Toon posts:

[w98] max. ram geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb gister mijn pc weer geformat. veel hardware en software liept niet lekker onder win2k. Uit ervargin heb ik gemerkt dat winxp pas echt lekker loopt vanaf 1,4 ghz of zo.. op een pentium 3 733 mhx met 320 mb sdram loop hij niet echt lekker!
dus dacht ik ik zet windows 98 er weer op. Liep altijd wel redelijk.
Nu heb ik echter 320 mb ram in mijn computer. Ik hoorde laatst dat win98 vanaf 128 mbram juist minder goed ging lopen. Klopt dat, zo ja, hoeveel mbram is aan te raden?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik wil niet zeuren.. alleen maar helpen he :)

Ik adviseer je om ff de GoT search te gebruiken. Ik weet dat hier erg veel topics over zijn.. heb ik namelijk in de tijd dat ik hier op het forum ben erg vaak mee gemaakt ;)

[ Voor 40% gewijzigd door DeMoN op 03-03-2003 11:49 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

tijdje geleden stond ergen een test hierover. 98se zakt na 128 naar beneden maar staat bij 384 optimaal, daarna zakt het weer in en komt niet meer omhoog...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als je deze gelezen had Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic kan je inzien dat je topic slecht gestart is doordat je geen vooronderzoek gedaan hebt voordat je een topic postte. Lees restant van de FAQ ook maar door, staan nuttige tips in.

Windows 98 kan 256 MB aan, met truken 512 maar dan wordt windows 98 trager.

Lees ook wat DeMoN schrijft, gebruik de search met als keywoorden Windows 98 en maximaal geheugen. Kijk op www.microsoft.com/technet.

Neem deze tips ter harte, het zal je verblijf op Gathering Of Tweakers aardig veraangenamen :)

[ Voor 38% gewijzigd door aReaRe op 03-03-2003 11:58 . Reden: Typo DeMoN ;) ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
gewoon doen !
win 98 kan tot 512 ZONDER truken
en zet er cacheman bij of ramidle

[ Voor 27% gewijzigd door ajouin op 03-03-2003 11:57 ]

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 11:43:
Uit ervargin heb ik gemerkt dat winxp pas echt lekker loopt vanaf 1,4 ghz of zo.. op een pentium 3 733 mhx met 320 mb sdram loop hij niet echt lekker!
Ik heb een pentiumIII 800mhz met 320 mb sdram en bij mij loopt winxp lekker hoor, ik denk dat je toch iets fout doet als het bij jou niet lekker loopt.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

thejoker80 schreef op 03 maart 2003 @ 11:59:
[...]

Ik heb een pentiumIII 800mhz met 320 mb sdram en bij mij loopt winxp lekker hoor, ik denk dat je toch iets fout doet als het bij jou niet lekker loopt.
idd, zie hiervoor ook de FAQ,.. staat het goed uitgelegd:

Algemene windows faq

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Sorry sorry, heb denk ik een typfout gemaakt, want ik heb naar mijn weten gezocht op windows 98 maxiamale geheugen en vond niks handigs. zou in het vervolg beter oppassen..

over windows xp,ik hebt zowiezo het idee dat er iets mis is met de pc, ook win 98 loopt niet soepel...
Er zijn 2 dingen die denk ik voor problemen zorgen
Ik heb 2 geluidskaart ( 1 onboard, maar die krijg ik zowel in het bios als met een jumper niet uitgeschakeld, heb de manual gelezen, dus die heb ik in apparatenbeheer gedisabled )
verder kan het misschien liggen aan een slechte videokaart ( 16 mb ), denk dat ik binnnenkort de sapphire radeon 9000 koop, ook niet echt high-end, maar ik denk in relatie met mijn systeem voldoende.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Over win98 en veel ram is al zo veel geschreven dat dit topic geen zin heeft. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.