Asus P3V4X boycot Radeon 7500 ?

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Ik heb hier een P3V4X moederbord met een intel 600mhz cpu, 128mb 133mhz SDram en een soundblaster Live! 1024.

Ik heb voor deze en een andere pc 2 Connect 3d radeon 7500 kaartjes gekocht om ze wat meer game power te geven, nu werkt deze absoluut niet in deze pc ?

Welke van de 2 kaartjes in er ook instop, windows blijft hangen. Na het starten van windows duurt het 1-2 minuten of zelfs nog korter en dan hangt Windows compleet vast. Als ik dan een oude matrox G200 erin stop start windows probleemloos.

Ik heb de nieuwste 4in1 drivers en een agp fix gedownload voor dit moederbord en geinstalleerd, tevens de nieuwste radeon 7500 drivers maar deze krijg ik nog maar -net- geinstalleerd want vlak erna loopt hij weer vast. Als ik een standaard grafische adapter installeer hangt windows ook na enkele seconden/minuten.

Ik heb geprobeerd de agp op 2x ipv 4x te zetten en agp fastwrite uit te zetten maar niets lijkt te helpen..

Heeft iemand nog idee-en of tips ??

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Voeding komt in me op ...

Anders moet je even kijken of je met de matrox nieuwe drivers voor je ATI kaart kan downloaden, dan booten met die ATI kaart en installen ...

De meeste mensen deugen!

• Tasma
Voeding is het ook niet want die heb ik al vervangen, heb al de nieuwste drivers..

Heeft dan niemand een idee ?

Het is voor mijn kleine broertje die al helemaal blij was met zijn nieuwe kaart..

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51

mjl

Ugh

Hmm heb en derglijk probleem met mijn P3v4X een nieuwere bios (v1005??) hielp al iets met mijn ATI All in wonder 128 maar in combinatie met een Soundblaster Audigy werkt m'n TV en video gedeeelte het niet (Lang eve ACPI - kan nu dus geen IRQ en geheugen adressen wijzigen).

Het zou dus een adresserings conflict kunnen zijn door het brakke ACPI systeem waardoor je zelf dergelijke instellingen niet kunt wijzigen, en een non-acpi bios van de asus p3v4x heb ik nog niet gevonden ....!!!

Succes,

Marco

-------

• Tasma
We maken het nog een stapje maffer, ik heb zojuist mijn radeon 7200 uit mijn 2e pc bij hem erin gezet en ... werkt PERFECT...

Dus het is echt de Radeon 7500 die iets heeft of wil wat niet werkt of kan..

Nog meer ideeen/tips ?