Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
dat zou het wellicht kunnen verklaren denk ik.
Verwijderd
Novell, IPX protocol dus, blokt geen netwerkverkeer. Dat zou erg kwalijk zijn als het ene protocol het andere tegenwerkt. Ik zou het gedeelte over het Novell netwerk vergeten en je helemaal focussen op het IP-protocol. Schijnbaar is daar iets fout geconfigureerd aangezien je niet kunt pingen.
Waarom gebruik je trouwens windows 9x printer deling als je gewoon Novell NetWare printer deling kunt gebruiken????
Je printer mag dan wel fysiek in hetzelfde netwerk zitten als de rest van de PC's maar zit hij ook in hetzelfde segment? Misschien zitten een paar PC's in het 192.168.0.0-segment en een paar andere/printer in het 192.168.1.0-segment? Uiteraard zijn dit slechts voorbeelden.Nu hebben we hier een printer geshared staan op een win9x pc met ip 192.168.1.2, en deze is vanaf een deel van het netwerk niet te bereiken.
Het zou een reden kunnen zijn waarom je niet kunt pingen/browsen.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
en doe dan eens: \\naamvandepcdieshared op de pc waarvandaan je wilt printen.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 12:55 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hoelang is je coax segment? Indien deze te lang is, niet goed geterminated of veel storing ondervind dan kan het zijn dat pc aan het begin van het coax netwerk de pc's aan het einde van de coax niet kunnen zien.
ennuh, NetWare heeft geen shares maar mappings. En een printer kun je aanmaken met pconsole. In de public directory staan tooltjes voor het remote aanbieden van NetWare printers op windows machines.
even off-topic: ik kan een windows 9x share toch niet automatisch via p-console over laten nemen? Dus dat ik met p-console aangeef dat de printer gekoppeld is aan een win9x bak met //naam ??
[ Voor 39% gewijzigd door Zwerver op 03-03-2003 15:18 ]
mja, ik vind het een vieze oplossing om NOG een protocol op de kabel te zetten eerlijk gezegt.zwerver schreef op 03 March 2003 @ 15:15:
goed probleem is opgelost... Netbeui did the trick.... maar erg raar dat ik het systeem dus niet op IP adres kon pingen en nu wel met het netbeui protocol
even off-topic: ik kan een windows 9x share toch niet automatisch via p-console over laten nemen? Dus dat ik met p-console aangeef dat de printer gekoppeld is aan een win9x bak met //naam ??
verder wel raar dat pingen iets met netbeui te maken heeft, lijkt me eerlijkgezegt een andere settings die je toevallig mee genomen hebt bij het installeren van dat protocol.
Inderdaad; nou zit je met 3 protocollen waarvan het niet helemaal duidelijk is welk protocol wat doet....Erkens schreef op 03 March 2003 @ 16:25:
[...]
mja, ik vind het een vieze oplossing om NOG een protocol op de kabel te zetten eerlijk gezegt.
verder wel raar dat pingen iets met netbeui te maken heeft, lijkt me eerlijkgezegt een andere settings die je toevallig mee genomen hebt bij het installeren van dat protocol.
Het mag dan werken nu, maar het is toch een beetje een verlegenheidsoplossing.
Ik zou verder zoeken naar de werkelijke oorzaak, maar die luxe heb je vaak niet.....
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| PC1 --------------- ---------------------PC2
| |
|HUB (coax to utp)|
------------------------
|
|coax
|
PC3 met printer share
|
|
Novell server |
daar gaan nu dus drie protocollen overheen tcp/ip, ipx en netbeui.... als het aan mij ligt wordt dat er binnenkort een (tcp/ip) maar dan moet de baas er wel eerst aan om die novell server over te zetten naar linux met samba..... Probleem is nu dus dat pc 1 wel kan printen en pc2 niet... zelfde instellingen, zelfde win9x.... geen idee wat het kan zijn nu.... oja, ping pc3 geeft wel netjes het ip adres te zien... dus resolven (heet dat zo met netbeui?!) doet die dus wel