installeren als je een systeem schoon installeerd heb je vaak een enorme snelheids boost. Ik neem zowiezo aan dat je alles nog wel op cd's hebt aangezien je een 40 speed brander hebt ;)
Haha... ja ik heb de setup's nog wel en dat ga ik ook maar ff doen. Alleen baal ik een beetje omdat ik net clean install had gedaan en allles geinstalleerd en ingesteld had. Maak na deze clean install gewoon een iso en als er dan iets is zet ik die iso terug...alle programma's/instelling weer terug >:)

Alleen nu heb ik 6 GB aan muziek op mijn hdd en die wil ik graag houden. Wat is de beste manier om dit in te pakken? Winzip, winrar, winice of is er iets beters?

• siren
Mp3's kun je niet inpakken, althans niet veel. (kun je die niet naar je d: verplaatsen?)

Verwijderd

Topicstarter
da_siren schreef op 05 March 2003 @ 00:23:
Mp3's kun je niet inpakken, althans niet veel. (kun je die niet naar je d: verplaatsen?)
En dan straks weer met hetzelfde probleem zitten...

Nee ik ruim het wel wat op en dan brand ik ze wel op een stuk op 5/6 cd-r's.
Pagina: 1