Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook een digitale camera gaan aanschaffen, dus ik heb een aantal uur het web rond gesurft en zit nu een beetje te twijfelen tussen de volgende camera's.

Fuji FinePix S304: 3,24MP, 6xoz € 456
Fuji Finepix F-401: Z 3,9MP, 3xoz €378 +tas
Pentax Optio 330 GS: 3.2MP/4x oz €365

s304 voor de zoom uiteraard en 3.24 mp is ook niet verkeerd
f-401 voor de prijs en de 3,9MP
330 gs voor de prijs en 4x optische zoom

Doel van de camera: Ik wil niks meer en helemaal niks minder dan mooie foto's kunnen schieten. Ze moeten gewoon haarscherp zijn, mooie kleuren, en ik wil graag kunnen zoomen.
Bedoeld voor bewerken in ps tot bijv postertjes, gewone foto's, textures voor 3dmax enzo, probeersels etc .
Formaat camera: Maakt me helemaal niks uit, kwaliteit VER boven uiterlijk.
Opslagmedium: Als er maar USB of Firewire aan zit, ik heb meestal toch mijn notebook bij.

Een uitbreiding als een extra lens zou niet verkeerd zijn. (de mogelijkheid tot).

Ik heb Welke dig. camera tussen 250 en 500 €? doorgelezen en zelf ook iets gepost, maar na een aantal dgn nog geen antwoord gehad. Dus probeer ik het op deze manier verder.
Eventuele andere mogelijkheden hoor ik graag mits hier ook wel een beetje argumentatie bij zit (dus niet van, ik heb hem en vind hem heel goed, of bijna iedereen zegt dat hij goed is).

Ik ben ook naar foto's aan het zoeken van de s304: Got, Google, Vindex en Jeeves hebben me daar nog niet bij kunnen helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 11:28 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Heb je de standaard review sites (faq) al doorgelezen? In de reviews komen ook aspecten zoals snelheid, batterijverbruik, bediening, kwaliteit van het LCD enz. aan bod.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat rond gekeken op sites maar het is allemaal een beetje tegenstrijdig..

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

je zou nog ff kunnen wachten op de Canon A70, ik denk dat dit een prima camera gaat worden (update van de goede A40)

ik neem aan dat je budget max. 500 euro is?
ik dat geval zou je de Nikon 885 ook ff kunnen bekijken... (betere beeldkwaliteit dan die Fuji's)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Idd mijn budget zal +/- 500 euro zijn, het word een 'instappertje'

die 2e fuji valt al af:
a) hij heeft maar 2mp (volgens sommige sites 3.9/volgens andere weer 2), hijs lelijk (okay dat was niet zo bijzonder voor me, maar toch.

Ik ga nu ff de nikon en a70 specs bekijken. Bedankt voor deze tips! :)

Verwijderd

Topicstarter
K de keuze gat nu tussen:

Olympus Camedia 700uz 2,1MP/10x OZ
Fujis304

Ik lees over de camedia hele positieve en hele negatieve dingen, met name over de beeldruis. Ik heb veeel test foto's gezien en de meeste zagen er prima uit. Maar negatieve dingen worden niet voor niets geschreven.

de 720z vind ik btw net te duur, aangezien de 700uz +/- maar 375 bij onze duitse vrienden kost.

Overweging:
- 304s 6x optische zoom (ook lekker) 3,2mp
nadeel dus minder zoom en € 100 duurder
voordeel 3,2MP en positieve reviews.

- 700sz 10x optische zoom :9 maar wel 'maar' 2,1mp
nadeel dus 2,1 MP en beelruis probleem volgens (dun bezaaide) reviews
voordeel 10x zoom, €100 goedkoper, test foto's 95% prima in orde

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
hey waarom valt de pentax af?
Ben namelijk misschien van plan die te kopen :P

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 11:26:

Ik ben ook naar foto's aan het zoeken van de s304: Got, Google, Vindex en Jeeves hebben me daar nog niet bij kunnen helpen.
Bedoel je hoe de camera eruit ziet of wat voor foto's die maakt?
Hier is in ieder geval de link naar de s304 (ook wel type 3800)
http://www.dpreview.com/r...film/fuji_finepix3800.asp

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde wat voor foto's deze maakte,
maar ik heb inmiddels genoeg gevonden op die photosig site enzo :)

Ik heb de s304 inmiddels ook al weer 3 dgn binnen :)

Verwijderd

Owkee, veel plezier er dan mee :)

Verwijderd

Share some pic's with us ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx MistiQue, dat zal zeker lukken :)

Bluhhhh ik zal er snel wat in de fototopics plaatsen :)
Pagina: 1