WinXP lust FAT32 ineens niet meer ?

Pagina: 1
Acties:

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Topicstarter
Hoi allemaal,

Gisteren start ik mijn pc op en heten 3 partities van mijn 2 schijven ineens 'local disk' :? WinXP wilde de schijven alleen nog maar formateren, dus het leek erop dat mijn gegevens de hort op waren.

Toch effies gechecked met een Knoppix-cd of onder Linux deze partities nog wel te bereiken waren .... en ja hoor geen probleem!! Toen viel het dubbeltje (in guldens is dat ongeveer een kwartje)...die verdwenen partities waren FAT32, terwijl de rest NTFS geformateerd is.. :Z

Situatie:
Schijf 1: 5 partities, waarvan 2 FAT32, rest NTFS (incl. boot en system partition, beide NTFS gelukkig 8) )
Schijf 2: 1 extended partition met 1 logische schijf FAT32

Van de een op de andere dag weigert XP dus FAT32 partities te benaderen en zelfs één van die partities opnieuw formateren (FAT32) lukt niet. Bij 100% klapt hij eruit.

Oplossing: Herinstallatie van WinXP over de oude heen en voila...alles weer benaderbaar. Natuurlijk wel meteen alle FAT32 partities omgesmurft naar NTFS, maar 't blijft vaag 8)7

VRAAG: Iemand die dit gedrag kent en weet hoe ik dit zonder mijn bovenstaande oplossing kan tackelen?

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

ik heb het wel eens gehad, wist niet hoe het kwam, maar met pm alles ntfs gemaakt (pm kon ze nog wel 100% benaderen) en toen weer terug naar fat32

Verwijderd

Als je alleen Windows XP draait waarom gebruik je dan in godsnaam FAT32 :?

Verwijderd

CONVERT Driveletter: /fs:ntfs FAT32-->NTFS
en andersom
CONVERT Driveletter: /fs:Fat32 NTFS-->FAT32

• Mc.Boldy

Mc.Boldy

Topicstarter
TAGAEON: Ik gebruik nog wel eens Knoppix en dan is een FAT32 partitie handig. Deze kun je namelijk makkelijk read/write maken en daarna dus ook beschrijven. Voor NTFS zul je (volgens mij) extra packages moeten installeren, aangezien je met een 'kale' Knoppix-boot geen NTFS partities kunt/mag beschrijven...

Redgeneral: Ja helaas lukte dat dus ook niet meer. Zelfs niet als je ervoor zorgt dat het tijdens een herstart pas wordt uitgevoerd. Hij viel over het feit dat er allerlei $blablabla bestanden in de root van die partities stonden. Na de herinstallatie van XP werkte het (natuurlijk) wel feilloos... vaag!!

extra info: Ik heb de pc ook gescand met de laatste update van Norton...geen virus in ieder geval (je weet maar nooit tegenwoordig) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Mc.Boldy op 03-03-2003 11:37 ]

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 11:30:
CONVERT Driveletter: /fs:ntfs FAT32-->NTFS
en andersom
CONVERT Driveletter: /fs:Fat32 NTFS-->FAT32
dat laatste werkt volgens mij niet hoor.
convert is alleen naar ntfs toe

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 03 March 2003 @ 11:36:dat laatste werkt volgens mij niet hoor.
convert is alleen naar ntfs toe
Ik heb het ooit eens geprobeerd. Lukt echt niet nee...

Verwijderd

met partition magic kan het iig wel

Verwijderd

hmm bij win2000 werkt het wel :s maar iig genoeg tips al :)

• Mc.Boldy

Mc.Boldy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 11:53:
...... maar iig genoeg tips al :)
Ik heb helaas de werkende tip nog niet gelezen :) Een oplossing had ik gelukkig zelf ook al gevonden, maar 't is en blijft een vaag probleem :|

Ik had geen extra software geinstalleerd of iets. Je staat in ieder geval wel raar te kijken bij dit soort MS-praktijken :X

Pagina: 1