Toon posts:

[HTML] Outlook Briefpapier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een standaard html briefpapier te ontwerpen voor Microsoft outlook alleen
ik zit nog met één uitdaging. Het ontwerp is nu zo dat er een kop tekst met logo bestaat en daaronder de tekst begint.

Als ik nu een mailtje maak en door tab vanuit het veld “aan”. begint mijn cursor in het logo en niet bij het tekst gedeelte. Dit is vervelend, want ik moet dan met de muis naar het tekst gedeelde toe gaan om te beginnen met het mailtje.

Is er een mogelijkheid dat ik de cursor kan laten beginnen bij de tekst achter “geachte, bvb” in html?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
move.to W&G -> SA :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Dat moeten ze je in SA maar vertellen :)
/edit
willem169 was sneller :(

[ Voor 4% gewijzigd door Pelle op 03-03-2003 12:37 ]

• Lycan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 10:53
Sorry dat ik na meer dan 2 jaar ff kick maar,

ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen en kom er niet uit. :?
heb de search gebruik en heb ook gezocht op google.

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Ik weet niet hoe jullie de template maken maar ik heb er geen last van aangezien het plaate gewoon als plaatje wordt ingevoegd. Ik maak overigens een html template aan bij de handtekeningkiezer.

• Lycan
Folkert schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:22:
Ik weet niet hoe jullie de template maken maar ik heb er geen last van aangezien het plaate gewoon als plaatje wordt ingevoegd. Ik maak overigens een html template aan bij de handtekeningkiezer.
Ik heb gewoon een soort website gemaakt met tabellen,
alleen de cursor begint in de verkeede tabel.
het gaat wel goed als ik er met de muis op klik.
en ik heb geen handtekening alles staat in het briefpapier.

Verwijderd

Topicstarter
off-topic..

hehe it's alive :)

Nooit meer achter gekomen. Heb het managment er maar van overtuigt dat RTF makkelijker voor de gebruiker is :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Nee, je kunt het startpunt van de cursor niet aanpassen. Wel kun je met css een mooie margin-top opgeven zodat je lager begint met typen ;).

• Lycan
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:29:
off-topic..

hehe it's alive :)

Nooit meer achter gekomen. Heb het managment er maar van overtuigt dat RTF makkelijker voor de gebruiker is :)
hehe denk dat er voor mij ook niks anders op zit :9

toch bedank voor de support guys.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Css voldoet niet?

[ Voor 15% gewijzigd door leon1e op 26-04-2005 19:07 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Waarschijnlijk totaal offtopic, maar heb je ook overwogen om het gewoon NIET te doen?

Ik heb echt een gigantische hekel aan bedrijven die mij tussen 30kb HTML-brei die 3 zinnen nuttige info laten zoeken.

Dan kun je roepen: neem een fatsoenlijke email-client, waarop ik zeg: die heb ik al, en die ondersteunt per definitie geen HTML (of eigenlijk: rendert die niet / geeft me bij emailers die het fatsoen hebben minimaal een platte-tekst mail te sturen, al dan niet naast een HTML-geval, de werkelijke mail).

Wat is de toegevoegde waarde van HTML in een email? Je mail wordt er minimaal 10x zo groot van (logootje, achtergrondje, evt nog de handtekening, hoppa, 30kb is het zo), mensen die HTML in hun client uit hebben gezet (of een webmailclient hebben die ze niet kunnen veranderen en die alle < omzet in &l;: etc) zitten tegen een bak HTML aan te kijken waar je U tegen zegt.

Welk deel van de beslissing nam het _echt_ nodig hebben in, en welk deel was ingegeven door stoer of (mi. on-)professioneel willen doen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:20:
Waarschijnlijk totaal offtopic, maar heb je ook overwogen om het gewoon NIET te doen?

Ik heb echt een gigantische hekel aan bedrijven die mij tussen 30kb HTML-brei die 3 zinnen nuttige info laten zoeken.

Dan kun je roepen: neem een fatsoenlijke email-client, waarop ik zeg: die heb ik al, en die ondersteunt per definitie geen HTML (of eigenlijk: rendert die niet / geeft me bij emailers die het fatsoen hebben minimaal een platte-tekst mail te sturen, al dan niet naast een HTML-geval, de werkelijke mail).

Wat is de toegevoegde waarde van HTML in een email? Je mail wordt er minimaal 10x zo groot van (logootje, achtergrondje, evt nog de handtekening, hoppa, 30kb is het zo), mensen die HTML in hun client uit hebben gezet (of een webmailclient hebben die ze niet kunnen veranderen en die alle < omzet in &l;: etc) zitten tegen een bak HTML aan te kijken waar je U tegen zegt.

Welk deel van de beslissing nam het _echt_ nodig hebben in, en welk deel was ingegeven door stoer of (mi. on-)professioneel willen doen?
Ken je ze? Managers...

Zij bekijken het vanuit een totaal ander opzicht: Je bedrijf presenteren, commercieel oog pung, mooi, presentatie bla bla. Ik ben het helemaal met je eens en het verhaal wat je nu gemaakt sluit wel goed aan en is in die trant naar manager gegaan. :) Uiteindelijk hebben ze de verstandige keuze gemaakt om gewoon rtf te gebruiken. :)
Pagina: 1