PHP of ASP voor website ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

we komen van een windows omgeving en hebben daar redelijk veel geprogrameerd in MS-Access en Clarion.
We zijn nu ideeen aan het vormen voor een nieuwe applicatie maar willen die eigenlijk op een ander nivo leggen. We dachten hierbij aan een web omgeving , m.a.w. een user interface in de internet browser met een connectie naar een externe database. Hierbij wilden we uitgaan van een MS-Access database , maar als daar veel bezwaren aan kleven willen we evt. ook overstappen op bijvoorbeeld MySQL.

Wat we jullie wilden vragen zijn de volgende zaken :

- wat is de beste keuze voor de taal, is dat ASP of PHP ( uiteraard gelet op de compatibiliteit ) ?
- kunnen ze de connectie maken naar een Access database
- Zijn er WYSIWYG editors voor beide te vinden ( commercieel of niet )
- Is er nog een andere optie waar we naar moeten kijken ??

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groeten
Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Waar heb je zelf al naar gekeken? Welke overwegingen maakt je zelf? Waarom wil je kiezen tussen ASP of PHP (en niet JSP of ASP.NET bijv).
Geef eens wat meer informatie als je niet zit te wachten op antwoorden als "PHP! Want die is de beste" ed :)

Owjah voor iedereen die hieronder gaat reply'en
We zitten hier niet te wachten op reply's als "PHP is de beste" of "ASP schopt kont" zonder onderbouwing die relevant is voor de topicstarter zijn probleem!!

[ Voor 35% gewijzigd door Glimi op 03-03-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ASP.net of PHP
[rml][ poll] php of asp?[/rml]
PHP of ASP
Waarom PHP i.p.v. ASP??
PHP en ASP, allebei?
etc.
Lijkt me een goed antwoord voor de 1e vraag.

Voor vraag 2:
Connectie met access database en PHP
Connectie met access database en ASP

Voor vraag 3: Ja, er bestaan genoeg editors voor zowel ASP als PHP. Van Visual Interdev tot en met Homesite, Frontpage en Dreamweaver.
Voor een bespreking van deze pakketten: zie de search

Vraag 4: Niet te zeggen met deze info. Hoeveel users, willen load balancing gaan doen, wat is de kennis, welk belang ligt er bij veiligheid.

Verder: of het wordt een kleine applicatie, of jullie gaan MS Access flink mishandelen. Access kan echter wel goed gebruikt worden op het web, maar let op je performance en concurrent users! Dit kan je testen dmv stresstesten.

[ Voor 102% gewijzigd door gorgi_19 op 03-03-2003 11:22 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

offtopic:
Eerlijk gezegd denk ik dat hierover een eindeloze nietes/welles discussie gaat komen....

Je moet gewoon in je achterhoofd houden "the right tool for the right job".

Dat heeft met heel veel factoren te maken, zoals kosten/budget, kennis die al in huis is, specifieke wensen van de klant, etc. Er is dus niet per definitie een goede keuze. Voor zover dat kan moet je dat gewoon per geval bekijken.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
De keuze tussen ASP en PHP moet je laten afhangen van een aantal factoren, namelijk:

- In welke omgeving heb je de meeste ervaring en wil je die ervaring mee laten tellen in je beslissing.
- In welke omgeving komt de webapplicatie te draaien. Unix achtige omgeving of windows? In een windows omgeving wordt er meestal gekozen voor ASP en in een unix achtige voor PHP. Uiteraard kan je ook PHP draaien onder windows en waarschijnlijk zijn er ook wel modules voor een unix webserver voor ASP.

en zo zijn er nog wel een aantal factoren te bedenken waar je rekening mee moet houden met het maken van je beslissing.

