Ervaring met Hard Disk recorders (Philips HDR1000)

Pagina: 1
Acties:

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-02 12:40
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met Hard Disk recorders zoals de Philips HDR1000.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/hdr1000_l.jpg
Productfuncties & voordelen
MPEG2-video-encoder met variabele bitsnelheid

Afspelen (DVD-Video/Video CD/Audio CD/CD-R/RW)

Index Picture Screen
Het vinden en selecteren van een opname is nog nooit makkelijker zo geweest!

((invoer/uitvoer))

((DTS, AC-3, MPEG, PCM))

Uitgebreide Speelduur

Afmetingen (435 x 100 x 350 (B x H x D))

Uitvoering (Zilver)
Het voordeel lijkt me vooral het kunnen opnemen op de harde schijf (nogal logisch natuurlijk) geen geklooi met videobanden etc.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is of de time shift functie goed werkt.

Dus als er iemand ervaring heeft met deze philips of een andere HD recorder. :)

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wij hebben de Panasonic DMR-HS2 gekocht. Wordt binnenkort gelevert, dus heb er nog geen ervaring mee, maar ik zal het dus binnenkort posten.
Het lijkt mij een HEEL mooi apparaat. 40 gig HDD + DVD-RAM + DVD-R :)

Deze heeft een time-slip functie die denk ik nogal hetzelfde doet als die time-shift functie :D

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-02 12:40
Hmmm die Panasonic is helemaal intressant. Die heeft ook meteen een DVD writer ingebouwd en kan memory cards van digitale cameras lezen. Wel iets duurder dan die philips, maar als je dan toch bezig bent. :D

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:50

DDX

subtiel schopje
inmiddels iemand ervaring ?

ik heb nu een philips dvd960 dvd speler
maar die heeft er veel moeite met dvd-r en dvd+r te lezen
(maar een paar types kunnen gelezen worden)

nu wou ik dus een nieuwe speler kopen
en dacht ik aan de philips hdr1000

nu vroeg ik mij af: hoe is de kwaliteit van de dvd speler (rgb out enzo zit erbij)
en leest hij zonder problemen dvd-r(w) /dvd+r(w) ?

daarnaast: is deze speler makkelijk regio vrij te maken ?

(i know dat het ook een hd recorder is, dat lijkt me ook erg nice, eindelijk van die vhs banden/spoelen af)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik heb een Topfield 5000 satelliet ontvanger, wel iets anders dan een kabel ontvanger maar wel een optie natuurlijk. Er zit ook een USB uitgang op om films over te zetten naar je PC waar je evt. DVD's kan branden.

Verwijderd

Nou ik heb er eentje. (HDR1000)

Perfect machientje, en die verhalen over dat beeld en geluid niet synchroon lopen is bij mij niet aan de orde.

Nadeel is wel dat de echte freaks hem niet hebben want op Internet kan ik niks vinden over het b.v. vervangen van de HDD.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inmiddels heb ik de Panasonic DMR-HS2. Bevalt heel goed, maar hij leest geen +R(W) dat is een beetje matig. Maar voor de rest: het opnemen is geweldig! Je drukt simpelweg op het "record" knopje en hij gaat opnemen. Echt heerlijk makkelijk ook. Menu is "picture-based" dus erg intuitief. Ik heb er tot nog toe erg veel plezier van :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 22:54:
Nou ik heb er eentje. (HDR1000)

Perfect machientje, en die verhalen over dat beeld en geluid niet synchroon lopen is bij mij niet aan de orde.

Nadeel is wel dat de echte freaks hem niet hebben want op Internet kan ik niks vinden over het b.v. vervangen van de HDD.
Misschien beetje late reactie, maar ik heb de afgelopen dagen zitten prutsen, en het is gelukt om er een grotere harddisk in te bouwen!
Heb er daarom dus ook maar ff een page over in elkaar gezet: http://sepp.zutphen.nu/hdr1000/

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Leuke en duidelijke pagina, Sepp!

Wel weer typisch Philips om het allemaal zo ontoegankelijk als maar mogelijk te maken.

Kun je nu ook bestanden overzetten naar de PC (digitaal) op 1 of andere manier?

Verwijderd

Ok thx... :)
Met het overzetten van bestanden heb ik me (nog) niet echt beziggehouden...
Wel heb ik net mijn eigen logo erin gezet, en daarbij waren ineens alle opgenomen programma's gewist... Ik hoop dat ik gewoon iets fout heb gedaan (of misschien gooit ie alles eraf als de checksum van de bestanden veranderd is?), maar op zich doet ie het verder wel goed...
Pagina: 1