Ik was dus van plan om een clean install te doen. (Mijn harde schijf = Seagate Barracuda IV 80GB 7200RPM) Heb ik met partitie magic 8 een partitie van 15GB gemaakt en daar al mijn back up data op gezet. De normale partitie waar windows al op zat heb ik leeg gemaakt en windows eropnieuw opgezet. Nadat ik alle programma's weer geinstalleerd heb wou ik de back up paritie weer verwijderen en bij de originele windows partitie zetten.
Partition magic gestart en toen de back up partitie verwijderd. Toen zei hij dat deze op actief stond en ik een andere actieve partitie moest kiezen. Ik heb toen dus mijn C: windows (NTFS) partitie als actief opgegeven.
Start de pc opnieuw op en het scherm van partition magic komt ervoor. Tijdens de operatie gaf hij fouten (1505 ofzo). Ik moest opnieuw opstarten.. dit heb ik gedaan en toen wou hij windows niet meer in. Hij deed niks meer bij het starten van windows.
Toen heb ik de diskette's van Partion Magic gebruikt en toen heb ik de operatie toch voor elkaar gekregen.
Alleen volgens mij zaten de boot sectors op de
back up schijf (Fat32). Toen heb ik opgestart met de windows setup en herstel consule gedaan. Ik heb toen fixboot gedaan, bootcfg. Maar nu wil het nog niet.
Dus wat moet ik nu doen? want er zijn nog wel belangrijke bestanden op de c: partitie.
Ik had zelf bedacht
:
Weer een d: parititie aanmaken.
Daar windows opzetten en daar dus ook via starten
De gegevens back-up-en.
En windows weer over de C: installeren zodat ik niet alle programma's opnieuw moet installeren.
Zou dit werken of weten jullie iets beters?
Partition magic gestart en toen de back up partitie verwijderd. Toen zei hij dat deze op actief stond en ik een andere actieve partitie moest kiezen. Ik heb toen dus mijn C: windows (NTFS) partitie als actief opgegeven.
Start de pc opnieuw op en het scherm van partition magic komt ervoor. Tijdens de operatie gaf hij fouten (1505 ofzo). Ik moest opnieuw opstarten.. dit heb ik gedaan en toen wou hij windows niet meer in. Hij deed niks meer bij het starten van windows.
Toen heb ik de diskette's van Partion Magic gebruikt en toen heb ik de operatie toch voor elkaar gekregen.
Alleen volgens mij zaten de boot sectors op de
Dus wat moet ik nu doen? want er zijn nog wel belangrijke bestanden op de c: partitie.
Ik had zelf bedacht
Weer een d: parititie aanmaken.
Daar windows opzetten en daar dus ook via starten
De gegevens back-up-en.
En windows weer over de C: installeren zodat ik niet alle programma's opnieuw moet installeren.
Zou dit werken of weten jullie iets beters?