Je geeft zelf al aan dat jullie vanuit een windowsomgeving komen en veel hebben gedaan in MS-ACCESS. De keuze voor ASP zal dan een logische stap kunnen zijn. En als jullie webapplicatie niet veel database verbinding nodig heeft kan het ook zonder problemen aan een MS-ACCESS database gekoppeld worden. Wordt het een zwaardere applicatie kan je ook gaan denken aan MS-SQL server. Dit hangt natuurlijk van je budget af. In hoeverre ASP aan mysql gekoppeld kan worden is mij niet bekend, maar dat is een kwestie van een uurtje google'en

edit:

ik dacht dat het ging om een online WYSIWYG editor. Sorry :)

Ik geloof dat macromedia dreamweaver wel beide ondersteund. Ja dit is een commercieel pakket. Voor meer informatie: www.macromedia.com

Wat betreft de WYSIWYG editor. Deze worden meestal in DHTML of mbv Javascript gemaakt. Dan maakt het niet uit of het onder ASP of PHP draait. Dit moet dus geen problemen op gaan leveren.

Andere opties? Tsja jsp, coldfusion, asp.net en zo zullen er nog wel een aantal scripting talen zijn.

Het is gewoon een kwestie van onderzoeken wat je wilt, waar het komt te draaien en wat de eisen en wensen zijn. Succes met je onderzoek :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tranq op 03-03-2003 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 11:00:
....
- Zijn er WYSIWYG editors voor beide te vinden ( commercieel of niet )
....
Weet jij eigenlijk wel waar je aan begint? Want het leuke van PHP en ASP is natuurlijk dat je niet weet what you get... da's nou net het dynamische eraan. :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Visual Interdev is een ASP WYSIWYG editor maar vind het helemaal niks gebruik liever een goede editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:51
m.a.w. een user interface in de internet browser met een connectie naar een externe database. Hierbij wilden we uitgaan van een MS-Access database , maar als daar veel bezwaren aan kleven willen we evt. ook overstappen op bijvoorbeeld MySQL.
Vergeet Access al maar om websites te sturen, je bent beter af met MySQL of Oracle. Access is een mooie front-end voor bv MS SQL maar daar blijft het bij.
Verleden week moest ik ook een keuze maken tussen ASP en PHP. Het is PHP geworden
omdat ik al wat ervaring heb met Java,Perl,C++ syntax en dus niet de Visual Basic
toer op wou. (geen afbreuk aan ASP, het is dus echt een keuze op basis van ervaring
met andere syntaxen)

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 03-03-2003 11:19 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Ik denk dat de keuze vooral afhangt van de webserver.

PHP:
- Erg stabiel onder linux, onder windows wat minder
ASP:
- Erg "stabiel" onder windows, wat minder onder linux

Ik heb stabiel bij ASP tussen haakjes staan omdat windows zelf niet altijd even stabiel is.

Persoonlijk werk ik liever in PHP, omdat PHP tegenwoordig eigenlijk altijd ondersteund word (zowel windows als Linux hosting) en ASP meestal alleen op windows host aangeboden word, en er dan extra voor betaald moet worden.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag of er een WYSIWYG editor bestaat komt natuurlik vanwege de ervaring in zulke tools. Uiteraard is het schrijven van code ( ook in webpagina's ) ons niet onbekend.
In de door ons gemaakte tools zit meer handgeschreven code dan standaard elementen.
Het bouwen van een scherm gaat in die tools wat makkelijker. Of zit ik er nu naast?

Ik heb al eens gekeken en al eens geprobeerd met PHP en MySQL in een Linux onmgeving.
Daarbij kreeg ik de indruk dat het goed werktte.

Ik begrijp nu dat de keuze van ASP en PHP ook samenhangt met de keuze van webserver. Of dat tenminste er bij de twee een voorkeur bestaat. De keuze van Linux/MySQL/PHP is qua budget de goedkoopste, tenminste als ik Microsoft een beetje ken willen zij er geld aan verdienen ( op zich niets mis mee ). Maar ook richting de eventuele klanten van ons is dit een sterk argument. Het beheer van zo'n systeem is natuurlijk ook een belangrijk item om goed over na te denken.
Bovendien is het natuurlijk gekend dat MS-Access databases behoorlijke load geven op het netwerk, hier lopen we zelf ook vaak tegenaan.
De snelheid is dus ook van belang.

