Floppy disk op RS232 ??

Pagina: 1
Acties:

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 15:43

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een floppy disk drive die aangesloten kan worden op rs232.

Het zit zo. Ik werk voor een machinehandel. Voor een zaagmachine met elektronische besturing (geen PC) kan volgens de febrikant van de machine een floppy drive worden aangesloten op de rs232 poort. Echter voor zo'n drive vragen ze euro 800,--. 8)7
Aangezien floppy drives al te koop zijn vanaf euro 10,-- vraag ik me af of net niet goedkoper kan dan eur. 800,--.

Ik weet alleen niet of ze zo te koop zijn of moet ik een ander kabeltje solderen?

[ Voor 8% gewijzigd door Yabadab op 03-03-2003 11:37 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Yabadab schreef op 03 maart 2003 @ 11:00:
Ik ben op zoek naar een floppy disk drive die aangesloten kan worden op rs232.

Het zit zo. Ik werk voor een machinehandel. Voor een zaagmachine met elektronische besturing (geen PC) kan volgens de febrikant van de machine een floppy drive worden aangesloten op de rs232 poort. Echter voor zo'n drive vragen ze euro 800,--. 8)7
Aangezien floppy drives al te koop zijn vanaf euro 10,-- vraag ik me af of net niet goedkoper kan dan eur. 800,--.

Ik weet alleen niet of ze zo te koop zijn of moet ik een ander kabeltje solderen?
Zo'n situatie hebben we ook eens gehad bij een klant (houtbewerkingsbedrijf). Was een oude machine en de diskdrive was defect. De softwareleverancier van dat apparaat was er om wat dingen aan te passen en dat ging dus niet. De klant had eerst gebeld met de fabrikant van de machine (een of ander bedrijf uit Italie) en die vroegen inderdaad ook verschillende honderden euro's. Toen hebben ze ook ons eens gebeld, ik ben gewoon gaan kijken en bleek dat er een gewone 3,5" FDD in zat. Vervangen door een standaard ding en werkte perfect. Gewoon even kijken zou ik zeggen, is makkelijk genoeg te zien of het gaat passen :)

edit:
Hoefde trouwens ook geen kabeltje te solderen of zo, was een normale aansluiting. Er wordt wel ooit meer met foute termen gegooid, grote kans dat hun RS232 verhaal gewoon nergens op slaat

[ Voor 9% gewijzigd door Yngwie- op 03-03-2003 13:22 ]

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 15:43

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Yngwie- schreef op 03 maart 2003 @ 13:21:
[...]

Zo'n situatie hebben we ook eens gehad bij een klant (houtbewerkingsbedrijf). Was een oude machine en de diskdrive was defect. De softwareleverancier van dat apparaat was er om wat dingen aan te passen en dat ging dus niet. De klant had eerst gebeld met de fabrikant van de machine (een of ander bedrijf uit Italie) en die vroegen inderdaad ook verschillende honderden euro's. Toen hebben ze ook ons eens gebeld, ik ben gewoon gaan kijken en bleek dat er een gewone 3,5" FDD in zat. Vervangen door een standaard ding en werkte perfect. Gewoon even kijken zou ik zeggen, is makkelijk genoeg te zien of het gaat passen :)

edit:
Hoefde trouwens ook geen kabeltje te solderen of zo, was een normale aansluiting. Er wordt wel ooit meer met foute termen gegooid, grote kans dat hun RS232 verhaal gewoon nergens op slaat
Grappig, wij leveren deze machine voornamelijk aan bedrijven in de houtverwerkende industrie. Bovendien komt deze machine ook uit Italië: het merk is PERTICI.
Om welke klant ging het, waarschijnlijk ken ik hem dan wel?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Een floppy op RS232 heb ik nog nooit gezien,

Is het echt wel een RS232 poort of is het misschien enkel een RS232-stekker waar de signalen voor een floppy drive op staan? Dat heb ik wel eens gezien maar dat wat zo'n grote RS232-achtige stekker.
Zit er binnen in de machine geen floppyconnector, misschien dat je hem dan direct aan kan sluiten.

Senile! Senile Oekaki

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 13:16
Als het hier om een cnc machine gaat is het vaak niet alleen een floppy drive maar bezit het apparaatje ook wat logica dat het programma via de RS242 interface aan de machine aanbied.

Ik heb vroeger veel met van die dingen gewerkt, en die dingen zijn inderdaad niet goedkoop.

Wat vaak ook mogelijk is om een pc te gebruiken die op zijn beurt communiceert via RS232 met behulp van een of ander programma.

Zoek maar eens op o.a DNC ofzo.

Zoiets dus:

http://www.westnc.com/facn1060.html

pfff voor dat geld koop je onderhand een hele pc.. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Sanchezzz op 03-03-2003 21:08 ]