Toon posts:

[DAMEWARE] beveiligen BINNEN domein!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morguh,

ik heb dus al meerdere topics doorzocht waaronder deze :
DameWare, kan iemand vanaf buitenaf naar m'n PC toe?

maar kon eigenlijk niks relevants vinden, ik kon niets vinden waar ik echt een duidelijk antwoord uit kon halen. Ook de Dameware support bied niet wat ik zoek.

Probleem is dat binnen mijn domein iedereen die ingelogd is op elkaars computer Dameware MRC kan installeren (mits genoeg rechten), nu wil ik dat voorkomen, bestaat er iets (behalve firewall) wat dit op een simpele en makkelijke manier kan blocken?

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-09 17:26
Als je geen firewall wilt, misschien kun je iets met een IDS? Die detecteert misschien het gedrag van de installatie, en vangt dat dan af. Heb er zelf geen ervaring mee nog, maar wie weet...

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Ik neem aan dat er administrator rights voor nodig zijn op de PC waarop je installeerd. Als veel mensen die rechten hebben dan doe je ergens iets fandamenteel fout denk ik.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

_nethack

We're all MAD here

Je verteld de oplossing zelf al: mits voldoende rechten :)
Als iemand je PC kan overnemen terwijl jij dat niet wilt dan heeft die persoon dus teveel rechten.
Als jij iemand administrator op jouw pc maakt (wat nodig is om dameware te kunnen gebruiken) dan vertrouw jij die persoon dus genoeg dat ie daar mee om kan gaan. (Dus als jij vraagt aan hem dat niet te doen dat ie dat dan ook niet doet.)
Als je die persoon daarin niet vertrouwd dan maak je hem dus ook geen admin :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
_nethack schreef op 04 maart 2003 @ 09:44:
Je verteld de oplossing zelf al: mits voldoende rechten :)
Als iemand je PC kan overnemen terwijl jij dat niet wilt dan heeft die persoon dus teveel rechten.
Als jij iemand administrator op jouw pc maakt (wat nodig is om dameware te kunnen gebruiken) dan vertrouw jij die persoon dus genoeg dat ie daar mee om kan gaan. (Dus als jij vraagt aan hem dat niet te doen dat ie dat dan ook niet doet.)
Als je die persoon daarin niet vertrouwd dan maak je hem dus ook geen admin :)
Kijk, dit soort reacties hoef ik dus liever niet, want jullie snappen kennelijk dan nog niet waar het om gaat.
Het gaat erom dat er binnen mijn domein (incl. VPN) meerdere Admins zijn.
ik ben bijv. Admin van Nederland, collega is weer admin van Engeland.
Ik wil voorkomen dat engelse collega's bij mij Dameware kunnen installen.
Het gaat hier niet om de kwestie dat we collega's zijn en elkaar vertrouwen, want zo werkt het niet binnen dit bedrijf.
Ik heb dus alleen iets aan reacties die kunnen voorkomen dat er op afstand word geinstalled, niet aan zogenoemde "fundamentele" oplossingen.
Daar was ik anders zelf ook wel opgekomen en dat had ik hier niks hoeven te posten.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Het klinkt mij gewoon in de oren als een simpele rechtenkwestie.

Admins in engeland horen in een aparte groep te zitten die geen rechten hebben op jou netwerk (of op duidelijk geselecteerde plaatsen).

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

DameWare tools wordt o.a. gebruikt om te hacken, net omdat je die service niet kunt verwijderen. Je moet uiteraard Admin rechten hebben. En je kunt spijtig genoeg de DameWare Remote Command service niet verhinderen.
Ik heb dat eens grondig getest met Windows 2000 Server onder Connectix Virtual PC.
Wat je wel kan doen is de poort blokkeren die dat tooltje nodig heeft.
Pagina: 1