Hoe zit het trouwens met Java?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf voor mijn projecten ASP. Graag wil ik de overstap naar ASP.net maken. Als ik je iets kan aanraden is het om in ieder geval niet te gaan voor ASP. Het kost veel tijd om je een nieuwe techniek aan te leren, terwijl de opvolger van ASP al klaar is: ASP.net

ASP is een mooie techiek, het werkt en volstaat in zijn doel. Maar PHP is zeker ook een volwaardige programmeer techniek. Wel weet ik uit ervaring dat ASP op een windows server prima samenwerkt met MSAccess databases. Evenals ASP.net

Met PHP heb ik helaas geen/weinig ervaring dus om daarover te oordelen lijkt me wat onzinnig.

Een nadeel van een Windows server is dat hij up to date gehouden moet worden. Als je dit laat doen door een goede admin (eentje die dat niet vergeet) dan is Windows een goed systeem. Als je natuurlijk geld over hebt voor licenties e.d. Omdat linux minder "kwaad" is in de ogen van hackers/virusschrijvers zijn er voor Linux minder bedreigingen qua wormen en exploits. Wanneer je kiest voor Windows moet je zeker weten je updates goed bijhouden.

(btw dat laatste weet ik uit ervaring.... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

Linux moet je net zo goed bijhouden, en als op dit moment de Linux kennis niet of nauwelijks aanwezig is, is dat zeker iets wat je in je achterhoofd moet houden. Tenzij je PHP onder Windows gaat draaien (dan heb je weer niet zoveel aan Linux kennis :P).

Wat is verder het doel van de site? Bij klanten zelf draaien? Enkel intranet of ook beschikbaar op internet? Wat voor klanten heb je? Het is leuk om te zeggen dat het superstabiel op Linux draait, maar als dat inhoudt dat een klant, die de site enkel voor intern gebruik wil draaien, daardoor een extra server moet aanschaffen terwijl de site qua load prima op de al bestaande Windows server zou kunnen draaien, is dat best lullig en is het "goedkoop" voordeel wat Linux misschien heeft, niet zo goedkoop meer...

Hoe zit het met de huidige kennis? Als jullie op dit moment zo goed als geen PHP kennis hebben, zul je er iig rekening mee moeten houden dat je daar wat tijd extra voor nodig hebt (past dat in het budget?) PHP is op zich imho niet zo heel moeilijk, maar enige ervaring voordat je echt aan het project begint is natuurlijk niet verkeerd.
Aangezien je nu met Access werkt, gok ik dat VBA kennis aanwezig is, en dat staat weer vrij dicht bij VBscript, wat weer een voordeel is.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHP word ook ondersteund door ander soort besturingssystemen dan windoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk is het de bedoeling de applicatie te draaien op een server bij de klant.
We hebben op dit moment weining ervaring met PHP , wel wat met een Linu server.
Wat we merken is dat er , in het gebied waar wij in willen gaan opereren, een aantal applicaties bestaan maar die worden enorm traag vanwege de gekozen interface en database.
We willen dus alternatief gaan bieden wat qua snelheid op een hoger nivo ligt.
Natuurlijk is het bestaande netwerk bij de klant daar op van invloed op. Het wordt een applicatie die op 1 afdeling gedraaid gaat worden dus een 'lokale'server kan een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:23
Let ook op de mogelijkheden van de gekozen database systemen. Indien je acces wilt gebruiken binnen een webomgeving moet je rekenen op maximaal 12 requests (alhowel hier meningen over zullen verschillen ;) )
Indien je veel gebruikers zult hebben met veel requests is MS Access niet echt een optie, ga dan iig over naar MySQL of SQLServer (alhowel de laatste denk ik geen optie is als ik je verhaal lees)
Met de juiste ODBC drivers kan je prima MySQL gebruiken icm ASP.
Beide opties (asp / php) hebben zo hun voordelen. Gezien de ervaring op het MS platform is asp iets toegankelijker denk ik...

Ik werk overigens veel met Dreamweaver MX icm Homesite voor handcoding, erg over te spreken, zeer goede wysiwig editor...

[ Voor 10% gewijzigd door Folkert op 03-03-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien je al wel wat linux kennis heb en je wilt gaan voor snelheid (en neem ik aan ook stabiliteit), lijkt me php/mysql een goede keuze.
De ervaringen die wij (binnen het bedrijf waar ik werk) hebben met de combinatie zijn positief, het crashed niet, het draait gewoon goed en snel.

Daarnaast is php ook zeer goed aan te leren.

(Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met ASP / Access, dus daar wil ik ook niets over zeggen.)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een kleine aanvulling op de topic list van gorgi_19 en wat hier allemaal al is gezegt ;)
Was laatst ook hier een soortegelijk vraag over, word hier wel een aantal punten goed neergezet over de webscripting talen en wat databases.

[rml][ Alg] Welke programmeertaal gebruiken?[/rml]
Met dan nog een kleine aanvulling op ACM z'n laatste post daar, MySQL kan bij wat complexere benodigheden net zo snel zijn als je bv zelf je eigen sorting tabel(len) gaat bijhouden :X (zie [rml][ MySQL] optimaliseren van deze select[/rml] voor wat meer uitleg daarover :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Als je geen programmeerervaring hebt kun je het beste met asp beginnen, lekker eenvoudig. Mocht je al eens c hebben gedaan, hop ga php doen. Het heeft zeer veel (meer) mogelijkheden maar imo vrij cryptisch.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

siggy schreef op 03 maart 2003 @ 19:36:
Als je geen programmeerervaring hebt kun je het beste met asp beginnen, lekker eenvoudig. Mocht je al eens c hebben gedaan, hop ga php doen. Het heeft zeer veel (meer) mogelijkheden maar imo vrij cryptisch.

Ik zal dit eens vertalen naar een andere zegswijze waar in mijn ogen jouw uitspraak op neer komt:

Als je nog geen buitenlandse taal kent ga dan Chinees leren want dat is makkelijker dan Japans. (of andersom)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Kapoen schreef op 03 maart 2003 @ 11:17:
[...]

Vergeet Access al maar om websites te sturen, je bent beter af met MySQL of Oracle. Access is een mooie front-end voor bv MS SQL maar daar blijft het bij.
Verleden week moest ik ook een keuze maken tussen ASP en PHP. Het is PHP geworden
omdat ik al wat ervaring heb met Java,Perl,C++ syntax en dus niet de Visual Basic
toer op wou. (geen afbreuk aan ASP, het is dus echt een keuze op basis van ervaring
met andere syntaxen)
Alsof ASP gelijk staat met visual basic?! Heeft weinig tot niets met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

boppert schreef op 04 March 2003 @ 14:38:
[...]

Alsof ASP gelijk staat met visual basic?! Heeft weinig tot niets met elkaar te maken.
De meest gebruikte taal van ASP is die in combinatie met VBScript, welke syntaxis gezien grote overeenkomsten heeft met VB6 :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29
[...]

ASP heeft meer met Visual Basic te maken als PHP met VB,
net zoals Java meer met PHP te maken heeft als met ASP.
Gaat in dit geval vooral om de syntax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
[...]

- ASP heeft dezelfde syntax als Visual Basic(op enkele onderdealtjes na)
- Visual Basic en ASP worden zeker nu bij het .Net Framework erg veel met elkaar gecombineerd.
- ASP is in het begin vanaf Visual Basic ontwikkeld

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
De syntax van een taal moet je normaal (als ervaren programmeur dan) , in no-time kunnen beheersen.

Het is wel een ander paar mouwen als je nog nooit OO ontwikkeld hebt, en dan plots wel OO gaat gaan ontwikkelen. Die aanpassing is groot, maar om een nieuwe syntax te leren, mag je normaal gezien niet veel tijd kwijt zijn.

Gebruik gewoon de beste tool voor de job. ASP zou ik niet gebruiken. Waarom niet? Omdat ASP gewoon 'obsolete' is. ASP wordt volledig vervangen door ASP.NET.
Dus, dan kies je voor ASP.NET of voor PHP (evt. met Zend). ASP.NET is compiled en full OO, en je maakt gebruik van een echte programmeertaal (C# of VB.NET).
PHP is niet OO, interpreted (tenzij je Zend gebruikt).....

Aan jou de keuze....

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Even voor de duidelijkheid: ASP heeft geen syntax, omdat er namelijk een platform geboden wordt, waarop je in principe je eigen syntax laag bovenop kan leggen. Je kunt dus ook met JScript in ASP werken, dus niet kiezen voor ASP op basis van VB-syntax is feitelijk onzinnig.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Ik durf het nog erger te maken, Niet kiezen voor een bepaalde taal vanwege het bedrijf dat het heeft gemaakt, of vanwege dat het "niet cool" is volgens vrienden van je is erg dom. Elke situatie heeft zijn eigen randvoorwaarden, juist door die randvoorwaarden is te bepalen welke taal/platform in welke situatie het best is.

De ASP(.net) / PHP discussie is in principe onzinnig omdat het op hetzelfde neerkomt op de Linux / Windows discussie. Als "professional"/"prof. Hobbyist" ga je kijken welke situatie er is, wie het moet onderhouden e.d. Bij voorbaat zeggen dat een beter is dan de andere is naast het domheid ervan gewoon ontzettend stom. Ook zet je je zelf voor paal tegenover andere "professionals".

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op 04 maart 2003 @ 15:11:
Even voor de duidelijkheid: ASP heeft geen syntax, omdat er namelijk een platform geboden wordt, waarop je in principe je eigen syntax laag bovenop kan leggen. Je kunt dus ook met JScript in ASP werken, dus niet kiezen voor ASP op basis van VB-syntax is feitelijk onzinnig.
Sterker nog (ActiveState) perl werkt ook prima in ASP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whoami,

wat bedoel je met Zend ?? een Compiler of iets dergelijks ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Overigens zou ik je willen aanraden, indien je gebruik gaat maken van ASP, ASP.net te gebruiken. De ASP.net worker (het proces dat daadwerkelijk de ASP verwerkt) is stabieler, en kan zichzelf bij een memoryleak herstarten. ASP.net heeft code behind zodat je niet spagetti code krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
PolarBear schreef op 04 maart 2003 @ 20:54:
ASP.net heeft code behind zodat je niet spagetti code krijgt.

Je bedoelt natuurljik dat de code en de html van elkaar gescheiden zijn. ;)

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 20:43:
Whoami,

wat bedoel je met Zend ?? een Compiler of iets dergelijks ??

klik en
klik!

;)

[ Voor 44% gewijzigd door whoami op 04-03-2003 22:16 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

In praktisch elke taal is het mogelijk om spaghetti code te maken.

Het hangt namelijk meer af van de programmeur dan van de taal.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook al tig draadjes over gezien...
IMHO: Het is helemaal niet verkeerd om een keer iets nieuws te leren=>Het maakt niet uit wat je doet, alles is beter dan op dit forum rond te hangen(zeker voor werk). Ik hoop maar dat mijn statement goed begrepen wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:51
dusty schreef op 04 maart 2003 @ 15:19:
Ik durf het nog erger te maken, Niet kiezen voor een bepaalde taal vanwege het bedrijf dat het heeft gemaakt, of vanwege dat het "niet cool" is volgens vrienden van je is erg dom. Elke situatie heeft zijn eigen randvoorwaarden, juist door die randvoorwaarden is te bepalen welke taal/platform in welke situatie het best is.

De ASP(.net) / PHP discussie is in principe onzinnig omdat het op hetzelfde neerkomt op de Linux / Windows discussie. Als "professional"/"prof. Hobbyist" ga je kijken welke situatie er is, wie het moet onderhouden e.d. Bij voorbaat zeggen dat een beter is dan de andere is naast het domheid ervan gewoon ontzettend stom. Ook zet je je zelf voor paal tegenover andere "professionals".
Klopt, in mijn geval heb ik voor PHP gekozen vanwege ervaring met C achtige talen en omdat ik mijn stage opdracht wil afwerken in de beperkte tijd die mij is gegund. Zoals eerder aangehaald in deze topic zou ik mij in princiepe ook in no time kunnen inwerken in ASP, maar dan weegt mijn ervaring met C talen weer en kies ik dus voor PHP. Voorts geen afbreuk aan Microsoft talen/producten, sterker nog: de PHP site die ik ontwerp draait op IIS. Dit was dus geen keuze op anti-Microsoft gevoel maar gewoon persoonlijke achtergrond (mijn opleiding IT is 100% Java/C++ gericht) en het tijdsbestek van het project.

my 2 cents

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Pagina: 1